עץ שקרס ברחוב הרצל בכפר סבא. התמונה הופצה ברשתות החברתיות. נשמח לתת קרדיט לצלם
עץ שקרס ברחוב הרצל בכפר סבא. התמונה הופצה ברשתות החברתיות. נשמח לתת קרדיט לצלם

הסערה בכפר סבא: עצים קרסו ברחוב הרצל ואהוד מנור

פרט לכך לא נרשמו אירועים חריגים בכפר סבא, גם לא במהלך הלילה. היום יעבדו צוותי העירייה בכוננות מוגברת. גם המשטרה בכוננות. עדכונים שוטפים כאן באתר

פורסם בתאריך: 25.12.19 18:08

בשעה 16:30 דווח על עץ שקרס ברחוב אהוד מנור בשכונה הירוקה.

עץ שקרס באהוד מנור. התמונה הופצה ברשתות החברתיות. נשמח לתת קרדיט לצלם

בשעה 15:00 דווח על קריסת עץ ברחוב הרצל 53. נתיב התנועה במקום נחסם. צוותים עירוניים פועלים במקום לפינוי נתיב הנסיעה.

קטע הכביש בין כביש 531 לדרך השרון נחסם לתנועה ביום חמישי בבוקר על ידי המשטרה, בשל רמזור בצומת כפר מל"ל כתוצאה ממזג האוויר הסוער. כך מסרה עיריית כפר סבא. הכביש יהיה חסום לתנועה עד לגמר ביצוע עבודות במקום והנהגים מתבקשים לסוע בדרכים חלופיות. פרט לכך, לא נרשמו במהלך הלילה אירועים חריגים.

בכפר סבא נערכו לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי להמשך בימים הקרובים. עיריית כפר סבא נערכה בשבועות האחרונים היערכות נרחבת לקראת החורף, וביצעה עבודות ניקוז נרחבות, עבודות תשתית ברחבי העיר, בדיקה, טיפול וניקוי כל הקולטנים בעיר, גיזום עצים על פי צורך. זאת בנוסף להיערכות עירונית מבחינת כוח אדם לכל מצב חירום, בין היתר כוננים, בדיקת ציוד לשעת חירום, וזאת תוך תיאום בין אגפי העירייה השונים.

לקראת הסערה הצפויה תגברה העירייה כוח אדם וכוננים, ובין השאר נערכו סיורים ברחבי העיר, נבדקו פתחי ניקוז, נבדק ציוד חירום וציוד כבד לעבודה בגשם בעת הצורך, פונה כל גורם העלול להוות פוטנציאל לסתימת פתחי ניקוז והצפות. כמו כן, נערכו סיורים בכל אתרי הבנייה בעיר וכל קבלני הבנייה נתבקשו לבצע חיזוקים, בין היתר לגדרות פח המקיפות את אתרי הבנייה, בכדי למנוע נזקים אפשריים.

"צוותי התגובה הראשונית, שכוללים את יחידות השיטור העירוני, הפיקוח עירוני, הסיור עירוני ויחידות התפעול, מוכנים להגעה מיידית לכל אירוע", מסרה העירייה, "יחידות המתנדבים העירוניות נמצאות בכוננות להפעלה, ובכללן יחידת החילוץ העירונית, צוותי חירום שכונתיים, סיירת מערביות, יחידת הרחפניים, מודיעין אוכלוסיה והסיוע הלוגיסטי. יחידות העירייה השונות ערוכות לפעולה גם במצב בו תתרחש הפסקת חשמל עקב מזג האוויר, כאשר גנרטורים, ציוד תאורה ואמצעי קשר נמצאים בכוננות להפעלה. כמו כן, כל הצוותים המקצועיים הרלוונטיים באגפים השונים ערוכים לעבודה ולקריאה בעת הצורך, כאשר כל הגורמים עובדים בתיאום כחלק מהיערכות מוקדמת שנעשתה בעירייה מבעוד מועד. המוקד העירוני 106 זמין ומאויש 24 שעות ביממה וערוך עם צוות מתוגבר, ומסתייע במערך מצלמות הפרוש בעיר".

בעיריייה ביקשו מהתושבות והתושבים לדווח על כל בעיה, תקלה או מפגע למוקד העירוני, ולהיות עירניים לשכנים בעלי צרכים מיוחדים ולקשישים.

גם במשטרה העבירו הנחיות לנהגים והודיעו כי יפורסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. הומלץ לציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. במשטרה הוסיפו כי "לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת בכדי למנוע ולטפל יחד עם הגורמים הרלוונטיים במפגעי בטיחות שונים שעלולים להוביל לפגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך".

אתמול אמר חזאי חברת מטאו טק, נחום מליק, כי מזג האוויר ברוב חלקי הארץ וכך גם בכפר סבא ובסביבה צפוי להיות בימים הקרובים סוער וגשום, ומזג האוויר יירגע רק ביום שישי אחר הצהריים. מליק ציין כי היום "הגשם יתחיל אחר צהריים ובערב, מלווה בסופות רעמים. ביום חמישי יהיה מזג אוויר גשום וסוער כל היום. צפויות כמויות גשם גדולות וקיים חשש להצפות. יהיה גם קר. ביום שישי ימשיך להיות גשום וקר והיחלשות הגשמים צפויה ביום שישי אחר הצהריים, עם פחות גשם. ביום שבת מזג האוויר עדיין יהיה קר עם גשם לסירוגין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    שיורידו עצים ויהיה יותר קל לשפץ רחוב הרצל יותר רחב עם שביל לאופניים חחח

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר