צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מפעילים קייטנת הורים בחנוכה? העירייה תספק לכם מקום ורעיונות לפעילויות

היוזמה "הורים מפעילים" של מחזיקת תיק התרבות, עו"ד עדי לוי-סקופ, תאפשר לקבוצות של 10 ילדים ובני נוער בהשגחת מבוגר להשתמש במתקני העירייה לשם כך: "אם הביקוש יהיה גדול נרחיב את זה בעתיד"

פורסם בתאריך: 18.12.19 17:56

אם התאכזבתם מביטול "בית הספר של החגים" ואין לכם סידור הולם לילדים בחנוכה, אז מלבד הקייטנות שעיריית כפר סבא הכריזה שתפעיל, היא יוצאת כעת גם במיזם "הורים מפעילים" בחופשת החנוכה ביוזמת מחזיקת תיק התרבות, עו"ד עדי לוי-סקופ ובשיתוף אגף הנוער והצעירים והחברה לתרבות ופנאי.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה עו"ד לוי-סקופ הערב כי הורים שמחפשים לבלות זמן איכות עם הילדים בחופשה, ילדים שאינם מעוניינים להירשם לקייטנה ומי שממילא עושים סבב שמירה על ילדים, יכולים להגיע עם קבוצה של עד 10 ילדים בליווי מבוגר מעל גיל 21, למרכזים הקהילתיים בעיר ולבצע את הפעילות במקום. "ואפילו נשלח לכם רעיונות לפעילות לאחר ההרשמה", נכתב.

עדי, ספרי מה עומד מאחורי הרעיון?
"אנחנו רואים ערך מאוד גדול בחיזוק הקהילתיות כמשאב חיוני שמחזק את החוסן שלנו כעיר, בחינוך המשלים ובמסגרות אחר הצהריים בחופשות – שזו אחריות שלנו ובאיגום המשאבים העירוניים בצורה מקסימלית. יש לא מעט הורים שלא רוצים או לא יכולים לרשום את הילדים שלהם לקייטנות בחופשה מסיבות שונות ומגוונות. כיוון שיש לנו מקומות פנויים בעיר בבקרים והם אינם נמצאים בשימוש החלטנו לאפשר בהם שימוש. היסטורית, פעם היו הרי 'קייטנות אמא'. כל אמא הייתה לוקחת ילדים ליום או יומיים ומארגנת להם פעילות לאורך כמה שעות ממש כמו קייטנה בשעה שהורי הילדים בעבודה. לרוב זה היה קורה בבית, זה לא תמיד נוח ולא תמיד יש רעיונות לפעילויות. אז אמרנו בואו נרים כפפה ונעשה את זה בחופשת החנוכה. יש 40 קבוצות של עד 10 ילדים, שאנו פותחים עבורם את המרכזים. ברגע שנרשמים אנחנו גם נותנים להם סט שלם של רעיונות לפעילויות. אם הביקוש יהיה גדול, אנחנו מקווים שבעתיד נרחיב את זה גם מבחינת מספר המרכזים הפתוחים, גם מבחינת מספר השעות וגם מבחינת הפעילויות שיוצעו. השמיים הם הגבול. המטרה והחזון הוא לתת סל שלם של שירותים מלאים לכל צורך של הורה, ילד וילדה בעיר גם אחר הצהריים וגם בחופשות".

מה זה אומר?
"בדרכנו לקיים בחודש הבא צהרונים לכיתות ג'-ו'. הכרזנו על כך בישיבות מועצת העיר והצהרנו שיינתן גם מענה לארוחת צהריים חמה וללימודים מקצועיים לילדים. אנחנו בונים עכשיו מענה שלם של חינוך ופנאי משלים. שכל אחד ימצא את המענה המתאים לו".

האם זה חלק מניסיון למלות חור בגלל החיסרון של "בית הספר של החגים"?
"לא זה לא, זו יוזמה שהעליתי לפני חודשים רבים ותכננו מבעוד מועד שיצא בחנוכה. אין קשר לבית הספר של החגים. המיזם הזה מתאים לכל הילדים, ההורה מפעיל באופן עצמאי ילדים או נוער באופן שמתאים לצרכיו".

ועדיין זה מאפשר מסגרת נוחה לילדים.
"בוודאי וגם עוזר להורים שנתקלים בקשיים של מיקום לפעילות ואמצעים נוספים. זו הזדמנות נהדרת לצאת מהבית ולהכיר את העיר, ולחשוף את הילדים למקומות חדשים כמו בית אברהם, מרכז ראשונים או המרכז קהילתי בירוקות – שלא כולם מכירים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר