צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ופרשת השבוע

הרב יעקב מזרחי, מנהל בית חב"ד כפר סבא, מספר על פרשת "וישלח"

פורסם בתאריך: 13.12.19 07:34

כניסת השבת בכפר סבא: 16:16

יציאת השבת בכפר סבא: 17:16

פרשת וישלח: מאבק המלאך ביעקב

בפרשתינו מסופר שלאחר שיעקב הצליח להכניס את כל נשותיו, ילדיו ורכושו, ושב פעם נוספת לחוץ-לארץ כדי להכניס לארץ את פריטי רכושו האחרונים, מלאכו של עשו הרשע מגיע ונאבק בו. המלחמה נמשכה כל הלילה והיו בה עליות ומורדות. לא אחת הצליח יעקב להכניע ולהפיל את המלאך הרע, אך הוא לא נכנע ובעקשנות קם והמשיך במלחמתו ואף הצליח לפגוע בכף-ירך יעקב.

מול יעקב, איש בשר ודם, ניצב מלאכו של עשו, שהוא מלאך רוחני בעל כוחות עצומים. אך בכוח גבורתו של יעקב ונס שעשה לו הקב"ה יעקב ניצח והכניע את המלאך הרע, והצליח להיכנס לארץ הקודש.

הנך פועל ועושה ואינך רואה הצלחה במעשי ידיך, כל-כך הרבה הבטחות לגאולה קרובה, כל כך הרבה מעשים טובים ומצוות לזירוז הגאולה ועדיין לא נושענו, לא זכינו לגאולה, אם-כן מדוע עליך לטרוח ולעמול הלא אינך רואה פרי בעמלך.

למצב זה מקבל היהודי כוח ועוצמה מיעקב אבינו שלא נכנע ולא התייאש, והמשיך להאבק ולהילחם לנצחונו, בהיותו מאמין ובוטח בה' יתברך שיעזור לו לנצח את רע ולהגיע לגאולה ולישועה קרובה.

מיד כשעלה עמוד השחר, נכנע המלאך הרע מפני יעקב, ואף נעמד לרשותו של יעקב ובירכו. מכאן סימן לכל יהודי שכאשר הוא יאיר עצמו באור התורה הקדושה, ובמיוחד במאור שבתורה זו תורת החסידות ובלימוד בעניני גאולה ומשיח – הרי הוא יאיר עצמו באור הגדול של התורה, וכך אפילו אם המלאך הרע כבר הצליח להכות אותו ולפגוע בו, הוא יצליח להכניעו ועוד להפכו לקדושה, שהמלאך הרע יברכהו ויסייע לו לקדושה ולטובה.

ולזכות במהרה בימינו בגאולה האמיתית והשלימה, בקרוב ממ"ש.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.

הרב יעקב מזרחי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר