צילום : טס שפלן / ג'יני
צילום: טס שפלן/ג'יני

ועדה של משרד הפנים העירה לעירייה על "ריבוי מועמדים שעל פניו נראים כבעלי זיקה פוליטית"

מנכ"ל העירייה איתי צחר אישר בוועדה שהמועמדים לדירקטוריון החברה הכלכלית השתתפו בישיבות ולקחו חלק בהחלטות, טרם קבלת אישור הוועדה. תגובת העירייה: "העירייה פועלת ותמשיך לפעול גם בעתיד בהתאם לכללי המינהל התקין"

פורסם בתאריך: 11.12.19 17:53

ועדה של משרד הפנים, שתפקידה לאשר מינוי של נציגי ציבור בתאגידים עירוניים, העירה לעיריית כפר סבא על "ריבוי מועמדים שעל פניו נראים כבעלי זיקה פוליטית", במינויים של העירייה לחברים בחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא. העירייה ביקשה למנות כנציגי ציבור בדירקטוריון החברה הכלכלית את עמירם מילר שתמך בסער בבחירות ואת אבי יבין קלוגר, מספר חמש ברשימה של סער. העירייה הסירה את מועמדותה של מספר 19 ברשימה של סער שרונה זאבי מלח.

מועמדותם של השלושה אושרה בישיבת מועצת העיר באפריל. בחודש מאי פנתה חברת המועצה מהאופוזיציה הדר לביא למשרד הפנים וטענה כי "מסתמן דפוס עקבי של מינויים פוליטיים בתאגידים העירוניים, כך למשל ביחס לעמירם מילר שמפלגתו מימנה את ראש העיר רפי סער".

הוועדה במשרד הפנים, שהתכנסה ב-5 בדצמבר, פסלה את מועמדותו של עמירם מילר, יו"ר מפלגת העבודה בכפר סבא, שתמכה במועמדתו של רפי סער לראשות העיר. הוועדה קבעה כי מילר "היה חבר מועצת העירייה כ-35 שנים, עתיר ניסיון במערכות הפועלות בעיר. מפלגת העבודה תמכה במועמדות ראש הרשות". הוועדה קבעה לגבי מילר כי "לאור העוצמה הפוליטית החזקה מזה עשרות שנים, ובשים לב למספר המועמדים בעלי זיקות פוליטיות, הוועדה בחנה את הכישורים המיוחדים שהוצגו בפניה ולא מצאה כי יש בהם על מנת להתגבר על הזיקה".

בישיבה אישרה הוועדה את מינויו של אבי יבין-קלוגר, מספר חמש ברשימתו של סער למועצת העיר, למרות הזיקה הפוליטית שלו, ובגלל "כישורים מיוחדים בתחום הפעילות של התאגיד, בין היתר עם העולם העסקני החדש, חברות הזנק ועוד". היא קבעה כי יבין קלוגר "עונה על תנאי הכשירות שנקבעו בתקנות העיריות לאור השכלתו ונסיונו", וכי הוא "אינו מנוע למכהן כדירקטור בהתאם לתקנות העיריות".

לגבי המועמדת השלישית, שרונה זאבי מלח, מספר 19 ברשימתו של סער למועצת העיר, נכתב: "הרשות מודיעה כי מסירה את מועמדותה".

הוועדה אישרה גם את  מינויה של מהנדסת העיר, עליזה זיידלר גרנות, כחברה בוועדה מקרב עובדי העירייה.

מנכ"ל העירייה איתי צחר אישר בוועדה שהמועמדים השתתפו בישיבות הדירקטוריון, ולקחו חלק בהחלטות, טרם קבלת אישור הוועדה. "לדברי המנכ"ל השתתפותם בישיבות נעשתה בתום לב לאחר שקיבלו חוות דעת משפטית", נכתב בפרוטוקול הוועדה.

הוועדה קבעה גם שהעירייה לא שמרה על היחס הקבוע בחוק, לפיו שליש מחברי הדירקטוריון יהיו נציגי ציבור, שליש עובדי העירייה ושליש נבחרי ציבור. מתוך 12 חברים שמונו לדירקטוריון, ארבעה הם חברי מועצה (סער, עילאי הרסגור הנדין, אורן כהן, תהילה מימון), שלושה עובדי עירייה (המנכ"ל צחר, הגזבר שגיא רוכל והמהנדסת עליזה זיידלר גרנות), וחמישה נציגי ציבור (מילר שלא אושר, יבין-קלוגר, שרונה זאבי שפרש, אלי שוורץ וענת זיצק פנחס).

בישיבת הוועדה אושרו גם שני מינויים לדירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי – מנהלת אגף נוער צעירים וקהילה, מירב הלפמן מקרב עובדי העירייה, ואת מועמדותו של חבר המועצה לשעבר ד"ר אמיר גבע מקרב נציגי הציבור, והם יצטרפו לדירקטוריון הקיים.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "משרד הפנים והוועדה המקצועית, המכובדת והבלתי תלויה לבדיקת כשירות מינויים בתאגידים עירוניים של משרד הפנים אישרו את מועמדותם של נציגי הציבור ונציגי העירייה בדירקטוריון החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא ובדירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי. בפני הוועדה הוצגו הכישורים המיוחדים של כל אחד מהמועמדים לנציגי הציבור ונציגי העירייה בתחום פעילות שני התאגידים, וניסיונם עתיר השנים במערכות העירוניות, המקצועיות והציבוריות. עיריית כפר סבא אינה צד בשיקולי הוועדה. העירייה מודה לחברי הוועדה על אישור הנציגים לשני הדירקטוריונים, פועלת ותמשיך לפעול גם בעתיד בהתאם לכללי המינהל התקין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאוכזב מאוד

    זו הפוליטיקה הנקיה שהבטיח סער ?? הבטחות שכולם מתגלים כשקר וכזב, איך כל כך מהר התגלה פרצופו האמיתי של האיש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר