רחוב הטחנה והמדרכות החסומות כפי שסימן זן. צילום עידו זן

בעל תו נכה קיבל דוח ופנה לסער: "אם מישהו צריך לקבל דוח על חסימת הדרך זו אמורה להיות העירייה"

תושב כפר סבא עידו זן טוען שבעקבות העבודות להקמת המגדל החדש בוטלו מקומות חניה ברחוב הטחנה ושתוואי הדרך כולו חסום ומסוכן. "לא נותרת לי ולשכמותי אפשרות מלבד לחנות בניגוד לחוק", הוא טוען. העירייה: "התושב החנה את רכבו על המדרכה באופן שחסם כליל מעבר על המדרכה"

פורסם בתאריך: 9.12.19 09:08

תושב כפר סבא עידו זן, נכה בעל תו חניה לנכה, פנה לראש עיריית כפר סבא רפי סער במכתב, וביקש ממנו לפעול לביטול דוחות חניה שקיבל בחודש שעבר, האחד ברחוב הטחנה, כשהיה בדרכו ללשכת התעסוקה והחנה את רכבו על המדרכה, והשני בקניון G כשהחנה את רכבו בחנייה המיועדת לנכים עם מעלון, בעוד שלו אין כזה.

"צר לי להיות זה שמצביע על כך שהמלך הוא עירום ושכל נתיניו עיוורים, ותוך כדי כך להעיב על הרצון הטוב ועל החגיגות, אך החלטת העירייה התמוהה – לציין את היום הבינלאומי לזכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלויות בחודש שלם של פעילויות, הצגות וסדנאות, תוך רמיסת זכויותיהם, הינה צינית פוגענית ומעליבה, עומדת בבחינת לעג לרש, ומשאירה אותי ואת ציבור הנכים כולו עם טעם מר מאין כמוהו", כתב זן לסער.

במכתב טוען זן כי באזור רחוב הטחנה מצוקת חניה גדולה, בין השאר בעקבות העבודות המתבצעות במקום להקמת מגדל חדש. "כראש העיר כפר סבא אתה ודאי מודע היטב למצוקת החניה השוררת באיזור זה כבר שנים רבות ומיותר להוסיף שבעקבות העבודות לבניית המגדל החדש, במרכזו של השטח הצפוף, בוטלו מקומות חניה נוספים ופיסת המדרכה שכבר הייתה קיימת מסביב נעקרה", כתב זן, "עוד יש לציין כי תוואי הדרך כולו חסום ומסוכן, אין כל דרך לעבור בו בבטחה ובאין הסכמים מוסדרים עם החניונים הפרטיים באזור לא נותרת לי ולשכמותי אפשרות מלבד לחנות בניגוד לחוק, היכן שניתן, לסכן את מצבנו הרפואי או לשלם סכומים מופקעים עבור זכות החניה קצרת המועד בחניונים הסמוכים".

הוא הוסיף וכתב כי כשפנה למחלקת הפיקוח והאכיפה של עיריית כפר סבא "הקפידו כמובן לגלגל את האשמה עלי ולציין שרכבי צולם במועד רישום הדוח, כאשר הוצב על המדרכה 'באופן שחסם מעבר בטוח של הולכי רגל / עגלות ילדים או עגלות נכים' – תגובה צינית וחסרת כל זיקה או קשר למציאות, הרי מספר מטרים משם המדרכה חסומה לחלוטין למעבר (כפי שמתואר בצילום המצ"ב – עמוד תאורה עקום, עמודי תמרורים ישנים המוצבים על המדרכה, כסאות, משטח משאית ואף בטונדה קבועה) וגם אנשים ללא עגלות ילדים או נכים לא יכולים לעבור בה בבטחה ונדרשים לחצות את הכביש תוך כדי סיכון חייהם, למרות שאין כל מעבר חציה סמוך. בינינו, אם מישהו כבר צריך לתת את הדעת על כך ולקבל דוח על חסימת הדרך – זו אמורה להיות הרשות המקומית אותה אתה מנהל ולא אני!".

כאמור, ימים ספורים לאחר מכן, קיבל זן דוח נוסף, לאחר שהחנה את רכבו בקניון G בחניה המיועדת לחניית נכים עם מעלון, בעוד שלו אין כזה. לטענתו, "הפקח ביקש להבדיל בין נכה מסוג אחד (עם מעלון) לנכה מסוג אחר (ללא מעלון). מיותר לציין כי לא ניתן ואף לא מוסרי להפלות בין נכה לנכה, וכי בטרם הוסדרה החקיקה הארצית בנושא אינני חושב שבאחריותו של פקח התנועה/הרשות המקומית להבדיל בין השניים. את עמדתי זו מגבים ארגוני הנכים הארציים, כאשר כבר פנו בעבר לבתי משפט וביטלו את ההחלטה המגוחכת הזו בנקל. אגב, בעקבות עומסים כבדים מאוד ביציאות ממתחם החנייה, עומסים שלעיתים חוסמים את המעברים לדקות ארוכות, לנכים במצבי לא תמיד קיימת אפשרות להמתין/למצוא מקום חניה פנוי אחר ולכן אנו נאלצים לעשות שימוש בתג החניה ולחנות היכן שניתן".

זן כאמור מבקש מסער לפנות למחלקת האכיפה ולפעול לביטול הדוחות. "אי קבלת תגובה למכתבי זה עד לתאריך 20.12 תהווה את הסכמתכם לפנות בנושא הנ"ל לבית המשפט", כתב.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא הוכרזה אך לאחרונה בכנס ארצי כאחת הערים הנגישות ביותר בישראל ומעניקה חשיבות עליונה לדאגה לציבור הנכים ולאנשים עם מוגבלויות בעירה. במסגרת זו מציינת העיר במהלך כל חודש דצמבר את חודש המודעות לאנשים עם מוגבלויות, בהובלת חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות, לירית שפיר שמש. עיריית כפר סבא מקיימת פעילויות רבות במשך כל השנה למען אנשים עם מוגבלויות, בדגש על הנגשת כלל הפעילות העירונית לכלל תושבות ותושבי העיר, בין היתר בנושא חניות וסימון חניות לנכים במרחב הציבורי, בהתאם לחוק.

"באשר לדוח שקיבל התושב ברחוב הטחנה, התושב החנה את רכבו על המדרכה באופן שחסם כליל מעבר על המדרכה להולכי רגל בכלל, ולאנשים עם מוגבלויות, בין היתר נכים בכיסאות גלגלים בפרט, כמו גם להורים עם עגלות ילדים, ומסכן את הולכי הרגל באזור, הנאלצים במקרה כזה לצעוד על הכביש ולסכן את עצמם. באשר לתוואי הדרך החסום, כפי שעולה בתלונת התושב, אנו מודים לתושב על תשומת לבו למפגעים והנושא הועבר לטיפול מיידי של הגורמים המקצועיים בעירייה".

לגבי הדוח שקיבל זן בקניון G מסרה העירייה: "בחלק מחניות הנכים בחניון המקום הוצבו תמרורים המתירים חניה לרכב נכה עם מעלון בלבד, וזאת מתוך ראיית חשיבות הנושא. אין מדובר כלל באפליית תושב זה על פני תושב אחר, כי אם ברצון לסייע ולאפשר גישה נוחה לנכים הנזקקים למעלון – עובדה המחייבת היערכות שונה מבחינת חניה לצורך הפעלת המעלון".

חברת המועצה ממרצ, לירית שפיר שמש, מחזיקת תיק הנגישות לאנשים עם מוגבלויות, מסרה בתגובה: "אני בודקת את הנושא על מנת שהדברים יהיו ברורים מעתה ואילך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. אופיר

    לצערי, את הדו"ח גם אתה וגם העירייה צריכים לקבל.
    אין האחד סותר את השני.
    אני נתקל המון ברכבים עם תג נכה שחונים בצורה מסכנת חיים. כגון חסימה מלאה של מדרכה שמאלצת אנשים לרדת לכביש (כולל אנשים עם עגלות תינוק), חניה בצורה שבולטת לתוך נתיב נסיעה או בצורה שחוסמת ראות ובכך מסכנת את חייהם של הנהגים והנוסעים במקום.
    עם כל הרגישות וההתחשבות שיש להפגין כלפי אנשים עם מוגבלויות, יש לנהוג באחריות חברתית.
    במקרה הנ"ל, אם ידעת שישנה בעיית חניה במקום, ואינך זקוק למעלון, תגיע עם מונית.

  2. סמי צדוק

    אופיר אתה צודק מאוד ישנם המון בני משפחה של נכים המנצלים את תו החניה של הנכה וחונים במקומות השמורים כשהנכה לא נמצא בעוד שנהג הרגיל מכתת את רגליו לחיפוש חניה ואם יחנה במקום נכה יקבל דוח 1000 שח העיניין נהפך לפרוץ וזה ניצול מגונה של תו החניה על ידי בני המשפחה בריאים שמנצלים את התו לשימושם האישי צריך לעשות לזה סוף ושגם הם יקבלו דוח כפול אם אין סיבה מוצדקת לתפישת החניה על ידם החוק פרוץ

  3. ומה אם באמת נכה?

    אפשר היה לסלול שני מפרצים קטנים לחניית נכים במקום גינה במקום צדדי שכזה, ככה זה שבערייה יושבים מקבלי החלטות חסרי לב ומעוף.

  4. מ.ב.

    כאילו שאם הוא לא היה חונה שם – זה היה עביר להולכי רגל (עם או בלי עגלות) . באמת , יש גבול כמה אפשר לנצל את המצב כדי לסחוט עוד כסף לקופת העירייה . דיבורים (מאד יפים) – לחוד , ומעשים – לחוד .

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר