פעילי מטה המאבק הארצי בתוכניות הבנייה
פעילי מטה המאבק הארצי בתוכניות הבנייה

כפר סבא הצטרפה למטה המאבק הארצי בתוכניות המתאר

אתמול התקיימה פגישה בין מובילי המאבקים נגד תכניות המתאר ותוכניות הבנייה בערים השונות בארץ, בה הוחלט על יציאה משותפת למאבק ציבורי ומשפטי

פורסם בתאריך: 8.8.17 19:18

פעילים בערים שונות בארץ, בהן כפר סבא והרצליה, הצטרפו השבוע למטה מאבק ארצי שהוקם נגד תוכניות המתאר והבנייה ברחבי הארץ. הערים שהתאחדו במטה הארצי מלבד כפר סבא והרצליה הן נתניה, הוד השרון, רמת השרון, עמק חפר, פתח תקווה, קריית אונו, תל אביב, באר יעקב, אשדוד, חדרה, חיפה ונהריה. בנוסף, נמסר מהמטה, אמורות להצטרף אליו ערים נוספות. נזכיר שבעקבות איחוד מטות המאבק של תושבי הרצליה וכפר סבא בתחילת חודש יולי, פנו גם מטות המאבק של פתח תקווה, הוד השרון ורמת השרון בניסיון להצטרף לאיחוד, והתקיימו מגעים עם מטות פעולה בערים נוספות ברחבי הארץ על מנת ליצור מטה פעולה משותף, שיפעל יחד ברמה הארצית כנגד תכניות המתאר שהוכתבו לערים השונות.

אמש (ב') התקיימה בהוד השרון פגישה בין מובילי המאבקים נגד תכניות המתאר ותוכניות הבנייה בערים השונות בארץ, בה הוחלט על יציאה למאבק ציבורי ומשפטי. כמו כן, במהלך הפגישה הוקמו צוותי תקשורת ואסטרטגיה, אדריכלות ומשפט. בפגישה הוסכם, כי למרות שלכל עיר "התחלואים והבעיות" שלה, כולן חולקות מכנה משותף רחב והוא "מדיניות טירוף הבנייה של משרד האוצר, ללא תכנון ראוי, תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה באיכות חיי התושבים", כלשון נציגות המטה.

בנוסף, סוכם במפגש כי מטה המאבק בעד בנייה ובנייה לגובה, אך דוגל בכך שטרם בנייה יש להקים תשתיות מתאימות ולהתחשב בתושבים ובצרכיהם. "שי באב"ד ופוליטיקאי האוצר מעוניינים להגדיל את נפח הבנייה העתידית בארץ ולא משנה להם באיזה מחיר: חוסר תכנון תשתיות, פגיעה במרחבים ציבוריים, צמצום שטחים ירוקים, בעיות תחבורה קשות, פקקים ופגיעה קשה באיכות חיי התושבים", נמסר מהמטה.

בנוסף, נמסר מהמטה שיפעל להחזרת אגף התכנון לאנשי המקצוע המתכננים גם לטווח הארוך, מכיוון שלדעתו כעת הוא מופקד בידי פוליטיקאים, שרצים במרוץ מטורף לקראת הבחירות הקרובות. כן נמסר כי המאבק הארצי "הוא 'על פוליטי' ולא 'א-פוליטי' וייעזר בפוליטיקאים לקידום מטרותיו, אך לא יתמוך בפוליטיקאי או במפלגה מסוימת".

מירית שקד-ברק, ממובילות המאבק בכפר סבא, אמרה: "מהמפגש אתמול הבנו כי מדובר בבעיה הנוגעת לכלל התושבים: וועדות התכנון והבניה, המחוזית והארצית, מתייחסות לתושבים כפי שמתייחסים ליתוש טורדני. במקום להיות הגוף האחראי על התכנון לטובת הציבור וליצור מערך שקיפות ושיתוף הולם, הפכו הועדות, בדחיפת עמוק של פוליטיקאי האוצר, לחותמות המאשרות כל תוכנית של בעלי האינטרסים, היזמים, ראשי הערים והמתכננים. לא ייתכן, שבגלל שיקולים של פוליטיקאי זה או אחר באוצר, שהיום הוא כאן ומחר הוא שם, אני נשאר עם השלכות הטירוף הזה לדורי דורות".

ממטה המאבק בהרצליה נמסר: "מטה המאבק של הרצליה מחזק את ידו של המטה הארצי, שהוקם זה עתה. המאבק של תושבי הרצליה ימשיך להתמקד במשיכה ובביטול תוכנית המתאר הגרועה, שהופקדה בוועדה המחוזית בחודש מרץ ועדיין לא בוטלה. מטה המאבק של תושבי הרצליה מבקש מראש העירייה שיקיים את הבטחתו ויפעל למשיכת תוכנית המתאר הגרועה, כפי שגם הוא הצהיר. אנו, תושבי העיר מצפים, שתוגש תוכנית חדשה שפויה התואמת לצרכי העיר, תכלול בתוכה מערך תשתיות מתקדמות ומודרניות ושתוכנית זו תשמור על אופייה הייחודי של העיר, תוך בניית הליך שיתוף הציבור אמיתי ויסודי ושילוב של מומחים המובילים בתחום התכנון העירוני – הכל למען תושבי העיר והדור הצעיר שרוצה להישאר ולגור בעיר איכותית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר