אלונה קצביץ׳ בסקייטפארק בכפר סבא. צילום פרטי

ההורים בלחץ: השומר בסקייטפארק קיבל הודעה שיעזוב בסוף החודש. העירייה: "כרגע אין שינוי"

השומר קיבל את ההודעה כחלק מבחינה מחדש של האבטחה בפארק והצבת מצלמות אבטחה. ההורים: "בלי שומר זה פחד אלוהים". העירייה: "השמירה בסקייטפארק ממשיכה כרגיל"

פורסם בתאריך: 14.1.20 08:26

הורי הילדים ובני הנוער הנוהגים לפקוד את הסקייטפארק בפארק העירוני בכפר סבא חוששים מכוונת העירייה להסיר את השמירה במקום. מזה כשמונה שנים שומר שם בשעות הפתיחה עובד קבוע של חברת "בן אבטחה". לצומת השרון נודע כי לאחרונה הודיע לו מנהל הפארק, מוטי מורי, ואחד ממנהליו בחברת האבטחה, כי בסוף החודש יסיים את תפקידו בעקבות החלטת העירייה להסיר את השמירה בכל רחבי הפארק ולהציב תחת השומרים מצלמות אבטחה. בעירייה אומרים מנגד כי "כרגע אין שום שינוי והשמירה במקום ממשיכה כרגיל".

מדובר במתקן ספורט פופולרי לשעות הפנאי, תוכנן ונבנה כך שהוא מתאים במיוחד לסקייטבורד ורולר בליידס. במקום יש רמפות בצורת חצי צינור, רבע צינור, צינור מלא, מעקות, מדרגות, תיבות, פירמידות, משטחים משופעים ומקפצות, רמפות גבוהות, בריכות ואבני שפה, והכל להנאת הרוכבים. "למיטב הבנתי יש פה עניין של תקציב, העירייה רוצה לחסוך", אומר גורם בחברת בן אבטחה, "אבל עם כל הכבוד לחיסכון – לפתוח את הסקייטפארק בלי שמירה זה מסוכן מאוד. ברגע שאין שומר במקום הסכנה שילד יפגע גדולה הרבה יותר. ילדים מנסים להכנס עם בימבות ואופניים למרות האיסור, נופלים שם, וחשוב שמבוגר אחראי יוודא חבישת קסדות, כשגם עם קסדות יש מקרים שנפגעים. שומר במקום הוא חובה, זו הצלת נפשות. גם ההורים הרבה יותר רגועים. אמנם ילדים קטנים מגיעים עם ההורים, אבל בגילאי 12-11 מגיעים לבד".

תושב העיר, אלדר קצביץ', מתריע אף הוא: "כבר שנתיים שהבת שלי מתאמנת בסקייטפארק, שהוא מקום נהדר שאנחנו מאוד אוהבים. זה מקום נהדר לילדים, אבל גם מקום מאוד מסוכן עם מתקנים מסוכנים. למשל 'הפול', 'הבריכה' – הילדים יורדים בה במהירות לעומק של שלושה מטרים. השומר שם חיוני ביותר בעיקר עבור הילדים הקטנים כי הגדולים פשוט ידרסו אותם, יגמרו אותם. בערים שבהם אין שומר הסקייטפארק הופך למקום שבו הילדים הקטנים לא יכולים להיכנס אליו כי הגדולים משתוללים שם. לפתוח את זה בלי שומר זה פשוט פחד אלוהים. יש לא מעט פציעות של ילדים והשומר מקפיד שכל אחד בגיל המתאים, שיש קסדה ומגינים ומוציא ילדים עם אופניים. בזכותו זה מקום נהדר".

התושב קובי פיגדור, שגר בסמוך לפארק אומר: "אם זה נכון זה מאוד מצער. ממש לא בסדר. הסקייטפארק הוא מקום מאוד פופולרי שמגיעים אליו הרבה מאוד ילדים במזג אוויר בהיר. זה מאוד חיובי לילדים לצאת מהמסכים לעשות פעילות ספורטיבית בטח במקום כל כך מושקע. עכשיו, בלי השומר, זה פשוט לא יהיה אותו הדבר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "השמירה בסקייטפארק ממשיכה כרגיל. כחלק מהתייעלות עירונית מקיפה, נבחנות בימים אלה תוכניות אבטחה וביטחון חדשות בכל שטחי הפארק, לרבות הסקייטפארק. במסגרת זו רושת הפארק העירוני במצלמות אבטחה, לצורך הגברת שירותי ותחושת הביטחון של כל באי ומשתמשי הפארק העירוני. עיריית כפר סבא שמה את ביטחון תושביה בראש סדר העדיפויות ופועלת בהתאם להנחיות המשטרה ואגף ביטחון, בטיחות ושירותי חירום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר