רפי סער (צילום ראובן קפונצקי) ועילאי הרסגור-הנדין (צילום ליאור פילשטיינר)

חשיפה | מרצ הטילה פצצה: מתכוונים להצביע עם האופוזיציה בעד תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא

משבר חמור: הסיעה הגדולה ביותר בקואליציה של רפי סער לא מוותרת על תחבורה ציבורית בשבת. המשך יבוא בישיבת המועצה הדרמטית בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 26.12.19 14:14

משבר חמור בקואליציה של רפי סער. חברי סיעת מרצ שבקואליציה הודיעו לחברי הקואליציה האחרים כי בכוונתם להצביע במועצת העיר יחד עם חברי האופוזיציה בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. גורם בקואליציה סיפר לצומת השרון שמרצ הגישה הצעה לסדר בנושא לקראת ישיבת המועצה הקרובה. למרצ ארבעה חברי מועצה ובאופוזיציה שבעה חברים. בסך הכל חברים במועצת העיר 21 חברים. אם כל חברי האופוזיציה יצביעו בעד ההצעה וכך גם כל חברי סיעת מרצ ההצעה תעבור.

בהודעה שהוציא יו"ר סיעת מרצ בקואליציה, סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, בקבוצת הווטסאפ הקואליציונית ושהגיעה לידי צומת השרון נכתב: "חברים, אם יש דבר שאי אפשר להאשים בו את סיעת מרצ הוא שלא ניסינו בכל דרך אפשרית לפתור את סוגיית התחבורה בשבת במסגרת פנים קואליציונית. במשך חודשים של בקשות חוזרות ונשנות לא קרה כלום. גם לאחר שהבהרנו שנעביר את הנושא להצבעה במועצת העיר, המו"מ זחל והמסרים שקיבלנו היו לא עקביים.

"לא ניתן לצפות ממרצ שלא תפעל בנחישות למען תחבורה עירונית בשבת. זה הנושא החשוב לנו ביותר. בערים רבות באזורנו מופעלת תחבורה עירונית בסופי השבוע. באותם מקומות ישנם חברי מועצה דתיים בקואליציה. הדבר האחרון שאני רוצה כראש סיעת מרצ הוא עימות פומבי בתוך הקואליציה, אבל במצב הנוכחי אנחנו דוהרים בקצב מהיר להצבעה דמוקרטית במועצה שבה נשתף פעולה עם האופוזיציה. שיהיה לכולכם יום גשום נעים וחג שמח".

"אנחנו הולכים לעשות את מה שנבחרנו בשבילו", מסביר חבר מועצת העיר מסיעת מרצ מאיר מנדלוביץ'. "היינו מאוד רוצים שכל הקואליציה תהיה איתנו. המחויבות שלנו היא למצביעים שלנו היא הדבר העליון".

זה סופי?

"עד היום האחרון, עד יום רביעי בשעה שבע בערב, שום דבר לא סגור. אני אשמח שכל הקואליציה תצביע בעד".

אתה מצפה שהדתיים בקואליציה יצביעו נגד מצפונם?

"אנחנו רוצים שתהיה תחבורה בשבת ואנחנו לא חושבים שזה פוגע באופי העיר. נעשה מאמץ שזה לא יפריע ולא יפגע באף אחד. גם בערים אחרות כמו תל אביב, הרצליה ובגבעתיים יש גורמים בקואליציה מסיעות דתיות, ועובדה שאוטובוסים נוסעים שם מלאים ולכולם טוב".

אתה מבין את ההשלכות של ההצבעה עם האופוזיציה?

"אני מתמקד בלהביא את מה שהתחייבנו עליו שזה תחבורה ציבורית בשבת".

ואם זה לא קורה, זה תחילת הסוף של הקואליציה הנוכחית?

"אני מקווה שאפשר יהיה להגיע להסכמות עם כל מי שנמצא בקואליציה ונעביר את זה לטובת כולם ולטובת התושבים".

יו"ר סיעת תפוח שבקואליציה, יובל לוי: "אני לא מופתע ואני מכבד את הנאמנות של מרצ ואת הערכים שלה לבוחרים שלה. אני מבין שהעימות הוא בלתי נמנע מכיוון שהעלייה של רפי לשלטון היתה בזכות קולות הדתיים שנלחמו נגד שינוי הסטטוס קוו. העימות היה מובנה מהיום הראשון. אני חושב שבשולי העיר אפשר לקיים תחבורה ציבורית אל מחוץ לעיר. אני חושב שהשוק הפרטי, שאני נאמן לערכים הליברליים שלו, צריך לספק את השירות הזה, ולא השירות הציבורי. אם יהיה ביקוש תמיד יהיה היצע. אנחנו רואים קוים פרטיים שנוסעים לאזורי בילוי ומסיבות. את ההכרעה צריכה לקבל מועצת העיר גם אם ההכרעה תהיה קשה לכולם".

זה אומר שגם אתה תצביע נגד הקואליציה?

"עוד לא החלטנו איפה נהיה. כשנגיע לגשר נעבור אותו. אני בעד לתת לציבור את האפשרות לבחור. בבדיקות שלנו רוב הציבור הדתי התנגד למעבר אוטובוסים בשבת ליד בתיהם. גם מרצ מן הסתם ערכו סקרים. אני יודע שיש היום ב-85 אחוז מבתי האב רכב אחד, חלק גדול מחזיקים 3-2 מכוניות. אין פתרון מושלם ל-100 אחוז מהציבור וזה אומר שהמחיר הכלכלי להגדלת מיסי ארנונה כדי לממן נסיעות בשבת נראה לי לא הוגן בתור משלם מיסים".

זה תחילת הסוף של הקואליציה הנוכחית?

"זה יהיה משבר אמון מאוד קשה אם זה יקרה ואני לא רואה איך אפשר יהיה לצאת ממנו. קווי היסוד הוכתרו בכניסה לקואליציה ומי שמכבד אותם מכבד ומי שמתנגד – אני לא רואה את הפתרון".

סגן ראש העיר המיועד, אורן כהן, אמר בתגובה: "הנהלת העיר קבעה קווי יסוד מאוד ברורים המדברים על שמירה על צביון העיר וברוח זו נפעל".

זה אומר שהקואליציה במשבר.

"זו פרשנות שלך. בעיר יש עשייה ענפה והיא תמשך בדיוק באותה מתכונת. אנחנו לא מרגישים במשבר".

במרצ אומרים שהם מצפים שהקואליציה תצביע איתם. יש סיכוי?

"הקואליציה תצביע בדיוק כפי שהיא התוותה את הדרך בתחילת הדרך".

סגן ראש העירייה מהסיעה הדתית תנופה, איתן צנעני, מסר בתגובה: "עמדתי ידועה שאני מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת וכך נצביע במועצת העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אחד מהעם

    חוצפה להגביל את חסרי האמצעים בגלל אמונה בסיפורים של אנשים לפני 2000 שנים.
    חשבו רגע האם הם אלה שאש הייתה פסגת הטכנולוגיה שלהם היום מספרי הסיפורים היום, כנראה שאתם הייתם מאשפזים אותם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד ממש!!
    תנו לערביות לגדל לכם את הילדים, תחנכו אותם לנסיעה בשבת כמו כל גוי בעולם ואין ספק בהם יגדלו להיות יהודים גאים… אההה תעודדו מצעדי "גאווה" (בושה עצומה יותר מתאים) שהילדים לא יתביישו חלילה לבשר לכל העולם מה הם אוהבים לעשות בחדרי חדרים.

  3. קורא

    הסמול, מבית מרץ, כך מסתבר, הורס כל חלקה טובה ומכזב.
    הנה למשל: ידעו מה קווי היסוד, הצטרפו לקואליציה כלומר קיבלו את קווי היסוד וכעת אחרי שקיבלו תפקידים ג'ובים וכיבודים, מבקשים לערער אחר המוסכם עליהם. זה נקרא הרס מבפנים.
    לא מפליא שהם כאלה. כך היו הם מאז ומתמיד.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפי זה לא פוגע בעיר ההיפך הוא הנכון גורם לחילונים להרגיש שווה בן שווים לדתיים יש את בית הכנסת, לחילונים את הים ומקומות הבילוי. תראה שהדתיים בכפ"ס הכי ליברלים בשרון. פה זה לא רעננה ולא בני ברק. אחוז הדתיים פה (אין חרדים כמו ברעננה) הוא הנמוך ביותר..

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עילאי האפס לא מסוגל לדאוג לתחבורה ציבורית נורמלית וסדירה במהלך השבוע. כל דאגתו היא לתחבורה בשבת ולשנאת הדתיים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מבין למה לא?? ברמת גן הגובלת עם בני ברק יש תחבורה ציבורית בשבת, מה הבעיה?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנו סומכים על עילי, הוא לא יוותר, זה היה חלק מהבטחותיו לפני הבחירות

  8. עדי

    חברים, הרכבת יצאה מהתחנה, נמאס מהכפיה הדתית. שנים החילונים מממנים את בתי הכנסת, את רבני העיר, המקוואות והכשרויות.
    מי שרוצה יסע ומי שלא לא.
    הגיע הזמן שיבינו, גם לחילונים רגשות ורצונות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר