עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

מי פה הראשונה בשרון? עיריית כפר סבא שינתה את הלוגו והרגיזה את השכנות

תרעומת בעיר ומחוץ לה על החלטת העירייה לשנות את הלוגו העירוני. מנכ"ל עיריית הרצליה: "גם קוקה קולה מפרסמת שהיא 'טעם החיים'. אז היא טעם החיים?". חבר המועצה יגאל שמעון מהוד השרון: "בלוגו הזה יש גאוותנות". עיריית כפר סבא: "הלוגו מתקופתו של ולד. כפר סבא זו העיר הראשונה שהוקמה באזור השרון"

פורסם בתאריך: 23.12.19 18:12

עיריית כפר סבא שינתה את הלוגו שלה ולא סיפרה לכם על כך, ומתברר שגם לא לחברי מועצת העיר. בשנים האחרונות היה הלוגו "כפר סבא העיר הירוקה", אך בחודשים האחרונים מופיע על מסמכי העירייה ופרסומיה לוגו חדש – "הראשונה בשרון". בעוד שבעירייה אומרים השבוע כי לא מדובר בלוגו חדש, אלא בכזה שהיה בשימוש בתקופת ראש העירייה יצחק ולד וש"כעת הוחזרה עטרה ליושנה", הצליח הלוגו להרגיז כמה בעלי תפקידים בכירים בעיריות השכנות, כמו הוד השרון, רעננה והרצליה.

חבר מועצת עיריית כפר סבא מסיעת "כפר סבא מתקדמת" שבאופוזיציה, פנחס כהנא, שלח שאילתה לקראת ישיבת מועצת העיר הקרובה, בנושא שינוי הלוגו. "לאחרונה שמנו לב שלוגו העיריה השתנה מ-'מאז 1903 כפר סבא העיר הירוקה', ל-'מאז 1903, כפר סבא הראשונה בשרון'. אנחנו חושבים שזה שינוי מהותי ומנסים להבין מהו תהליך שינוי מיתוג העיר בעירייה ועם התושבים. מי החליט על השינוי, מה ההסבר לשינוי זה והאם עודכנו חברי מועצת העיר בנושא? התושבים?".

לוגו עיריית כפר סבא הישן

הלוגו החדש של עיריית כפר סבא

לצומת השרון אמר כהנא: "יש כאלה שאומרים לי, פנחס מה זה חשוב? אבל אני פתאום ראיתי לוגו חדש השבוע. שאלתי את החברים בסיעה, האם פספסתי משהו. ואף אחד, מסתבר, לא שם לב. אז שלחתי למנכ"ל העירייה, איתי צחר ולעוזר שלו בן צ'רטוף שאלה 'האם יש לוגו חדש?'. בן ענה לי 'נשלח את הלוגו החדש לחברי המועצה', כאילו שהתלוננתי שלא הגיע אלי. כשעשו את המיתוג בזמנו על העיר הירוקה, היה למירית שקד-ברק משרד יחסי ציבור וישבנו שעות אצלי בבית ודיברנו על איך עושים את זה נכון. אבל כאן שינו את הלוגו בלי לשאול ובלי להסביר. לוגו זה מיתוג של העיר, אז כחבר מועצה אני מצפה לדעת מזה. ומה, אתה לא שואל את התושבים? אתה לא עושה דיון? אני לא מבין. בן אמר לי 'ניתן לך תשובות עד ה-21 לחודש כמתחייב', למרות שלא שאלתי משהו פורמלי. אז שלחתי שאילתה".

ובכל מקרה, הלוגו הזה נראה לך?

"נגיד שהיו מביאים את הלוגו הזה לאישור המועצה, אני לא רואה היגיון לעשות את זה. אנחנו משתפים פעולה עם ערים שכנות, אז צריך עכשיו לעקוץ אותן? לעשות תחרות? יתחילו לעשות סטטיסטיקות – בחינוך ירדנו, בזה עלינו, בתעשייה ירדנו ובאחר עלינו? במה אנחנו ראשונים? בגיל ובגודל האוכלוסייה? אני לא מבין את התהליך. ברמה המטרופולינית צריך לשתף פעולה ולא ליצור מלחמה. הלוגו הזה זה שטויות".

פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

כמה בכירים ברשויות השכנות לכפר סבא הביעו ביקורת על הלוגו החדש שנבחר. חבר מועצת עיריית הוד השרון ולשעבר סגן ראש העיר, יגאל שמעון, אמר בתגובה: "זה טוב שעירייה חושבת קדימה ויוצרת תדמית רעננה וחדשנית, גם הוד השרון שינתה את הלוגו לפני עשר שנים, אבל בלוגו הזה יש גאוותנות ותחושת עליונות. השרון לא שייכת לכפר סבא. כנראה שהשם סבא מפריע להם וזאת הדרך שלהם, שאני לא בטוח שאני הייתי הולך בה, כדי למתג את העיר אחרת".

מנכ"ל עיריית הרצליה, יהודה בן עזרא, אמר לצומת השרון: "חובת ההוכחה על עיריית כפר סבא שהם הראשונים. אני חושב שגם בכפר סבא וגם ברעננה וגם ברמת השרון רחוקים מלהתחרות בעיריית הרצליה, במערכת החינוך שלה, בגנים שלה ובחופי הים. אני צריך לעשות פעילות למען תושבי הרצליה ושהתושבים יהיו מרוצים ממה שאנחנו עושים עבורם. מה שעושים ברשויות אחרות זה עניינם. גם קוקה קולה מפרסמת שהיא 'טעם החיים'. אז קוקה קולה היא טעם החיים? שיפרסמו מה שבא להם. אנחנו גאים במה שאנחנו עושים בהרצליה. אין לנו תחרות עם אף אחד".

חבר מועצת עיריית רעננה, אילן כהן אמר: "כל ראש עיר מנסה להביא דברים אחרים. מה שקרה זה שהתחלפו ראשי הערים בשרון והם חושבים שהם הכי טובים. כל אחד שתשאל אותו מי העיר הראשונה בשרון, יגידו לך רעננה בזכות עוזי כהן (אחיו של אילן כהן; א.א) שעשה פה מהפך. לפי שעוזי היה סגן ראש עיר שאלו איפה זה רעננה, אמרו ליד כפר סבא. כשעוזי היה סגן ראש עיר שאלו איפה זה כפר סבא ואמרו ליד רעננה. הוא הזניק את העיר הזאת קדימה. במקרה אני ידיד של רפי סער, ואומר שגם הם עושים טעויות. אני לא הייתי מחליט לעשות דבר כזה. מה, אתה יותר טוב מהרצליה, רעננה או רמת השרון? אני חושב שהאמירה היא לא כל כך חכמה וחבל. צריך לעשות שיתוף פעולה לקדם את האזור".

תגובת עיריית כפר סבא: "לוגו העיר כפר סבא – הראשונה בשרון – אינו לוגו חדש אלא לוגו קיים עוד מאז תקופתו של ראש העיר הקודם יצחק ולד, הנותן מקום של כבוד לשימור המורשת וההיסטוריה של העיר, כעיר הראשונה שהוקמה באזור השרון, ואף מבקש להציג את מעמדה וחזונה, מאז ועד היום. אם רוצים להיצמד לאמת כפי שהיא במציאות, אזי צריך לשאול מדוע שונה הלוגו לעיר הירוקה, בעוד שכעת הוחזרה עטרה ליושנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היה צריך לקיים על כך דיון כי לדעתי מבחינתי הלוגו החדש – ישן פחות טוב). מה גם שהלוגו הקודם קידם והציג טוב יותר את עקרונות העירייה וה"אני מאמין שלה" ('העיר הירוקה' כוללת בתוכה גם את נושא החינוך וכל נושא ערכי אחר). חיסרון יחיד זה לאור פרשיות בן חמו – מקבל קונוטציה שלילית לעיתים. אך מבחינת טובת העירייה הקודם עדיף.

    העיר הירוקה – קיימות, איכות הסביבה, בריאות וחינוך (וכל נושא "הומני" וערכי אחר)

    אולי ראש העיר רוצה להראות עשייה אז משנה את הלוגו, אבל פוגע במיתוג העירייה הלאומי והבינ"ל.

  2. חבל חבל

    הסלוגן הקודם כבר הקיף בתוכו את נושא החינוך. לעומת הסלוגן החדש (ישן) שרק מאדיר ומפאר את העירייה ומסתיר את כל עשייתה הברוכה.

  3. אלי

    הראשונה מבחינת זמן (1903). זה ברור לכולם, לפחות בכפר סבא. אין להם במה להתעסק?…. אף אחד לא ניסה להגיד שהוא הכי טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר