אישה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

השעלת לא עוצרת: מורה מבית הספר הירוק נדבקה במחלה

בהודעה שהוציאה מנהלת בית הספר על שם שמעון פרס להורים נכתב כי המורה מרגישה טוב ומטופלת באנטיביוטיקה המונעת את הידבקות המחלה. חבר וועד ההורים בבית הספר: "בתכל'ס מה אנחנו יכולים לעשות? הרי אי אפשר לומר לילדים לא להגיע ללימודים"

פורסם בתאריך: 16.12.19 08:11

מורה בשכבה ג' בבית הספר הירוק על שם שמעון פרס נדבקה במחלת השעלת – כך הודיעה מנהלת בית הספר, עליזה סוקל, להורים בסוף השבוע שעבר. המורה, כך נכתב בהודעה שהוציאה סוקל להורים, מרגישה טוב ומטופלת באנטיביוטיקה המונעת את הידבקות המחלה.

לצומת השרון נודע כי מבדיקת אחות עולה כי תלמידי בית הספר מחוסנים לשעלת וכי שני תלמידים שאינם מחוסנים מכיוון שפספסו את החיסון בכיתה ב' יחוסנו, והנושא דווח למשרד הבריאות. "אנו פועלים בהתאם להנחיות בשיתוף העירייה ומפקחת הבריאות המחוזית", נכתב בהודעה.

גורם בוועד בית הספר אמר לצומת השרון: "זה המקרה השני בבית הספר שלנו. בדיוק כשנודע על המורה, שכבה ב' קיבלה את החיסון, אז זה פחות מפחיד מבחינת לוחות הזמנים. אם אתה שואל על חששות – אז ברור שזה מפחיד, אבל לפחות אנחנו יודעים שכל הגורמים פועלים על פי הנהלים ומודיעים למי שצריך. אף אחד לא לוקח סיכונים מיותרים. אבל אשאל אותך בכנות, בתכל'ס מה אנחנו יכולים לעשות? הרי אי אפשר לומר לילדים לא להגיע ללימודים".

נזכיר כי רק בחודש שעבר חשף צומת השרון את המספרים ונכון ל-20 בנובמבר נדבקו 13 תלמידים ברחבי העיר במחלה. רופא נפת פתח תקוה במשרד הבריאות, ד"ר ערן קופל, הדגיש כי שיעור הסרבנות לחיסונים בעיר הוא עד חמישה אחוז מההורים, "זה הרבה ומסוכן", אמר.

יו"ר וועד ההורים בבית הספר, דנה שוסטר: "הורי בית הספר קיבלו את העדכון כי המורה שנדבקה בשעלת מקבלת את הטיפול הרפואי הנדרש. בית הספר פועל בהתאם להנחיות שהתקבלו ממשרד הבריאות בנושא. אנו תקווה כי זהו מקרה ההדבקות האחרון ושנעבור את החורף בבריאות. אנו קוראים להורים לגלות ערנות לבריאות ילדיהם, החלמה מהירה לחולים".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר עומד בתקשורת עם משרד הבריאות ופועל בהתאם להנחיותיו. בשלב זה לא ניתנו הנחיות חריגות. המורה מטופלת באופן המונע הדבקה ושוהה בחופשת מחלה".

תגובת עיריית כפר סבא: "נושא הטיפול במקרי שעלת נמצא באחריות, בטיפול ובמעקב של משרד הבריאות. כל מקרי השעלת שנתגלו בעיר דווחו למשרד הבריאות והעירייה מתנהלת בהתאם להנחיות המשרד, ביניהן חיסון תלמידים לפי הצורך והעברת הנחיות סדורות בנושא להורים ולצוותים החינוכיים ולצוותי ההוראה. חשוב להדגיש, כי הדרך היעילה ביותר למנוע את המחלה היא על ידי חיסון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר