מפגינים נגד תחנת הכוח בכניסה למתחם one B בכפר סבא. צילום באדיבות מטה המאבק נגד תחנת הכוח
מפגינים נגד תחנת הכוח בכניסה למתחם one B בכפר סבא. צילום באדיבות מטה המאבק נגד תחנת הכוח

בנות 14 שמחו נגד תחנת הכוח ביקשו לפגוש את נתניהו בכפר סבא וסולקו על ידי שוטרים: "הרגשתי שהופכים אותי לפושעת"

אלה אסטה ושתי חברות נכנסו לאולם בכפר סבא שבו התקיים כנס תמיכה בראש הממשלה. "השוטר צעק עלינו לצאת בטון גבוה ובצורה מאיימת. כשיצאנו הוא אמר לנו ללכת יותר מהר". המשטרה: "המתחם הוגדר כתחום מסונן"

פורסם בתאריך: 25.12.19 14:23

האירוע בהשתתפות ראש הממשלה בכפר סבא בטקס הדלקת נרות החנוכה של סניף הליכוד המקומי ממשיך לגרוף כותרות. הפעם מדובר באלה אסטה בת ה-14 שפרסמה הבוקר פוסט ברשתות החברתיות בו היא מוחה על התנהגות המשטרה לאחר שנכנסה עם חברות נוספות לאולם B ONE, בו התקיים האירוע, במטרה לשאול את ראש הממשלה שאלה בשאר להקמת תחנת הכוח בצומת השלום קרוב לכפר סבא. לדבריה קצין בשם ערן פנה אליהן, דרש מהן לעזוב את המקום בברוטליות תוך איומים, אף שהן נכנסו לאולם כמו כולם באופן לגיטימי דרך המאבטחים, והסבירו שאין בכוונתם לעורר פרובוקציה.

אלה וחברותיה הפגינו מחוץ לאולם יחד עם רבים נוספים ממטה המאבק נגד תחנת הכוח. "רפי סער, ראש העירייה, הגיע ולחץ את היד של כל אחד ואחד מהאנשים שהגיעו להפגין", מספרת חברת מטה המאבק יעל בנט-מאיר. "הוא אמר לנו תודה והסביר שיש לו פגישה של 10 דקות בארבע עיניים עם ראש הממשלה ושהוא ידבר איתו על הנושא. אנחנו נכנסו כדי שאולי נשמע את השיחה ביניהם, אולי תהיה תגובה, והבנות הצעירות רצו לשאול שאלה".

ואז מה קרה?

"ואז הגיעו שוטרים, נכנסה מישהי מהמאבק עם חולצה שכתוב 'הגז יהרוג אותנו'. נתנו לה להיכנס, ואז התקרב אלינו קצין משטרה בכיר בשם ערן, עם מאבטחים נוספים, שאמרו לנו לצאת החוצה כי אנחנו צריכות לעבור במגנומטר. אמרנו לו 'תקשיב, אנחנו כאן לשמוע את בנימין נתניהו, לא נעשה פרובוקציות'. אמר 'תצאו החוצה'. אמרנו אנחנו במדינה דמוקרטית, אנחנו רוצים לשמוע את ראש הממשלה ולדבר איתו. זאת זכותנו הדמוקרטית. הוא אמר לי אישית 'תלכי יותר מהר, את רוצה שאני אדחוף אותך ואגע בך ואז תגידי שקצין משטרה פגע בך?'. אמרתי לו 'אין צורך שתיגע בי אני יוצאת לבד'. ואז נתנו הנחיה לבדוק שהילדה שנמצאת מאחור לא תתגנב בחזרה. התנהגו אליהן כאילו הן יגאל עמיר שתיים. הן היו מזועזעות ונרגשות מההתנהלות".

אבל לא עברתם במגנומטר כשנכנסתן?

"כל אחת שנכנסה עברה במגנומטר, בדקו אותנו במכשירים, לא היה שום דבר חשוד. הם פשוט הוציאו אותנו. זה לא עניין אותם. אמרו 'תוציאו את הגז החוצה'. אמרתי לקצין משטרה 'התבלבלת, במשטרים אפלים מתנהגים ככה. אין לזה מקום במדינה דמוקרטית'".

בפוסט כתבה אלה: "זה היה מזעזע. אני, אמא של חברה שלי ועוד שתי חברות נכנסנו פנימה בלי שום דבר שקשור לתחנת הכוח. נכנסנו במטרה לשמוע ולשאול את ראש הממשלה שאלה פשוטה שמסקרנת אותנו. בהתחלה היה הכל כרגיל. נכנסנו וחיכינו שיתחיל. באיזשהו שלב שוטרים באו אלינו בצורה מאוד מאיימת ומזלזלת וביקשו ממנו לצאת החוצה בלי הסבר בצורה מאוד לא נעימה, שאלנו אותם למה והם אמרו שהם יסבירו לנו בחוץ. התחלנו ללכת ושוטר אחד אמר לשני 'תדאג שהזאת מאחורה לא תברח', כאילו אני פושעת שצריך לעצור אותי. יצאנו מהאירוע והם הסבירו את הטענה. אנחנו הגבנו ואמרנו מה אנחנו חושבות והוא התחיל לצעוק עלינו לצאת החוצה בטון גבוה ובצורה מאיימת, הוא דיבר אלינו כאילו אנחנו פושעות שבאנו לפוצץ את המקום. כשיצאנו החוצה התחלנו ללכת והוא אמר לנו ללכת יותר מהר, בסופו של דבר הוא אמר לאחראים שם שלא יכניסו את כל מי שקשור לגז וכל זה. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. זה ממש עצבן אותי, הוא אמר את זה כאילו זה איזה משחק באולינג. זה כל כך עצבן אותי כי זה פאקינג חיים של בני אדם".

לצומת השרון אמרה: "הרגשתי שהופכים אותי לפושעת, כאילו הייתי שם עם נשק. דיברו איתנו בצורה מאוד מזלזלת בלי שום סיבה. באנו לשם במטרה לשמוע, להתעניין, ולשאול שאלה שמסקרנת אותנו. רציתי לומר את דעתי, אבל השוטר דיבר אלינו כאילו אנחנו פינים במשחק באולינג. כאילו מזלזלים בנו. זה החיים שלנו ובאנו להילחם על זה והוא נורא זלזל בזה ותקף אותנו בלי סיבה".

זה פוגע לך בתדמית של מדינה דמוקרטית נאורה?

"מאוד. שאלנו ממש איפה פה המדינה הדמוקרטית. זו הזכות שלנו להפגין ולומר את דעתנו, גם אם זה לראש הממשלה. הוא אזרח פה בדיוק כמונו. לא באנו ופעלנו באלימות בדרך לא חוקית. חופש הביטוי עדיין עומד לצידנו".

יו"ר סניף הליכוד, חבר המועצה וסגן ראש העיר העתידי, אורן כהן, אמר בתגובה: "ראשית גם אני וגם ראש העיר פנינו לראש הממשלה בעניין תחנת הכח ומקווים לטפל בעניין בקשר ישיר מולו ומול לשכתו בתיאום ובשיתוף עם ראשי העיר הנוספים באזורנו. משטרת ישראל והשב"כ היו אחראים בלעדית על אבטחת האירוע ולמרות אי הנוחות שחשנו בתור לבידוק, הרי שבסך הכל אני יכול להעיד שהם עשו עבודה טובה ואני מבקש להודות להם על כך. אם וככל והיה מקרה בודד חריג שאיננו מוכר לי הרי שאני בטוח שהוא יטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים ועלינו להפנות אליהם את הנושא".

תגובת משטרת ישראל: "במהלך כנס פוליטי שנערך בכפר סבא נכנסו מספר נשים וילדות למתחם שהוגדר על ידי גורמי הביטחון כתחום מסונן. אותן נשים וילדות לבשו חולצות ועליהן כיתוב נגד הקמת תחנת כח. בשל הצורך לשמור על הסדר הציבורי במקום, באירוע בנוכחות ראש הממשלה, אותן נשים התבקשו לצאת מהמקום. למרות בקשות חוזרות ונשנות של השוטר, הנשים סירבו לעזוב את המקום וגם כשהחלו לעזוב, עשו זאת באופן מחאתי. משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והמחאה אך לא תאפשר זאת תוך כדי הפרת הסדר הציבורי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אילן הדר

    הייתי שם וראיתי.
    לא ברוטליות ולא איומים. סתם ניפוח בשביל להשיג כותרות. התבכיינות בשביל לסחוט רגשות.
    זה אירוע פרטי של סניף הליכוד. רוצה למחות ? תעמדי בחוץ עם שלט.

  2. יעל בנט מאיר

    אחת הנשים הורשתה ע"י המאבטחים להכנס עם חולצה "הגז יהרוג אותנו" – ורק אותה היה צריך להוציא,
    יצאנו בצורה מכובדת החוצה – הקצין הבכיר ערן דחק בנו לצאת יותר מהר ואף איים עלי שאם לא אצא מהר ידחוף אותי ויאלץ לגעת בי,
    אמרתי לו שאנחנו במדינה שמוקרטית ואם אנחנו עומדות ומקשיבות זה לגיטימי,
    לא היתה כל התנגדות מצידנו לצאת רק נאמר להם שאנחנו לא מתכוונות לעורר שום פרובוקציה ולא ברור למה 3 נערות בנות 14 ואמא
    לא יכולת לעמוד ולהקשיב לראש הממשלה בכנס.
    אגב הורי הבנות הם מצביעי ליכוד. או היו עד התקרית העצובה.
    השארתם רושם קשה מאד על הנערות – וחבל.

    בכל מקרה הן קיבלו שיעור באזרחות – ובדמוקרטיה.

    ההתנהגות של קצין המשטרה – בעיקר – היתה מבזה !

  3. אני

    משערת שהשוטרים, כמו מי ששלח אותם, מבוהלים. מאבק הגז תופס לאחרונה תאוצה, בצד מצבם הכלכלי הרעוע של חברות הגז. יש אינטרסים זרים וחזקים שתומכים במתווה הגז, בצורה שמקורה בטעות – בקירבת החוף, ובקירבת אוכלוסין.
    כנראה שלראש הממשלה נוח יותר להגיע לקהל אוהד, ואז לספר בעיקר לעצמו כמה אוהבים אותו, מלהתמודד, במיוחד לקראת בחירות, עם קהל שבא לשאול.
    ושוב נשאלת השאלה: ראש ממשלה של מי אתה, מר נתניהו?

  4. פעיל כחולבן

    מאחל לשוטר הזה ולמשפחתו שיהיו הראשונים להפגע קשות מהזיהום…ברור שהמארגנים השתמשו בשוטרים ככלי (והשוטרים בחפץ לב עשו זאת -כי כניראה גם הם תומכי נתניהו)..וכמובן לתגובה המטומטמת של ראש סניף הליכוד…ממה חששתם? שכמה פעילות איכות הסביבה יפגעו בראש הממשלה ,או בתדמיתו שממילא חבוטה עד הריצפה?..

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפעיל כחול בלבן,כמו תגובתך ככה כל המפלגה שאתה תומך בה, קשקשנים מספרי סיפורים לעצמם ובונים על השקרים הללו ערימות של הבלים.איש מגעיל אתה שמאחל לאחר שיחנק, אחוז שנאה ורוע כמו כל חבריך.

  6. תושב כפר סבא

    באמת?!
    כתבה לא ראויה, לארוע שאין בו בכלל ארוע!
    ראש הממשלה, בוודאי אינו נגיש לכל קבוצה, קטנה ככול שתהיה, בכל רגע שמתחשק להם!
    זה לא רלוונטי מי הקבוצה?
    ומה האג'נדה שלהם?
    ומי שלך אותם? והאג'נדה האמיתית שלו?!
    (פרובוקציה בשביל פרסום, שלילי לראש הממשלה בעיקר)
    מזל שראש העם היהודי כבר מבין את זה,
    חבל שחלקו עדיין עיור.

    חג חנוכה שמח

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר