קטנוע של שליח בכניסה לבניין בשכונה הירוקה. צילום באדיבות התושבים

"בסוף מישהו ייהרג": הקטנועים דוהרים על המדרכות ותושבי הירוקה חוששים מאסון

עימותים עם שליחי המסעדות ותלונות במשטרה לא הועילו, והקטנועים ממשיכים לנסוע על המדרכות ובגינות משחקים בשכונה. במשטרה סירבו להגיב

פורסם בתאריך: 6.1.20 09:15

יום שישי האחרון, 12:20, הילדים מתחילים לצאת מהגנים. דורית שקד יושבת בגינת תפוז-לימון בשכונה הירוקה, הילדה שלה משחקת עם חברות במתקני המשחקים, האווירה נעימה ומשוחררת, כשלפתע שליח של אחת המסעדות בעיר רכוב על קטנוע מגיח מרחוב וינברג לכיוון הפארק, עושה סיבוב בסמוך לילדים ונעמד על מדרגות כניסה לאחד הבניינים. "ניגשנו אליו ואמרנו לו שאסור לנסוע במתחם, אז הוא התחיל לצעוק שאין סיכוי בחיים שהוא ילך ברגל את הדרך מהרחוב", היא מספרת. "היה לידי אבא, קצין במשטרה, שגם התעצבן וכשהשליח יצא הוא התחיל לקלל ואמר 'איזה אנשים תחת אתם'. כשהשוטר הוציא תעודה וביקש פרטים השליח אמר 'אבל ווייז מביא אותנו לפה'. ביקשתי ממנו לשים את הכתובת בוויז והאפליקציה דווקא כיוונה אותו להגיע מהחניה. השוטר אפילו דיווח על זה למוקד אבל לא עשו כלום. לאחר מכן התקשרתי למסעדה והאחראית מהצד השני אמרה שתטפל בזה. אפילו לא נתתי לה כתובת וברקע שמעתי את השליח ממשיך לקלל אותנו. איכשהו זה נראה להם הגיוני לנסוע עם קטנוע בתוך גינת משחקים בניגוד לחוק תוך צפצוף על החוק. לצערי זו לא הפעם הראשונה ששליח של המסעדה הזאת נוסע כאן. כבר נתקלתי בהם בעבר. זה מאוד מדאיג אותי שאיזה ילד יפגע פה. אלוהים יודע לאן זה יגיע. זה מאוד מפחיד ומלחיץ".

המקרה הזה הוא רק אחד מתוך תופעה יומיומית ומסוכנת שמתרחשת בשכונות הירוקות ועוד עלולה להסתיים בטרגדיה. "יש בשכונות הירוקות רחובות פנימיים, מעין הפרדה מפלסית להולכי רגל בלבד המחוברים בגשרים בין בניין לבניין ולמוסדות בשכונה, כך שהילדים יכולים למשל ללכת מהבית למוסדות החינוך גם לבד בלי לחצות כבישים", מספר תושב השכונה רז מעוז, "הבעיה היא שלכל בניין בשכונה יש גם חניון שאפשר להגיע אליו מכיוון אחר. כשתושבים מזמינים משלוח הם מוסרים כתובת של הכניסה מהרחוב הפנימי במקום הכניסה מהחניון. הווייז מביא את השליחים אל הכניסה לרחוב האסור לנסיעה, אבל אין להם כבר כוח וזמן אז הם מקצרים משם. אם אני נתקל באופנוען כזה אני מצלם אותו ומבקש ממנו לרדת מהשביל. לפעמים הם יורדים ולפעמים לא. יום אחד הלכתי עם הבן שלי לגן ונכנס אופנוען לתוך השביל. ביקשתי ממנו לעצור והוא נתקל בי עם האופנוע ואפילו איים עלי שניפגש באחד הימים. שמתי את הילד בגן ונסעתי להגיש תלונה במשטרה גם על זה שנסע בשביל בניגוד לחוק, גם על זה שנכנס בי וגם שקילל. אחרי שבוע נסגר התיק. זה נורא מדכא כי המשטרה לא מחפשת אותם. אם יהיו פה שני שוטרים בערב הם יתפסו מלא קטנועים ואופנועים שרוכבים בגני השעשועים בשעות לא שעות".

יו"ר ועד שכונה 80, לאה מנסור: "זה צריך להיות ברור לכל השליחים וגם לתושבים בעלי אופנועים וקטנועים שאסור להם לנסוע בהם בשבילים הפנימיים בתוך שכונה, אלא רק בכבישים. הם נוסעים במהירות ומסכנים את הולכי הרגל. זה נובע גם מבעיות שילוט שיש בשכונה משום שהשליחים מתקשים להבין איפה נמצאים חלק מהבניינים. הערנו על זה לעירייה וכרגע הוועד מנסה למפות את הרחובות הבעייתיים. אגב זו גם בעיה של רכבי החירום וההצלה. כשאתה שם ווייז הוא מביא אותך לרחובות שבהם אין כניסה. רכב לא יכול לעבור שם כי יש עמודים אבל אופנועים כן, ואז הדרך לעבור על החוק קלה. ביקשנו מהתושבים ליידע את השליחים כשהם כותבים הערות 'נא להגיע מכיוון אחר', אבל לא כל התושבים עושים את זה או מודעים לכך. אני אישית נתקלת באופנועים חדשות לבקרים. זה קורה זה רק הולך ומחריף לדעתי זה רק עניין של זמן שמישהו ייפגע פה ואפילו חלילה ייהרג ככל שיהיה פה צפוף יותר".

במשטרת ישראל סירבו להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר