רכבת ישראל
רכבת ישראל

חשש: דרישת העירייה לרכבת ישירה תפחית במחצית את מספר הרכבות בשעה מכפר סבא לתל אביב

משרד התחבורה מתכוון לאלץ נוסעים בקו החדש מכפר סבא לתל אביב להחליף רכבת בהרצליה והעירייה מתנגדת. חבר המועצה אמיר סילבר טוען שהצעת העירייה תגרום לכך שמספר הרכבות לתל אביב יפחת משמונה בשעה לארבע בלבד

פורסם בתאריך: 5.1.20 08:13

רפי סער, חיים ברוידא ואמיר כוכבי – ראשי עיריות כפר סבא, רעננה והוד השרון, ביקשו לאחרונה במכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרדו, קרן טרנר, לדאוג לנסיעה רציפה לתל אביב, ללא עצירת ביניים לצורך החלפת רכבת בתחנת הרצליה, עם פתיחת קו רכבת השרון מערבה לכיוון תל אביב. ואולם, חבר מועצת העיר אמיר סילבר, טען בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי שעבר כי הבקשה הזאת מנוגדת לאינטרס של תושבי כפר סבא מכיוון שבמקרה כזה שהרכבת לא תעצור בהרצליה רכבת ישראל תפחית בחצי את מספר הרכבות בשעה לתל אביב מתחנות כפר סבא.

"תושבי אזור השרון ממתינים בכיליון עיניים מזה שנים רבות לפתיחת קו הרכבת מערבה", כתבו ראשי הערים לשר התחבורה, "ברצוננו להביע את חששותינו הכנים כי הצורך בהחלפת רכבת בהרצליה תדיר את רגלי הנוסעים מרציפי רכבת ישראל ותעודד המשך נסיעה ברכב פרטי לכיוון המרכז". השר הודיע כי בכוונתו לבצע סקר נוסעים בטרם קבלת ההחלטה.

בישיבת מועצת העיר תהו חברי סיעת "כפר סבא מתקדמת": "עמדת הגורמים המקצועיים ברכבת ישראל היא שהפעלת רכבות לתל אביב ללא החלפה בהרצליה תחייב הפחתת התדירות המרבית בקו מארבע רכבות בשעה, כפי שיש היום, לשתי רכבות בשעה. זאת עקב מגבלת נפח בגלל מסילה בודדת עבור הקו בנחל האיילון", נכתב בשאילתה. "הצעת משרד התחבורה תוביל לכך שיהיו בכפר סבא שמונה רכבות בשעה לתל אביב (4 עם החלפה של מספר דקות בהרצליה, 4 ישירות דרך פתח תקוה). דרישתכם תפחית את מספר הרכבות עבור תושבי כפר סבא והוד השרון ל-2 דרך הרצליה, אמנם ישירות אבל שלא מגיעות לרמת החייל (בני ברק) ופתח תקווה ושתיים דרך פתח תקווה שאינן מגיעות להרצליה".

אמיר סילבר

מחזיק תיק התחבורה, סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין הסביר בדיון: "אני לא בטוח שכולם הבינו את הסוגיה. יש כאן צוואר בקבוק של מסילות איילון. אי אפשר להכניס רכבות פיזית למסילות כל עוד לא עושים פרויקטים מאוד יקרים שייקחו שנים רבות. אם תהיה רכבת מערבה כפי שאנחנו רוצים – רכבת ישראל תפחית את מספר הרכבות מכל כיוון כדי שמשני הכיוונים הרכבות יתמזגו כולן לארבע רכבות לתוך תל אביב כפי שיש עכשיו רק מכיוון אחד. הרכבת רצתה להסדיר רכבת נוספת בנוסף לשתי הרכבות לכל כיוון שתגיע מהרצליה עד בני ברק מצד מזרח דרך כפר סבא וראש העין. כך תושבי כפר סבא יוכלו ליהנות מרכבות בתדירות שהייתה להם עד עכשיו. אנחנו עדיין מחכים לתשובה".

סילבר ענה: "התקבל מתווה שלצורך העניין עיריית רעננה רוצה לקדם ושראש העיר (רפי סער) חתום עליו במקום 8 רכבות בהפרשי זמנים קצרים. אבל תושבי כפר סבא יקבלו פחות רכבות במקום שמונה – רק ארבע. זה הבדל מאוד משמעותי לתושבי כפר סבא. אנחנו מכירים את המצב בתחנות הרכבת של העיר. אני מחדד את השאלה – האם אנחנו כעירייה בעצם מקדמים תוכנית שבסוף תפחית את מספר הרכבות לתל אביב וגם לרמת החייל, ששם אנשים עובדים, משמונה רכבות לארבע?".

הרסגור-הנדין: "הדגשתי – רוצים רכבות נוספות בציר איילון. בשיטה הזאת לא יפגעו הנוסעים".

סילבר: "בכל מקרה ישמר המצב שלא נקבל רק 4 רכבות בשעה?".

הרסגור-הנדין: "לצערי זה לא תלוי בנו. מנסים שכן".

סילבר: "אז מה מקדמים?".

הרסגור-הנדין: "אנחנו מקדמים תוצאה אופטימלית עבור תושבי העיר. גם הגעה לתל אביב מערבה וגם פיצוי על ידי רכבת שתהיה בתחנות הביניים".

סילבר אמר לצומת השרון בתום הדיון: "ההחלפה בהרצליה אמורה לקחת כמה דקות ובמקום להחליף כמה דקות רכבת מפחיתים 4 רכבות בכפר סבא. זו ממש פגיעה בשירות".

התעקשת על זה והם המשיכו בשלהם.

"אף אחד לא יכול להוסיף עוד רכבות כי אין רכבות במדינה. התשובה שלו, ולא היה לי נעים לומר לו את זה שם, הוא פשוט לא יודע על מה הוא מדבר. משרד התחבורה לא יאשר עוד רכבות כי אין פיזית כאלה. לדעתי בעירייה לא מבינים את המשמעות של זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. מתרעמת‼️

    רכבת שבאמצע הנסיעה עוצרת ונדרש מאיתנו, הזקנים (סליחה, המבוגרים), הורים עם עגלות תינוקות, נוסעים עם מזוודות לנתב״ג, לעלות פעם אחת, לרדת ושוב לעלות ושוב לרדת. היי, האם מישהו חשב על כך?????

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להחליף רכבת בהרצליה יהיה בלתי אפשרי הרכבת מגיעה עמוסה עמוסה מהצפון!!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר