אירוע הגאווה בכפר סבא
מצעד הגאווה בכפר סבא לפני כשנתיים. צילום רועי הדרי

עד כמה כפר סבא חופשית מדת? פורסם מדד החופש העירוני של ישראל חופשית

העיר כפר סבא עלתה שלושה מקומות במדד הכולל את 24 הערים הגדולות בישראל ובודק סוגיות כמו תחבורה ציבורית ומסחר בשבת, תמיכה בקהילת הלהט"ב ופלורליזם דתי בעיר

פורסם בתאריך: 23.12.19 08:31

העיר כפר סבא עלתה שלושה מקומות ב"מדד החופש העירוני" שמפרסמת מדי שנה תנועת "ישראל חופשית", והיא נמצאת במקום השמיני במדד הכולל את 24 הערים הגדולות בישראל. המדד בודק סוגיות של חופש דת וחופש מדת, ומשקלל נושאים כמו תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, תקציבי דת, חינוך, קהילת הלהט"ב, נוהל אירועים בהפרדה, בריכות בהפרדה, קבורה אזרחית, מועצות דתיות ופלורליזם דתי לכדי ציון הקובע את מידת ה"חופש" בעיר.

על כפר סבא נכתב כי "לאחר שנים בהן העיר קפאה על שמריה, הייצוג הגדל של הרוב החילוני בעיר במועצה הנבחרת מתחיל לתת את אותותיו בשטח. העירייה קיימה אירוע יהודי פלורליסטי ביום כיפור האחרון ותמכה בהפקת מצעד הגאווה". עוד נכתב כי "העירייה לא תומכת בקו הבין-עירוני של 'שבוס' שפועל בעיר", וש"במידה והעירייה לא תיקח אחריות גם בתחום התחבורה הציבורית, ייתכן ותמצא את עצמה יורדת בחזרה במדד לעומת ערים אחרות בארץ".

על התחבורה הציבורית בשבת נכתב כי "בקיץ האחרון החל לפעול שירות שבוס מכפר סבא לתל אביב. אין השתתפות עירייה רשמית". על מסחר בשבת נכתב כי "החוק מאפשר פתיחת מסעדות ובתי עינוגים, אך לא מאפשר פתיחת חנויות. בפועל – קיים מסחר בשבת בעיקר במרכזים מחוץ לעיר, בתי קפה פתוחים ברחבי העיר".

באשר לחינוך בעיר נכתב כי "העירייה הצהירה כי אינה מפקחת על כניסת עמותות דתיות למוסדות חינוך מפני שהפיקוח באחריות משרד החינוך". לגבי קהילת הלהט"ב בכפר סבא נכתב כי "העירייה תומכת באירועי גאווה בעיר. העירייה לא מספקת או תומכת במענה לקהילה הגאה. קיימות קבוצות איגי פעילות בעיר והעירייה תומכת בארגונים נוספים כמו תהל"ה". לגבי נוהל הפרדה באירועים נכתב כי "באירועים של העירייה כעיקרון יש ניסיון לצמצם את ההפרדה, אך היא עדיין אפשרית. העירייה לא מתנה את תמיכתה באירועים שעורכים גופים חיצוניים באם יש הפרדה מגדרית".

למקום הראשון במדד הגיעה העיר תל אביב. שכנתה של כפר סבא רעננה הגיעה למקום ה-11, ירידה של מקום אחד ביחס למדד של השנה שעברה. הרצליה הגיעה למקום השלישי במדד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר