יום העצמאות בכפר סבא צילום רמי זרינגר
יום העצמאות בכפר סבא צילום רמי זרינגר

יום העצמאות בכפר סבא: מועצת העיר נקראת לשים קץ לבזבוזים

בעקבות קריאת משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי לרשויות המקומיות לשים גבולות לבזבוז המיליונים בחגיגות יום העצמאות, שלח חבר המועצה אמיר סילבר הצעה לסדר לישיבת מועצת העיר לאמץ את הכללים שקבעו. האם הקואליציה תתמוך בהצעת חבר האופוזיציה?

פורסם בתאריך: 29.12.19 18:44

ביום שבו משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי קראו לרשויות המקומיות לשים גבולות לבזבוז המיליונים בחגיגות יום העצמאות, שלח היום (ראשון) חבר המועצה מסיעת "כפר סבא מתקדמת" שבאופוזיציה הצעה לסדר לישיבת מועצת העיר הקרובה שתתקיים ביום רביעי תחת הכותרת "חוגגים בשפיות ובהגינות" ובה הוא קורא להכיל את הכללים הללו על אירועי יום העצמאות בעיר.

רק לאחרונה הצהיר סגן ראש העיר המיועד חבר מועצת העיר אורן כהן מהליכוד שבקואליציה, כי הוא בעד לשלם לאמנים בצורה מבוקרת. כעת נותר לראות האם הקואליציה כולה מחזיקה בדעה זו ותתמוך בהצעתו זו של חבר האופוזיציה.

במכתבם המשותף של מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, ושל מנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג שהוציאו היום לכל המנכ"לים ברשויות המקומיות נכתב כי בעקבות המלצות הועדה הציבורית לגיבוש כללי האתיקה לתקצוב אמן במסגרת אירועים המוניים ברשויות המקומיות ולקראת הופעות יום העצמאות והופעות הקיץ הם מבקשים להמליץ על אימוץ המלצות הועדה בהן: התקשרות ישירה עם האמן, קביעת רף לשכרו של עד 70 אל שקלים, הליך התמחרות על עלויות נלוות כגון הגברה ותאורה, לסגור מראש את רשימת השירים ולהכליל גם אמנים ותיקים בין תמהיל האמנים.

חבר מועצת עיריית כפר סבא אמיר סילבר

שר הפנים אריה דרעי אמר: "לצערי חלק מהרשויות ששילמו סכומי עתק לאמנים תמורת הופעה אחת קצרה ביום העצמאות, הן רשויות חלשות שסובלות מגרעונות. אין לכך שום הצדקה וחייבים להפסיק זאת. אני מצפה שהרשויות ישמעו לכללים ששלחנו".

"מזה שנים רבות הציבור מלין על ההוצאות המופרזות בחגיגות יום העצמאות, וגם בעירנו עולים קולות מחאה שנה אחר שנה", כתב סילבר בהצעתו. "לשמחתנו, השנה רשויות נוספות מבינות כי עיר מנהלים כל השנה ולא רק בחגיגה אחת ביום אחד, חשוב ומשמח ככל שיהיה. השנה הנושא קיבל התייחסות ברמה הלאומית והוקמה ועדה במשרד הפנים לנושא זה ולגיבוש המלצות מחייבות. הועדה הציבורית במשרד הפנים גיבשה כללים לתקצוב אמנים במסגרת אירועי יום העצמאות ברשויות המקומיות ופרסמה את המסקנות בשנת 2019. מספר רשויות כבר אימצו ומבצעות בפועל ולא רק בחגיגות יום העצמאות".

בין הרשויות שסילבר מציין במכתבו – עיריית ראשון לציון שהגבילה בשנה שעברה את סכום ההוצאה על מופעים ביום העצמאות, עיריית גבעתיים, עיריית רמת גן ותל אביב יפו.
על פי הצעת ההחלטה של סילבר "עריית כפר סבא מאמצת את המלצות משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי והחלתו על כל האירועים עירוניים בכפר סבא כולל יום העצמאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר