הפגנת תושבים בשכונה הירוקה נגד מפעל בראון, בשנה שעברה
הפגנת תושבים בשכונה הירוקה נגד מפעל בראון

תושבי כפר סבא הירוקה מסכמים שנה מסריחה במיוחד

יותר מ-1,000 תלונות על ריחות רעים חריפים בשכונה התקבלו במוקד העירוני בשנת 2019. העירייה: "הנתונים הם תוצאה של פנייה יזומה של העירייה בנושא לתושבים"

פורסם בתאריך: 31.12.19 07:04

צוות "אוויר נקי" של ועד השכונות הירוקות בכפר סבא טוען שמנתונים שהגיעו לידיו, במהלך שנת 2019 התקבלו במוקד העירוני בכפר סבא יותר מ-1,000 פניות מתושבי השכונות על ריחות רעים חריפים.

בהודעה לציבור, תחת הכותרת "משהו כאן מסריח!" נכתב כי כחלק מהפעילות השוטפת של הוועד התקבל מידע חדש המרכז את תלונות התושבים. לדבריהם הדוחות כוללים 1,043 דיווחים שהתקבלו בשנה החולפת במוקד 106 של העירייה וכן מאפליקציית smelly. לטענתם היו 141 ימים בהם התקבלו מעל לשתי תלונות במוקד העיריה. החודשים המסריחים ביותר הם יוני, אוגוסט וספטמבר, עם ימים שבהם התקבלו למעלה מ-21 תלונות למוקד. היום בו התקבלה כמות תלונות הריח הגבוהות ביותר, 31 במספר, היה 17 ביוני 2019.

מספר התלונות למוקד העירוני על ריחות רעים בשכונה הירוקה, ינואר-נובמבר 2019

"לא ייתכן ששכונה הנקראת 'ירוקה', תסבול במשך שנים מריחות רעים וחריפים הפוקדים אותה ללא הרף", נכתב בהודעה שהפיץ הוועד, "ריחות שהשפעתם גם על בריאות הילדים והתינוקות בשכונה איננה ידועה, דבר המטריד לא פחות. לאור הנתונים הגבוהים והחריגים אנחנו שואלים – עד מתי? כמה עוד תלונות צריכות להגיע לפתחן של הרשויות כדי שאלו ינקטו צעדים למען התושבים שסובלים? האם לא עבר מזמן הגבול מ'מטרד' ל'מפגע'?".

בהמשך נכתב: "רגע לפני סוף השנה, בתקופה שבה נוהגים לעשות סיכומי שנה מלבבים, תושבי כפר סבא הירוקה מסכמים שנה מסריחה במיוחד. בהודעות ובשיחות אשר הגיעו למוקד העירייה ניתן לראות את סבלם הרב של התושבים: 'ריח רע ומעורר בחילה בירוקה', 'רחוב אנגל איזור הפארק עד דמרי סנטר', 'צחנה', 'ריח חזק', 'יש לה כאב ראש', 'ריח כימי, קשיי נשימה', 'ריח חזק ומובהק.. מבקשת לטפל', 'צריבה בעיניים'. כל שנותר לנו לקוות הוא שבשנת 2020 נוכל להריח את השינוי ושזו תהיה שנה טובה ובריאה לתושבי הירוקה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא שלחה למעלה מ-4,000 הודעות טקסט לתושבי השכונות הירוקות, על מנת שאלה ייכנסו לטופס המקוון שבו ניתן לדווח על מפגעי הריח, וזאת בשיתוף פעולה מלא עם צוות אוויר נקי. הנתונים שמסר צוות אוויר נקי הם נתונים של העירייה, המפורסמים בשקיפות מלאה יחד עם המוקד העירוני. נתונים אלו הם תוצאה של הפנייה היזומה של העירייה בנושא לתושבים, על מנת שהעירייה תוכל לפעול על פי כל האמצעים העומדים לרשותה אל מול המשרד להגנת הסביבה ורק לאחרונה פורסם כי העירייה פנתה למשרד, במטרה להביא להפסקת פעילות מפעל בר-און. העירייה לא תסבול מאוזלת ידו של המשרד להגנת הסביבה ודורשת טיפול מיידי בנושא על כל רבדיו, לרבות שלילת רישיון העסק של המפעל. מיותר לציין, כי העירייה פועלת בשיתוף פעולה מתמיד, שקוף ויום-יומי עם צוות אוויר נקי ועם תושבי השכונה".

מצוות אוויר נקי נמסר: "נבקש להעמיד דברים על דיוקם. בפברואר 2019 ביקש צוות אויר נקי מייל מתפרץ לעדכון התושבים, ובפגישה עוקבת העלה בקשה לעידוד דיווח דרך סמס או מכתבי ארנונה. סמס נשלח בפועל רק ב-8.12. כמו כן, לאחר מספר פניות, שיתפה העירייה את הדוחות שאיגדו את תלונות התושבים ונשלחו למשרד להגנת הסביבה, וצוות אוויר נקי גילה טעות קריטית במידע ובעירייה מיהרו לתקן ולשלוח מחדש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סירחון מכל כוון

    הערב השלישי ברציפות: דיווחים על זיהום אוויר במזרח כפר סבא

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר