שבוס. צילום: אוליבייה פיטוסי
שבוס. צילום: אוליבייה פיטוסי

בדרך לתחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא? הפעם זה נשמע רציני

תנועת "ישראל חופשית" מקיימת ביום חמישי כנס ציבורי בעיר, כדי לקדם הפעלת קו בשבת מהשכונות לאזורי הבילוי והפנאי בעיר ומחוצה לה

פורסם בתאריך: 6.8.17 11:43

תנועת "ישראל חופשית" יוצאת במהלך לקידום הפעלת קו תחבורה ציבורית שיתופי בכפר סבא שאמור לפעול בסופי השבוע בעיר. מהתנועה נמסר כי ביום חמישי היא מקיימת כנס בעיר כדי לקדם את היוזמה. כפר סבא, אומרים בישראל חופשית, נבחרה לאחת הערים הראשונות בהן תקים התנועה את הקו, יחד עם האגודות השיתופיות נוע-תנוע ושבוס.

"במסגרת המהלך מקיימת התנועה לאורך חודשי אוגוסט וספטמבר כנסי התעוררות עירוניים במטרה לאחד את כלל בעלי העניין בעיר ליצירת קבוצת פעולה מקומית אשר תוביל ותפעיל את הקו החדש במשותף, תחת הפלטפורמה הקיימת של האגודות השיתופיות והתנועה, שכבר הקימה לאורך השנתיים האחרונות קווים כאלה בירושלים, באר שבע, רמת גן, בת ים, ראש העין וערים נוספות", נמסר מ"ישראל חופשית", "כחלק מכך, תיערך ביום חמישי הקרוב, 10 באוגוסט, יריית הפתיחה של המהלך בכנס תושבים רחב שיתקיים בבית הפעמון שברחוב תעש 20 בכפר סבא בשעה 20:00. בין היתר, ישאו באירוע דברים העיתונאי ומגיש הטלוויזיה גיא מרוז, מנכ"ל שבוס נדב כהן וסמנכ"ל תנועת ישראל חופשית אייל אקרמן. הכנס נועד לרתום ולגייס שותפים מקומיים תושבי העיר למהלך, יחד איתם ייערך מיפוי של צרכי התחבורה הייחודיים לתושבי כפר סבא בסופי השבוע ובהתאם להם ייקבע תוואי הקו החדש, שצפוי לספק גישה מאזורי מגורים לאזורי בילוי ופנאי בעיר או מחוצה לה". בין הדוברים גם יו"ר מרצ שבאופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור הנדין.

עוד נמסר כי "מתווה הקו צפוי להתחשב באוכלוסיות השונות בעיר, ולפעול לפי העקרונות אותם מקדמת התנועה בנושא ברמה הארצית – הפעלת תחבורה ציבורית מכבדת, מצומצמת, אפקטיבית ויעילה בסופי שבוע, בערים בעלות רוב חילוני וביקוש לצורך זה, ובשכונות חילוניות".

אייל אקרמן, סמנכ"ל ישראל חופשית: "בכפר סבא יש רוב ציבורי עצום שמעוניין בתחבורה ציבורית מצומצמת ואפקטיבית בסופי שבוע. כמות הפניות שקיבלנו מתושביה העיר בשנתיים האחרונות אדירה, ומבטאת את הצורך בשינוי ובהקמה של שירותי תחבורה בסיסיים לתושבים. כל עוד הממשלה והעירייה ימשיכו להסיר ידיהן מהענין, אנחנו נענים לקריאה ומגיעים לכפר סבא להקים עם התושבים אלטרנטיבה, כפי שעשינו בערים אחרות. אין זה מסיר אחריות לא מהממשלה, וגם לא מראש העיר, אשר אם ירצה יש בידיו הכלים לסבסד תחבורה ציבורית גם מטעם העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר