יוסי סדבון ותהילה מימון בישיבת מועצת העיר

"או שהיא באופוזיציה או שהיא בקואליציה": בצעד חריג מונתה חברת אופוזיציה כיו"ר ועדת הכספים. צפו

מועצת העיר אישרה אמש את המינוי של תהילה מימון, חברת סיעת האופוזיציה כפר סבא בראש, לתפקיד החשוב. יו"ר הסיעה יוסי סדבון: "אי אפשר להשלים עם זה"

פורסם בתאריך: 2.1.20 08:49

מועצת עיריית כפר סבא מינתה אמש (רביעי), בצעד חריג, את חברת האופוזיציה מסיעת כפר סבא בראש, תהילה מימון, לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, תוך התנגדות חברי סיעתה. המועצה אישרה את מינויה של מימון במקומו של סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, שיהיה ממלא מקומה. המינוי ייכנס לתוקפו מיד לאחר אישור תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2020. עד אז, תחליף מימון את סגן ראש העירייה דני הרוש כממלאת מקום יו"ר הוועדה. גורמים בסיעת כפר סבא בראש אמרו לצומת השרון כי הם שוקלים צעדים משפטיים בנושא.

יו"ר הסיעה המשמש כיו"ר האופוזיציה במועצת העיר, יוסי סדבון, הסביר את התנגדותו בכך שלא ניתן לנהל מדיניות כספים עירונית ובה בעת לבקר את פעולת הרשות שזה תפקידה המובהק של האופוזיציה. לדבריו, על פי חוק, מינויים למשרות לתפקידים שלטוניים מחויבים בהסכם בכתב ופרסום ההסכם לציבור, דבר שלא בוצע במקרה זה.

בישיבת מועצת העיר הציע סדבון לראש העיר לדחות בחודש את ההצעה לבדיקה 'עניינית ומשפטית' כדבריו, ואמר בין השאר: "תהילה סבורה שהיא כחברת אופוזיציה יכולה גם לשמש בתפקיד ביצועי. אני חושב שזה כמו לרבע את המעגל. אני לא חושב שאפשר להשלים עם זה. או שהיא באופוזיציה או שהיא בקואליציה. אי אפשר לחבר את שני הדברים האלה. אותי זה מדאיג וגם מעציב, שהקואליציה מזיזה שני סגני עיר כדי שהאופוזיציה תנהל אותה".

בהודעה שהוציא לתקשורת מיד עם סיום ההצבעה כתב סדבון: "לדעת רוב הסיעה תהילה חייבת נאמנות לסיעה שבזכותה הינה חברת מועצה. מצופה ממנה לפעול ביושר ציבורי בסיסי ולסרב לקבל על עצמה תפקיד זה. הסיעה מכבדת את רצונה לפעול ולהשפיע לטובת הציבור כפי שעושים שאר חברי המועצה, זאת אפשר לעשות רק כחברת ועדה ולא בתפקיד ביצועי שיש בו כדי לפגוע בסיעתה ובתפקידה כחברת אופוזיציה".

לדבריו המינוי, שלטעם הסיעה לא נעשה כחוק, ישליך על יכולת תפקוד העירייה ועל עתידה של תהילה מימון כחברת אופוזיציה. הסיעה תתכנס בקרוב על מנת לשקול את צעדיה.

מימון אמרה במועצת העיר בתגובה: "אם יש בעיה משפטית תאמרו מהי ונתמודד איתה. אני לא חושבת שאנחנו דנים פה אם אני עושה את זה מהאופוזיציה או הקואליציה, העניין הוא אם אני אוכל לעשות את התפקיד בצורה טובה ועניינית. אני מאמינה שאני יכולה. כמו שאמר ראש העיר, באמת ביקשתי לשמש כיו"ר ועדת כספים מתוך מחשבה שיש לי יתרון יחסי בתחום הזה, ואני באתי מתחילת הדרך לשרת את הציבור. מבחינתי לא באתי לשרת דבר כזה או אחר בטח מאינטרסים שלי. הסיטואציה הזו לא נוחה גם לי – בטח לא בחודש האחרון. אני שמחה מאוד שראש העיר נעתר לבקשתי ואני מודה לו ואני מודה לעילאי (סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, א"א). זו בקשה מקצועית וכך הם שפטו אותה, כי זו החלטה מקצועית ולא פוליטית".

עוד אמרה: "מהלך היתה אך ורק לטובת תושבי העיר. זו מערכת מורכבת. המועצה הנוכחית קיבלה תקציב קשה למרות הניסיון להסוות את זה. יש לנו אתגרים של הקטנת חוב, פריסה שלו והתייעלות עירונית, הרבה דברים לטפל בהם ואין קונפליקטים בין אופוזיציה לקואליציה בנושאים המשמעותיים בנושא הזה. אסייע ככל יכולתי לקדם את הנושאים האלה. אני מאוד מקווה שגם חבריי לסיעה יבינו את זה, יכבדו את ההחלטה ויתנו לזה לקרות מתוך האופוזיציה כי התנאי הראשון שלי היה להישאר בסיעה שלך יוסי".

סדבון הגיב: "רוב הסיעה חושבת אחרת ואת מחויבת לציית".

ראש העיר רפי סער אמר: "לבקשתה של תהילה, ולאור כישוריה המיוחדים – איך אני אמרתי תמיד 'כפר סבא מעל לפוליטיקה', אז נעתרתי לבקשתה. אני חושב שיש לה יכולת לתרום רבות בהיבטים הכספיים בעיקר לאור האתגרים שעומדים בפני העיר. כפר סבא התנהלה בשלוש השנים האחרונות אחרי טלטלה קשה מאוד. והזמנתי את כולם לשבת בקואליציה רחבה ככל האפשר. אמרתי את זה מהרגע הראשון. אני חושב שזה שאני לא בא לתושבים ואומר 'אכלו לי, שתו לי' – השאירו פה גירעונות של 300 מיליון שקל, בלי תוכניות עבודה, אין תב"עות מאושרות, מינהל ההנדסה מפורק לחלוטין ועוד. הצפייה שלי יוסי (סדבון) שגם חברי אופוזיציה, ששמתי את חלקכם בהנהלת מפעל המים מה שלא היה מעולם. אנחנו יושבים על תקציב לא פשוט עם נושאים כספיים מורכבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אין לו ברירה

    אף אחד מחבריו של סער לא מוכשר, הוא צודק, מה רציתם שדני הרוש יעשה את תפקידה??

  2. יוסי סדבון

    עילאי הר סגור ראש ועדת כספים בהחלט כשיר למלא את התפקיד. לא ברור מדוע אתה פוגע בדני הרוש סגן ראש העיר

  3. ליוסי סידבון

    ואם הרסגור לא רוצה? איזה אופציה יש לו?
    מה דני עושה שם?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר