למעלה, מימין לשמאל: נעמה יששכר (צילום באדיבות המשפחה); נטע ברזילי (צילום AP); לינוי אשרם (צילום באדיבות הוועד האולימפי בישראל); בוריס ג׳ונסון (צילום AP). למטה, מימין לשמאל: מחאת האתיופים (צילום מוטי מילרוד); בנימין נתניהו (צילום עופר וקנין) בני גנץ (צילום רויטרס); מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדאדי (צילום AP)

בחירות 2019: תושבי העיר בוחרים את האירוע הכי חשוב שהיה השנה

הגול של עומר פדידה, טקס פרסי אופיר בכפר סבא, השיגור של בראשית, המאבק של גרטה טונברי ועוד. מה הם אירועי השנה ומי הם אנשי השנה של תושבי כפר סבא? ויש הפתעות

פורסם בתאריך: 27.12.19 07:17

 

“עשינו זאת מתוך אמונה בעיר כפר סבא”

סתיו שחם

הכי משמעותי בעיר: ברמה המקומית אני שמח לבשר שהעתקנו את מרכז הפעילות של החברה שלנו לקומפלקס במתחם ההייטק עתיר ידע בכפר סבא. עשינו זאת מתוך אמונה בעיר כפר סבא הנמצאת בתנופת צמיחה ופיתוח, וכתושב העיר אני גאה לתרום להיקף הפעילות של העיר והאזור כולו.

הכי משמעותי בארץ: אני מאמין שהשנים האחרונות הביאו את ההייטק הישראלי לרמות חדשות של התפתחות וצמיחה, ואף הציבו את מדינתנו הקטנה בשורה הראשונה עם המעצמות המובילות בעולם. השנה שיגרנו לראשונה חללית אל הירח, השגנו פריצות דרך בטכנולוגיה, ברפואה ובבינה מלאכותית ויצרנו שיתופי פעולה בינלאומיים נרחבים.

הכי משמעותי בעולם: בעידן בו אנו חיים שינויים מתרחשים חדשות לבקרים, באופן המשפיע על כולנו, החל ברמה הגלובאלית וכלה בלוקאלית. יישומים חוצי פלטפורמות, מציאות רבודה, האינטרנט של הדברים, ביג דאטה, בינה מלאכותית, מיקרו-שירותים, סייבר ועוד, מתפתחים בצעדי ענק ברחבי העולם ומביאים לשינוי בדרך בה אנו חיים. גם השיח השתנה, וכיום הרשתות החברתיות מהוות את הזירה העיקרית לתקשורת, אפילו בקרב מנהיגי העולם. מהירות, שקיפות, נגישות וחדשנות הפכו למצרך יסוד במרבית חלקי העולם, ומיום ליום השפעתם גדלה ומתרחבת. דוגמה אקטואלית היא גרטה טונברי בת ה-16, שסחפה אחריה את כל העולם במאבקה נגד הזנחת משבר האקלים.

סתיו שחם הוא בעלי חברת ההייטק סגמנט והבעלים לשעבר של הפועל כפר סבא בכדורגל

“פסטיבל הבירה, פסטיבל הקיץ, פסטיבל האוכל”

מירב הלפמן

הכי משמעותי בכפר סבא: השנה הזאת הייתה עשירה מאד בהצלחות ובחוויות משמעותיות גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. הצלחנו להוביל אירועים איכותיים בעיר שפנו לקהלי יעד רחבים בכל הגילים. חיברנו קהילות והצלחנו לייצר אירועים קהילתיים שחיזקו את תחושת השייכות של התושבים לעיר, ביניהם עשרות אירועים קהילתיים דוגמת פסטיבל הבירה, פסטיבל הקיץ, גינות מנגנות, גינות מספרות, גינות מדליקות בחנוכה, פסטיבל האוכל, עשרות אירועים לבני נוער ועוד ועוד.

הכי משמעותי בארץ: שיגור החללית בראשית אפף את כולנו בהתרגשות וגאווה גדולה, לצד אכזבה קשה. רגע אחד קסום משך את תשומת לבי כשמייסד בראשית, מוריס קאהן, פנה לדור הצעיר ואמר “אנחנו נגיע לירח ונשים דגל שלנו על הירח, גם אם לא מצליחים קמים ומנסים שוב”. מסר כל כך חשוב לדור העתיד, מסר שבכל יום אנחנו מנסים להעביר הלאה לילדים ובני הנוער שמגיעים אלינו.

הכי משמעותי בעולם: הנערה השוודית בת ה-16, גרטה טונברי, אקטיביסטית שהצליחה להוביל מחאה עולמית בנושא משבר האקלים ולרתום המונים מסביב לעולם להיות שותפים למאבק. הסיפור הזה מראה לנו כיצד נוער אקטיביסטי, אחראי ומעורב יכול לחולל שינוי ולהוביל מהפכות ושינויים בעולם.

מירב הלפמן היא מנהלת אגף נוער, צעירים וקהילה בעיריית כפר סבא ומצטיינת משרד החינוך לשנת 2019

 

“העלייה הדרמטית של הפועל כפר סבא בדקה ה-97”

צילום עזרא לוי

מוטי יברבאום

הכי משמעותי בכפר סבא: העלייה הדרמטית של הפועל כפר סבא בדקה ה-97. בשנייה האחרונה של העונה עלינו לליגת העל, דבר כזה חווים פעם בחיים. מדובר ברגע שכל מי שהיה במגרש לא יכול לשכוח אותו לעולם. את השער הבקיע עומר פדידה, ילד שאני מלווה מגיל נערים והוא הכי כפר סבאי שיש.

הכי משמעותי בארץ: הבחירות. הבן שלי בן 18 וכבר מצביע שלוש פעמים בשמונה חודשים, מה שאצלי היה ב-15 שנה. זו בושה וחרפה לכל מי שקשור, עוסק או קרוב לזה. מבחינתי זה שיא השפל. הפוליטיקה על חשבוננו, כולם אשמים ואנחנו משלמים.

הכי משמעותי בעולם: ההתחזקות של הכלכלה בארה”ב. אחרי שנים קשות היא חוזרת להיות המעצמה מספר 1 בעולם. הנשיא דונלד טראמפ הוא הדבר הכי טוב שקרה למדינה הזו מבחינה כלכלית.

מוטי יברבאום, שחקן עבר בהפועל כפר סבא ויו”ר המועדון לשעבר

 

“כפר סבא נפתחה לגישות חינוך חדשניות”

מירית שקד ברק. צילום אבישג שאר-ישוב

צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד-ברק

הכי משמעותי בכפר סבא: בעירנו כפר סבא שערי העיר נפתחו לגישות חינוך פלורליסטיות וחדשניות במערכת החינוך. השנה נפתח בית הספר המונטסורי, שנה לפני כן נפתח הסאדברי ואני מעריכה ומקווה שמגמה זו תתפתח עם פתיחת בתי ספר נוספים בעתיד. ריבוי אפשרויות עבור תושבי העיר מבורכת ומאפשרת למשפחות ולילדים למצוא את הזרם החינוכי והמסגרת החינוכית המתאימה להם.

הכי משמעותי בארץ: בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, בשנה אחת התקיימו שתי מערכות בחירות כלליות ומועד ג’ עומד לפתחנו במרץ 2020. הבחירות החוזרות מצביעות על כך שאין גוש פוליטי מובהק בישראל, הפלונטר נמשך ומי יודע האם מערכת הבחירות, שתתקיים בחודש מרץ הקרוב, תהיה האחרונה לשנת 2020.

הכי משמעותי בעולם: האירוע המשמעותי בעיניי בעולם הוא בחירת בוריס ג׳ונסון לראשות ממשלת בריטניה. בכך העם הבריטי אישרר את ההחלטה לצאת מהאיחוד האירופי (הברקזיט). בחירת השמרנים בבריטניה מצביעה על קו פוליטי ההולך ומתחזק במערב, קו שבו הלאומיות הופכת מרכזית יותר לעומת תנועת הגלובליזציה. בנוסף, אירוע כמו יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי יכול להוות סנונית ראשונה לפירוק האיחוד האירופי. ימים יגידו.

מירית שקד-ברק היא פעילה חברתית בכפר סבא

 

“האירוע הגדול ביותר בעיר היה אירוח טקס פרסי אופיר”

צילום עזרא לוי

ד”ר אמיר גבע

הכי משמעותי בכפר סבא: כאדם שהתרבות והאמנות בראש מעייניו העדפתי, והסליחה עמכם, לבחור באירועים הקרובים לליבי, בהתאם. האירוע הגדול ביותר בכפר סבא בשנת 2019 הוא אירוח טקס פרסי אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע בהיכל התרבות העירוני שלנו. כמחזיק תיק התרבות במועצת העיר הקודמת, ובמקביל חבר פעיל באקדמיה הישראלית לקולנוע ובאיגוד מפיקי הקולנוע והטלוויזיה ניסיתי, בעיצומו של מבצע ‘צוק איתן’ להשפיע על הגורמים הקובעים בכפר סבא לארח את האירוע התרבותי הזה. הקולנוע הישראלי הוא עוגן תרבותי נפלא ומשיג הישגים מצוינים בשנים האחרונות על אף מחסור משווע בתקציבים הולמים ולא נותר לי, אלא לברך את ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, על נטילת המשימה האחראית הזו על כתפי העיר שוחרת הקולנוע שלנו.

הכי משמעותי בארץ: הגילוי המופלא של להקת “שלווה”, זמן קצר לפני אירוח תחרות האירוויזיון ה-64 בתל אביב. להקה שכל חבריה הם בעלי לקויות קשות, ויחדיו הם מבטאים את האג’נדה החברתית הטהורה ביותר של הכלה ושילוב של בעלי מוגבלויות בחברה וזוהי שליחותם. אני נרגש פעם אחר פעם לשמוע את קול הפעמונים הצלול של ענהאל ודינה ועלו בעיני דמעות כשצפיתי בטל קימה, המופקד על כלי ההקשה ומתמודד עם תסמונת דאון, מחבק בחום את נשיא ארה”ב. שלווה זו ישראל היפה שלנו!

הכי משמעותי בעולם: התערוכה המפעימה בלובר לציון 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ’י שעוקבת אחר 40 שנות הקריירה המדהימה שלו ומצליחה להציג את כשרון היד שלו ואת כושר התודעה שלו ולהוכיח את היותו האמן הגדול ביותר בהיסטוריה שהיה הראשון ואולי היחידי שעלה בידו והיה בכוחו לחבר בין אמנות ומדע. ביקרתי בתערוכה, אירוע של פעם ב-500 שנה, ומבחינתי של פעם בחיים.

ד”ר אמיר גבע הוא מחזיק תיק התרבות לשעבר במועצת עיריית כפר סבא

 

“רגע גדול לעיר ולקבוצה”

 

צילום ירדי עואמי

אלירן סיימון

הכי משמעותי בכפר סבא: אין ספק שהשער של עומר פדידה שהעלה את כפר סבא לליגת העל היה הגדול מכולם – רגע גדול לעיר ולקבוצה הזו וכמובן שגם בשבילי זו הייתה שמחה גדולה מאוד.

הכי משמעותי בארץ: מערכת הבחירות הנוכחית היא דבר בלתי רגיל, כאשר בוחרים בפעם השלישית בעלות של מיליארדים. זה משהו שלא קרה מאז הקמת המדינה ואני מקווה מאוד שזה יסתיים בקרוב.

הכי משמעותי בעולם: הפגישה של נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג’ונג און. זה היה רגע היסטורי בעל חשיבות עתידית גדולה לעולם כולו.

אלירן סיימון הוא שחקן הפועל כפר סבא בכדורגל

 

“בשיפוצי הקיץ הושקעו יותר מ-73 מיליון שקלים”

צילום לשכת עורכי הדין

עו”ד דניאל אוטמזגין

הכי משמעותי בכפר סבא: בשנה האחרונה חלה השקעה חסרת תקדים בתחום החינוך בכפר סבא. בשיפוצי הקיץ הושקעו יותר מ-73 מיליון שקלים. בזמן כה קצר, ומבלי ששמנו לב, הוקמו מרחבי לימוד חדשניים, בתי ספר וגני ילדים שופצו וחודשו. כמו כן הוכנסו תוכניות לימוד עדכניות, והוכשרו צוותים חינוכיים, מי שהיה בחטיבת שרת יגלה כי הפכה את פניה. גם בתחום התרבות הופתענו לגלות כי ה’עדלאידע’ חזרה לעיר אחרי כ-20 שנה.

הכי משמעותי בארץ: השנה מוניתי כיו״ר לשכת הקשר עורכי הדין כפר סבא. נקיים ערבי עיון, סדנאות והשתלמויות בהשתתפות שופטים, תובעים ופרקליטים במטרה להעשיר את הידע המשפטי והמקצועי של חברינו למקצוע.

הכי משמעותי בעולם: ברמה העולמית, ואני חושב שזה הישג בינלאומי, קבוצת מדענים הפריחה לחלל את החללית בראשית, ללא תמיכת הממשלה הישראלית אלא בכספי תמיכת תורמים, והגיעה כמעט עד הירח. למרות הכישלון, מדובר בעיניי בהישג חסר תקדים כי מעולם חללית ישראלית לא הגיע למקום רחוק יותר.

עו”ד דניאל אוטמזגין הוא יו״ר לשכת הקשר עורכי הדין כפר סבא

 

“חוויתי עוצמה אדירה של אחוות אחים”

הרב יואל ימיני

הרב יואל ימיני

הכי משמעותי בכפר סבא: האירוע החשוב ביותר שחוויתי בעיר ופתח את השנה היה סעודת חב”ד בראש השנה. השנה השתתפו כ-200 איש, שיא כל הזמנים, שהגיעו לחגוג את סעודת החג הכוללת את סימני החג באווירה חגיגית ומרוממת מה שמייחד את הסעודה זו האוירה המשפחתית החמה. השנה הגעתי יחד עם משפחתי לחוות את החוויה המיוחדת הזאת שבה אנשים מכל גווני הקשת יושבים יחד בשמחה ובהתרגשות, לחלקם זו הפעם הראשונה שחוגגים את ראש השנה, והתרגשותם ניכרת במיוחד. השנה גם התארחו סטודנטים מגרמניה שאינם יהודים שהיו מרותקים לראות את עם ישראל חוגג במיטבו.

הכי משמעותי בארץ: בי”א בניסן עשרת אלפים איש הגיעו מכל רחבי הארץ להיכל מנורה בתל אביב למעמד הגדול לחגוג את יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש ולהגיד תודה. היו אלו רגעים מרגשים עם עוצמה אדירה שלא נראתה. אלפי אנשים מכל הגוונים מלאי הערצה באים להחזיר אהבה לרבי מלך המשיח.

הכי משמעותי בעולם: האירוע שאני רוצה לציין בעולם ושחוויתי השנה היה כינוס שלוחי חב”ד העולמי בברוקלין 770, בחצר הרבי מליובאוויטש, בהשתתפות יותר מ-5,000 שלוחים מכל רחבי העולם. השתתפתי בכינוס כשליח הרבי לכפר סבא וחוויתי עוצמה אדירה של אחוות אחים הפועלים בכוח הרבי במקום שליחותם להשפיע לעולם טוב יותר. העוצמות האדירות מורגשות כאשר כולם מתקבצים לתמונה הקבוצתית המסורתית ברקע בנין 770.

הרב יואל ימיני הוא מנהל מוסדות חב”ד בכפר סבא

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר