ראש העיר רפי סער וח"כ מיקי חיימוביץ בכנס במרכז קיפוד. צילום: עיריית כפר סבא
ראש העיר רפי סער וח"כ מיקי חיימוביץ בכנס במרכז קיפוד. צילום: עיריית כפר סבא

מיקי חיימוביץ' בכפר סבא: "המאבק בתחנת הכוח חוצה מגזרים, הזיהום חוצה גבולות"

חברת הכנסת השתתפה אתמול באירוע במרכז הקיימות העירוני והביעה תמיכה במאבק נגד תחנת הכוח שאמורה לקום בסמוך לעיר. ביום שני דן ראש העירייה עם ראש הממשלה בנושא

פורסם בתאריך: 25.12.19 09:33

אחרי שראש עיריית כפר סבא, רפי סער, העלה את נושא המאבק בתחנת הכוח בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר בעיר ביום שני, הביעה גם חברת הכנסת מכחול לבן, מיקי חיימוביץ תמיכה במאבק. בכנס שהתקיים אתמול (שלישי) במרכז העירוני למחזור וקיימות "קיפוד" ועסק בין השאר בנושא הגנה על בתי גידול טבעיים, אמרה חיימוביץ' "המאבק הזה חוצה מגזרים, הזיהום חוצה גבולות. אני מתחילה להרגיש שההבנה הסביבתית והדאגה לבריאות הציבור מתחילים לחלחל גם למקומות שלא היו בהם קודם. בריאות התושבים צריכה להיות לפני הכל".

חיימוביץ' אמרה גם: "כפר סבא היא מודל מדהים וכל הכבוד לכם על נושא קידום הפסקת השימוש בחד פעמי. הכי מעודד אותי זו ההתעוררות בנושא ושבשנה האחרונה מיליוני בני נוער בעולם מתחילים להניע את התהליך הזה במקביל".

בכנס, של עמותת, Time – This is my Earth, נכח גם ראש העיר רפי סער שאמר: "כפר סבא חרתה על דגלה את השמירה על הסביבה ועל כדור הארץ, למען העתיד של ילדינו, למען העתיד של כולנו. עיריית כפר סבא מובילה את המאבק האזורי בהקמת תחנת כוח מבוססת גז וסולר סמוך לבתי התושבים עיר, יחד עם הרשויות המקומיות בשרון ונעשה כל שביכולתנו על מנת למנוע את הקמתה. לא ניתן יד לנזק העצום העלול להיגרם לסביבה כולה בשל הקמת תחנת כוח זו".

את העמותה הבינלאומית Time – this is my earth – הקים לפני כארבע שנים בישראל פרופ' אורי שיינה לצד אנשי מקצוע נוספים ובשיתוף פרופ' אלון טל ודוקטור מיקי סמוני-בלנק. הכנס עסק גם בנושא שמירה והגנה של בתי גידול טבעיים ופעילות הארגון ברכישת שטחים בהם מגוון ביולוגי עשיר באמצעות מימון המונים, במטרה לשמר את בעלי חיים בסכנת הכחדה ושטחים ירוקים. בנוסף הוא עסק במעבר לכלים רב פעמיים. הכנס, המתקיים בעיר זו השנה השנייה, נולד מתוך הצורך בשינוי תפיסתי והתנהגותי, בדגש על מיחזור, הפרדת פסולת במקום, צמצום הפסולת, שימוש חוזר ושמירה על הסביבה בה אנו חיים.

במסגרת זו, חשוב לציין כי עיריית כפר סבא מקדמת פרויקט טבע ומורשת במסדרון האקולוגי במזרח העיר – שמטרתו לחדש את הקשר האקולוגי בין מרחב לב השרון לבין אגן הירקון ויצירת מרחב טיילות וטבע. הפרויקט צפוי לכלול בין היתר הקמת בריכת חורף, שיקום צמחייה מקומית, נטיעות ועוד. כמו כן, מדי שנה ניטעים בכפר סבא במסגרת תוכנית שנתית כ-1,000 עצים חדשים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר