ההזמנה להרצאה הערב בבית הכנסת משכנות יעקב בכפר סבא

נערות כפר סבא מוזמנות להרצאה: למה לא להתחתן עם ערבים

ארגון יד לאחים מקיים הערב הרצאה שנויה במחלוקת בבית הכנסת משכנות יעקב. סגן ראש העירייה: "בכוונתי לבדוק את הקצאת הקרקע שניתנה לבית הכנסת". חבר בועדת בית הכנסת: "אנחנו לא קשורים לתוכן. עכשיו כשאני יודע אני בעד"

פורסם בתאריך: 6.1.20 17:07

סגן ראש עיריית כפר סבא, יו"ר סיעת מרצ עילאי הרסגור-הנדין, אומר שבכוונתו לבדוק את הקצאת הקרקע שניתנה לבית הכנסת "משכנות יעקב", ברחוב תל חי 67, בעקבות הרצאה שמארגן הערב בבית הכנסת ארגון "יד לאחים", ארגון ישראלי חרדי שנוי במחלוקת המגדיר את עצמו כ"ארגון להצלה ממיסיון ומטמיעה ולהנחלת ערכי היהדות". הרסגור-הנדין מכנה את יד לאחים "ארגון גזעני שמטרתו להפחיד זוגות מעורבים של יהודים וערבים ולשמור על טוהר הגזע היהודי", ולדבריו השטח צריך לשמש לייעודו המקורי "הפצת יהדות יפה ומכובדת".

בהרצאה, שתתקיים בבית הכנסת בשעה 20:30, ואליו מוזמנות ללא עלות נשים ונערות מגיל 16 ומעלה, וכותרתה "איך מחלצים משפחה מראש כנופיה", תישא דברים בעלת השם הבדוי רחלי, שעל פי הארגון הצליחה "להימלט" מנישואים עם ערבי. במודעת ההזמנה לאירוע נכתב: "רחלי עדכנה בחשאי את מחלקת הביטחון של 'יד לאחים': 'ד"ר יוסף' הוא יוסוף, רוצח, שעומד בראש ארגון פשע גדול', בואו לשמוע בערב מיוחד את רחלי מספרת לראשונה את סיפור חייה המרגש והנוגע ללב".

ההזמנה להרצאה הערב בבית הכנסת משכנות יעקב בכפר סבא

מנהל האירועים בארגון, משה כהן, אומר כי "מי שמכיר את פעילות 'יד לאחים' יודע את תוכן האירוע. מדובר באישה שמספרת סיפור אישי על חייה. יש תיעוד וידאו איך מחלצים משפחה. זה סיפור חיים. אני לא יכול לומר מתי היא חולצה ואי אפשר לדבר עם רחלי".

ספר לי קצת עליכם, סגן ראש עיריית כפר סבא מכנה אתכם "ארגון גזעני".

"אנחנו הארגון היחיד שמחזיק למעלה מ-30 עובדות סוציאליות שמטפלות בנערות שנקלעות למצוקה. אנחנו לא ארגון גזעני ואין לנו דבר נגד ערבים. אין לנו שום בעיה איתם. אנחנו אמנם עוזרים לשלמות עם ישראל אבל בגדול אנחנו ארגון רווחה לכל דבר. לקרוא לנו גזענים זו הרחקת לכת".

ובכל זאת, אתם מתנגדים לקשרים של יהודיות עם ערבים רק בגלל היותם ערבים.

"אנחנו רוצים למנוע את התופעה של קשרים לא רצויים, ובהרצאות אנחנו מביאים סיפורי חיים כדי להמחיש לאן החיים יכולים להגיע. בנוסף, אנחנו נותנים כלים להורים איך להתמודד עם קשרים לא רצויים ברגע שחושפים אותם ואיך בכלל לגרום שהבת לא תקלע לקשר לא רצוי. אף אחד לא היה רוצה לראות את הבת שלו לא עם נרקומן ולא עם עבריין וכו'".

אבל כאן לא מדובר בנרקומנים או עבריינים, אלא בערבים. יש גם נשים שנשואות לגויים שאינם ערבים שאיתן אתם לא מתעסקים.

"הבנות שאני מכיר מספרות על פערי מנטליות גדולים שהובילו להרבה בעיות בקשרים כאלה, עם ערבים. אתה יכול להציג את זה באין ספור צורות, אבל כשיש פערי מנטליות כל אחד רוצה לשמור על המקום שלו ואנחנו מתמודדים אחרי זה עם זהות הילדים, עם הדור השני, שחצוי בין העולם הערבי ליהודי. אנחנו שומעים את זה גם משב"חים שמדברים על זה. אני מתעסק בימים אלה עם סיפור מדרום הארץ שבו בן לאבא ערבי ואמא יהודיה נותר קרוע. שמנו אותו בבית ספר חילוני בהוראת בית המשפט. הילד הזה חצוי ולא יודע איפה לשים את עצמו. אנחנו רואים את כל הזמן דברים כאלה. זה לא טוב ולא בריא ואת זה אומרים שני הצדדים. לפעמים בקשר הכל נראה פורח ומשגשג ואוהב אבל בדור השני אנחנו רואים את ההתמודדויות של הילדים באין ספור מקרים".

אחד מחברי ועדת בית הכנסת משכנות יעקב, יעקב שרגא, אמר לצומת השרון: "הם ביקשו את המקום, שילמו על הערב ואנחנו לא קשורים לשום דבר בתוכן. רק השכרנו את המקום. אני אישית לא מכיר מי אלה. מסרנו להם את זה בתום לב. אנחנו לא מסכימים או מתנגדים. אנחנו לא קשורים לתוכן".

כשסיפרנו לו על תוכן ההרצאה אמר שרגא: "עד עכשיו לא ידעתי על מי מדובר. על איזו עמותה הם. לפי מה שאתה מספר הם רוצים שלא יהיה סבל לבנות יהודיות. עכשיו כשאתה אומר לי את זה אני בעד זה אפילו. שיסבירו להורים שיינסו למנוע מבנות להתחבר לערבים אם הן סובלות. לא אלו שמתחתנים באהבה והכל בסדר ביניהם. ובאמת הילד בין שני עולמות. אצל היהודים הוא נחשב ליהודי ואצל הערבים זה הולך לערבי והם נופלים באמצע, מסכנים. חשוב לדעת איך אפשר למנוע את זה".

ואם היה מדובר בעדה אחרת ולא בערבים, נאמר שוודים או יפנים?

"אפשר להניח ששם הם לא יסבלו ויהיו להם חיים טובים. אני לא גזען, אבל אם הם מתחתנים עם ערבים וידוע שיסבלו בכפרים, ובהרצאה מנסים להדריך את ההורים איך להתנהל, אני בעד".

סגן ראש העירייה אמר שיבדוק את הקצעת הקרקע לבית הכנסת.

"שיעשה מה שהוא רוצה. זה התפקיד שלו. בית הכנסת קיים 30 שנה, אז מה הוא יכול לבדוק את הקרקע?".

בחירות. עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

הרסגור-הנדין אמר בתגובה: "מדובר בארגון גזעני שכל מטרתו היא אחת: להפחיד זוגות מעורבים של יהודים וערבים ולשמור על טוהר הגזע היהודי. עצוב לי מאוד שנותנים לארגון שנאה כמו זה דריסת רגל בעירנו. זהו לא אופייה של כפר סבא, שמאז ומתמיד הייתה עיר סובלנית. בכוונתי לבדוק את הקצאת הקרקע שניתנה לבית הכנסת שבו מתארחים הגזענים, על מנת שהשטח ישמש לייעודו המקורי: הפצת יהדות יפה ומכבדת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. גד

    הזוי ומקומם !!! האם התבוללות ונישואי תערובת הם הדגל והמטרה של מרצ ושל עילאי הר סגור? אולי תיכף יאסרו גם לקרוא בתורה בבית הכנסת? בתורה נאמרים דברים חמורים ונוראים על התבוללות ונישואי תערובת…. והפלא הוא לא על הרסגור הקיקינוי נכדו של הפרופסור שאמירותיו גבלו לכל הדעות באנטישמיות טהורה, ולואי שהוא וילדיו יתבוללו ויצאו כבר מעם ישראל לקיים את הפסוק מהרסיך ממך יצאו… אבל איך הכתב שלכם השמאלן אברמזון מצטרף למתיוונים המתבוללים האלה??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על חרדים ודתיים מותר לדבר ולהפגין ולדבר בשנאה על ערבים זה גזענות

  3. שירן

    מצויין! טוב מאוד שעושים הרצאה על טרור ערבי. זה ידע שמונע מנערות תמימות ליפול שבי בידי ערבים שאחר כך כולאים אותם בבתים, מכים אותן והופכים אותן לשפחות שלהם. כל פעילות כזאת מבורכת!

  4. אנונימי

    היתה בטלוויזיה תוכנית שהראה מפורשות איזה חיי אלימות ועבדות סבלו יהודיות שהתחתנו עם ערבים. אי אפשר להכליל יאמרו יפי הנפש אבל אפשר לצטט את אנשי החברה הערבית בטלוויזיה של עצמם מדברים על אלימות החברה הערבית בגלוי. "השמאל מעדיף את הערביות הערבית ומפלה את הערביות היהודית בני עדות המזרח". ציטוט של לוסי אהריש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר