בור שנפער בכביש ברחוב הכרמל במהלך העבודות. צילום איציק קרידלר

חשש: העבודות בכביש סמוך לקניון ערים עלולות לגרום לקריסתו. צפו בתיעוד

תושב רחוב הכרמל בכפר סבא איציק קרידלר, מפקח בתחום התשתיות, מתריע כבר חודשים בפני הנהלת תאגיד הביוב פלגי השרון והנהלת העירייה על עבודות "רשלניות", כלשונו, להנחת צנרת ברחוב. פלגי השרון: "התאגיד תיקן באופן מיידי את הדרוש תיקון וביצע תחקיר אירוע"

פורסם בתאריך: 8.1.20 14:31

תושבי רחוב הכרמל בכפר סבא כבר רגילים שמשפצים מפעם לפעם את הכביש הסמוך לקניון ערים. רק לאחרונה סיימו להניח שם צנרת ובעיריית כפר סבא הזדרזו להצהיר בתחילת החודש בעמוד הפייסבוק שלהם כי העבודות שבוצעו על ידי תאגיד המים והביוב פלגי השרון הסתיימו במקטע בין רחובות ז'בוטינסקי לכצנלסון. ואולם, על פי תושב הרחוב, המפקח בתחום התשתיות ומנהל הפרויקטים איציק קרידלר, שעבד בעבר בתאגיד, העבודות נעשו בצורה מרושלת לכאורה והכביש החל לשקוע. מתאגיד פלגי השרון נמסר כי תיקן מיידית את הדרוש תיקון ושהאירוע תוחקר.

לדברי קרידלר, למרות שלאורך כל תקופת העבודות צילם את הבעיות לכאורה שעלה עליהם, כתב הודעות ומכתבים ושלח אותם ללשכת ראש העיר, דבר לא נעשה בנידון. נציין כי בעירייה כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם כי "במקום הונחה שכבת אספלט זמנית, על מנת לאפשר בדיקת איתנות בתקופת החורף", וכי "שיקום מלא של קטע הכביש יבוצע יחד עם כלל הפרויקט בעוד מספר חודשים שצפוי להסתיים בעוד כחצי שנה". קרידלר טוען מנגד: "מה יש לבדוק? אם הניחו צנרת צריך לעשות אותה כמו שצריך. אם אתה עושה אותה טוב, אין צורך לחכות ולראות אם ישקע או לא".

רוב המכתבים שלו והסרטונים שצילם מלאים במונחים מקצועיים. בכולם הוא כותב כי יש לכאורה יש כשל תכנוני וכשל של מנהל הפרויקט באשר לאופן הנחת הצינור, באשר לעומק הקידוח במקום ובאופן מילוי החומרים בחפירות והוא קורא להפסיק את העבודות ולתכנן אותן מחדש. באחד המכתבים הוא כותב: "לאורך כל העבודות מהתחלה התרעתי שהעבודה איננה על פי התקנים וגם צילמתי סרטונים והעברתי אותם לגברת מעיין ( עוזרת ראש העיר, מעיין גלוזברג, א"א) ולמנכ"ל העיר (איתי צחר, א"א) עד שחסם אותי בווטצאפ. לא מבין איך הסרטונים לא הדליקו 'נורה אדומה'".

לצומת השרון הוא אומר שדאג להתריע בפני העירייה בזמן ביצוע העבודות מחשש פן יקרה אסון. "אני 30 שנה במקצוע הזה. אני מכיר את כל את העבודה שעשו שם, את כל השטויות שבגללן הכביש נפל. מהיום הראשון לפני שהתחילו לעבוד התרעתי שפה תהיה נפילה של הכביש. כאשר יגורתי בא לי. חיכיתי לרגע והוא קרה. כל יום הסרטתי איך הם לדעתי לא עושים את העבודה. את כל הסרטונים העברתי הלאה וזה לא עניין אף אחד. הכביש בכל פעם מחדש נופל במקום אחר. שפכו שם כספים מיותרים. שפכו חומרים שלא היו צריכים לשפוך מאוד יקרים. מהר מאוד כל הרחוב יהיה מלא בורות".

גורם בפלגי השרון אמר לצומת השרון כי מדובר בפרויקט שנועד להגדיל את הקוטר של הקו המאסף של העיר ועובדים בו על פי מקטעים. הגורם הודה שבעבודה בכביש נעשו גם טעויות שקשה היה לתקן במקום בגלל הגשם. לדבריו, כל ההערות של קרידלר נלקחו בחשבון, אבל התחושה הייתה שהוא הגזים והטריד בהודעות טקסט וסרטונים את הנהלת התאגיד ואת הנהלת העירייה. "תמיד אפשר לעשות יותר טוב ונפיק לקחים", אומר הגורם, "גם מבחינת שיתוף הציבור לא שמנו לב שאנחנו באזור סופר רגיש בכניסה לקניון. זה העיר את הבעתיות ונפיק לקחים כי הפרויקט לא הלך חלק, אבל בטח לא כמו שאיציק אמר".

מפלגי השרון נמסר בתגובה: "ברחוב הכרמל בין הרחובות כצנלסון לז'בוטינסקי בוצע לאחרונה על ידי תאגיד פלגי שרון השלב הראשון בפרויקט שדרוג קו הביוב המאסף הראשי. המשך הפרויקט יתבצע בחודשים הקרובים מרחוב המייסדים חזרה לכיוון רחוב הכרמל דרך רחוב ארבל. עם השלמת הפרויקט יותאם קוטר הקו לספיקות החזויות בשנים הבאות עם גידול העיר. מקטע העבודות בשלב שבוצע הנו מורכב ביותר מבחינת התחבורה והתשתית התת קרקעית הקיימת, ולפיכך החליט התאגיד לבצע החלפת הצנרת בטכנולוגית הקידוח הגמיש. טכנולוגיה זו מיושמת במקומות רבים בארץ ובעולם, והשימוש העיקרי בה הנו לצורך פגיעה מינימלית בתשתית הקיימת. גם בעיר כפר סבא הוחלפו במהלך השנים מספר מקטעי צינורות ביוב בטכנולוגיה זו בהצלחה רבה. לאחר סיום העבודות, כמקובל, מונח אספלט זמני, וזאת על מנת לאתר בעיות ביצוע ועל מנת לבצע את האספלט הסופי לכל הפרויקט בצורה מלאה ולא בחלקים. הגשמים העזים האחרונים גרמו לחשיפת בעיה בדמות בור שנפער במקום העבודות. התאגיד תיקן באופן מיידי את הדרוש תיקון וביצע תחקיר אירוע, שילובן עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה לשם הבטחת פתרון מלא וארוך טווח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה לי ניפוח של משהו די סטנדרטי. מה רציתם שלא יעבדו?

  2. יפי

    אני מכיר את איציק כמפקח בעבודות תשתית בכמה רשויות שניפגשנו בעבר.
    איש עם ידע רב ואיש מקצוע מהטובים שיש.

  3. תמיר

    גם לקח להם המון זמן לסיים את העבודות (מישהו ניסה למשוך את הפרוייקט עד שתגיע הפנסיה שלו?), וגם עשו עבודה חפיף. כל הכבוד!
    ובמיוחד כל הכבוד לפלגי מים שלא פיקחו על איכות העבודה!

  4. אמיר הוד

    התגובה של פלגי מים מתחלקת לשניים אחד שהם מודים על עבודה רשלנית שהם ביצעו וחלק שני טיפשי שלא שמו לב שזה ליד קניון ערים צריך להיות עיוור בכדי לראות שזה לא ליד הקניון חוץ מזה בכל התוכניות והשרטוטים צריך להיות מצויין שהקניון שם. חבורת חפארים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר