צילום אילוסטרציה ניר שמול

מבקר העירייה בדק ומצא: תשעה חניונים פרטיים בכפר סבא מחוברים באופן לא חוקי לרשת החשמל העירונית

מבקר העירייה בדק תלונת תושב על חיבור פיראטי של חניון פרטי לרשת החשמל העירונית ומצא כי ישנם חניונים נוספים המחוברים באופן דומה. חבר מועצת העיר, פנחס כהנא, הגיש שאילתה בנושא לקראת ישיבת מועצת העיר. העירייה: "הנושא נבדק ונבחן על כל משמעויותיו ומורכבותו"

פורסם בתאריך: 31.12.19 18:33

מבקר עיריית כפר סבא, דוד ציון תורג'מן, מצא כי תשעה חניונים שונים ברחבי העיר, בהם חניונים בבניינים משותפים וחניונים של מוסדות פרטיים, מוזנים מרשת החשמל העירונית. הבדיקה החלה בעקבות תלונת תושב שפנה לחבר מועצת העיר מסיעת כפר סבא מתקדמת פנחס כהנא, לאחר שמצא כי ברחוב חניתה 3, 5, 7 ו-9 קיימים עמודי תאורה במתחם החנייה פרטי שמחוברים לרשת החשמל של העירייה. המבקר בדק ומצא כי תלונתו מוצדקת ואף הגדיל לעשות והרחיב את הבדיקה אל מול מחלקת החשמל בעירייה. הממצאים הועברו לטיפול מנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר. כהנא הגיש שאילתה בנושא לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים מחר.

במכתבו למנכ"ל העירייה כתב המבקר כי מנתונים שהתקבלו ממנהל מחלקת החשמל, ישראל זמוסטיאנו, עולה כי קיימות תשע חניות פרטיות שהעירייה מספקת עבורם חשמל לעמודי התאורה על חשבונה: חניה פרטית ברחוב מבצע יונתן, שבילי כניסה לבית ברחוב שאול המלך, חניות פרטיות ברחוב המפלס, תאורה בחניה ובגינה בבניינים ברחוב הרצפלד, חניה פרטית ברחוב כצנלסון, חניה בשני בניינים ברחוב השלום, חניה פרטית ברחוב אברהם קרן, חניה בסמטת אביבים וכניסה לחניות פרטיות ברחוב חניתה.

המבקר כותב כי בבדיקת כתובות בחניות תוך בדיקת סימון גבולות השטחים (ציבורי, פרטי) מתוך מפות מערכת GIS של העירייה, עולה כי קיים קושי בציון המקום המדויק של עמודי תאורה המחוברים אל רשת החשמל העירונית. המבקר מציע לבצע סקר עמודי תאורה בעיר תוך עדכון מערכת ה-GIS, לקבל את חוות דעת היועץ המשפטי לעירייה לאופן הטיפול בהיבטים המשפטיים שידרשו, להעביר את הנתונים לדיון במועצת העיר ולקבוע תכנית עבודה תוך ציון לוחות זמנים וחלוקת אחריות לביצוע של גורמי העירייה.

"כבר שנים שאני מכיר את הבעיה בסמוך למקום המגורים שלי ברום העיר, שם יש חניון עם 15 פנסי תאורה המחוברים לרשת החשמל העירונית", מסביר לצומת השרון תושב העיר שחשף את התופעה (השם המלא שמור במערכת). "על פי מספר הפנסים במגרש החניה להערכתי מדובר בסכום שיכול להגיע לעד 100 אלף שקלים לאורך השנים שבהן העירייה מימנה תאורה לחניה פרטית. לפני כמה שנים פניתי למחלקת החשמל בעירייה ואמרו לי שהם מכירים את העניין ולא עשו דבר. גם עשו כתבה בעיתון מקומי על החיבור הלא חוקי שאני התלוננתי עליו ולא קרה כלום. המפקח של מחלקת החשמל העירונית הסביר לי שכשבנו את הבניינים לפני 26 שנים, הקבלן קיבל חשמל מהרשת העירונית בלי להפריד את זה לשעון נפרד וכך זה נשאר מאז. אם כך למה לא טיפלו בזה? עיריית כפר סבא הייתה צריכה לתקן את זה כבר מזמן. רק לפני חצי שנה המפקח אמר לי שהם יטפלו בזה בדחיפות ושיודיעו לדיירים ששמים שעון מיוחד ושהם יצטרכו לשלם בנפרד – אבל זה היה אז ואני לא יודע אם זז משהו או לא".

מעיריית כפר סבא נמסר: "הנושא נבדק ונבחן בימים אלו, על כל משמעויותיו ומורכבותו, ולאחר סיום הבחינה המקצועית – נעדכן. השאילתה תיענה במפורט, כמקובל, במסגרת ישיבת מועצת העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר