סג"ם ע' מסיים קורס מפעילי כטמ"ם . צילום דובר צה"ל
סג"ם ע' מסיים קורס מפעילי כטמ"ם . צילום דובר צה"ל

כבוד: סג"ם ע' מכפר סבא מסיים כעת קורס הפעלת כלי טיס מאוישים מרחוק

בין פעולות מערך הכטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) בצה"ל - איסוף מודיעין, סיוע לכוחות חי"ר ואיתור נעדרים. סג"ם ע': "המפעילים היום במערך הם סוג של חלוצים"

פורסם בתאריך: 18.12.19 14:28

סג"ם ע', בן 20 – בוגר תיכון רבין, סיים היום (רביעי) קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק (כטמ"ם), במסגרת מחזור 34. לקורס מגיעים חניכי קורס טיס שנפלו לאחר יותר משנה, יוצאי יחידת "זיק" בתותחנים וקצינים מצטיינים מיחידות עם רקע אווירי. ההכשרה מתקיימת בבסיס פלמחים בת חצי שנה ובסופה מקבלים את סיכות המפעיל ומשובצים בבסיסי חיל האוויר השונים.

מערך הכטמ"ם כולל כלי טיס השונים בגודלם וביכולותיהם המבצעיות, כגון: "כוכב", "שובל", "איתן" ו"הרמס 450". כלי הטיס הגדולים הללו מסוגלים לשהות שעות ארוכות באוויר, לשאת מאות קילוגרמים ולהגיע לטווחים רחוקים במיוחד. כל זאת על מנת לשמור ולהגן על כוחותינו בשגרה ובחירום. בשנים האחרונות צומח מערך הכטמ"ם בקצב אדיר, ומקבל עליו משימות נוספות. לדוגמה: איסוף מודיעין, סיוע לכוחות חי"ר ואיתור נעדרים.

סג"ם ע' הוא בנם של מיכל, יושבת ראש איגוד וטובי, מנכ"ל חברה של שתלים רפואיים. לע' שתי אחיות, אביגיל בת 23 ותמר בת 19. בתיכון הרחיב פיזיקה ותנ"ך. לאחר מכן למד במכינה קדם צבאית בעוטף עזה. במכינה התנדב פעם בשבוע, למד תכנים שונים, טייל וחיזק את דינמיקה חברתית. הוא בחר ללכת לקורס מפעיל כטמ"ם בן השישה חודשים לאחר שנפל מקורס הטיס, בגלל שהבין שיש לו אפשרות גדולה יותר להשפיע על החיים במדינה ולהתפתח מהבחינה האישית.

לדבריו עולמות בעולם הטיס לעולם הכטמ"ם הם שונים אך גם דומים. "להיות באוויר ולהיות על הקרקע זה עולם אחר לגמרי", הוא מסביר. "מה שכן, הקווים המנחים, התחקור והשיפור והגישה לעולם הטיסה הם מאוד דומים. זה קו ישיר לקורס טיס, המשך ישיר למסלול. יש הבדל בין להיות בתוך המטוס לבין לשבת מול המסך. אבל למדנו שהרבה מאוד מההכשרה היא איסוף מודיעין מהמצלמות שעל המטוס – דבר שמאוד עוזר למדינה שלנו".

זה מה שחלמת להיות בצבא כשהיית צעיר יותר?

"אני חלמתי להיות צוות אוויר בעקבות אבא שלי. אבא שלי היה נווט קרב. הגעתי לכאן אולי מהקורס במן אכזבה קלה, אבל עם הזמן אתה הופך להיות מרוצה כשאתה רואה איזה נפח זה תופס בפעילות של חייל האוויר. הקורס עצמו מאוד מאתגר ואתה מתמקצע מאוד, והנה השירות המבצעי הוא ממש מעבר לפינה. אחרי הטקס היום נעבור קורס אימון מבצעי ומשם נתחיל לפעול בטייסות עצמן".

רגע מיוחד שהיה לע' בקורס היה טיסת "הסולו", טיסה שבה החניך מפעיל לבד בתחנת השליטה את המטוס המאויש מרחוק. ברגע הזה הוא הרגיש את האחריות על המטוס בידיו. "אתה אחראי על המטוס מהחלק התעבורתי ועד להביאו למשימה", אמר. "יש תחושה שסומכים עלייך. המפעילים היום במערך הם סוג של חלוצים".

צריך להבהיר שלא מדובר בטיסנים אלא במטוסים גדולים ורציניים מאוד שאתם מטיסים.

"אכן מדובר במטוסים שמזכירים גודל טווח מאוייש. בהתחלה מאוד הופתעתי מהגודל. זה כלי טייס לכל דבר. זה לא רחפן או צעצוע".

מה יש לך לומר לאנשים שמגיעים לראשונה לקורס הזה?

"לבוא מלא מוטיבציה ולהבין שהידע רוכשים על הקרקע בעת הטיסה הוא חשוב כדי להיות איש מקצוע ומפעיל טוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר