סער מיכאל. צילום עזרא לוי

הכוכב הבא: סער מיכאל, בן 10 משכונת הדרים, חורך את הרשת. ראיון

למיכאל יש ברזומה יותר ממיליון צפיות ברשת, שתי הופעות בצוותא, שיתוף פעולה עם אפי נצר, פרגונים מנסרין קדרי וקול שאי אפשר להתעלם ממנו. "אני לא רוצה להשוויץ, אבל הבנות מבקשות שאשיר להן בהפסקות", הוא אומר. ויש לו מסר לפרויקט של רביבו

פורסם בתאריך: 17.1.20 08:07

במשפחה ידעו, מאז שהיה קטן, שסער מיכאל, שהחודש יהיה בן 10, הוא כישרון מיוחד. אבל אז הגיע הערב ההוא שבזכותו מאז ידעו כבר כולם. "אשתי וגיסי לקחו את סער לערב שירת לוחמים בכפר סבא", מספר האב גבי. "אני אוכל את עצמי של הייתי שם, כי לא הרגשתי טוב. פתאום גיסי אומר 'תנו לילד לשיר'. כולם הרימו גבה, אמרו 'זה ערב רציני, מה ניתן לילד לשיר?'. בסוף התרצו והוא שר את 'יש בי אהבה' של אריק איינשטיין. היה שם פסנתרן של ליאור פרחי שהתנדב לנגן לו. הוא התרגש במשפט הראשון ואז הכל זרם וכולם מחאו לו כפיים. בסוף עוד השאירו אותו לשיר את התקווה. אמרו לו 'אתה לא זז מפה'. היה שם גם אחד מאבות השירה בציבור בארץ, אפי נצר, שניגש אליהם והבטיח שהילד יופיע איתו וקיים. לא עבר זמן רב והוא הזמין את סער לשיר איתו, כבר פעמיים בצוותא ופעם אחת באולם קריגר בחיפה מול אולמות מלאים. עכשיו הוא הזמין אותנו לעוד סבב כזה".

ופתאום החשיפה גדלה. באוגוסט השנה עלה סרטון של סער שר את "אלבי מעאק" של נסרין קדרי בפיג'מה בסלון ביתו. מדובר בשיר בעל לחן מורכב המשלב גם מילים בערבית. הסרטון חרך את הרשת ואף הגיע לתוכנית הטלוויזיה "הצינור". גם התגובה פעורת הפה של קדרי ששודרה באותה התוכנית צופה לראשונה בסער שר את השיר שלה, עוררה הדים. סרטון נוסף שלו שר את אותו השיר, הפעם עם ליווי מלא, באולם קריגר בחיפה שאחריו הוא זוכה למחיאות כפיים סוערות, הופץ בקבוצות שונות ברשת. רק בקבוצת "מזרחית בנשמה" בפייסבוק צפו בו יותר מ-15 אלף איש וכ-3,000 הגיבו. סער צילם סרטונים נוספים עם שירים של עדן חסון ("שמישהו יעצור אותי") של מייקל ג'קסון ("Who's loving you"), שכבר הגיעו לחשיפות מרשימות מאוד. בפייסבוק אפשר גם לראות סרטונים שלו שר במעמד ראש העירייה רפי סער באירועים שונים כשכל המכשירים הניידים מכוונים אליו.

"חשבנו שאולי את הסרטון הראשון יראו מכר או שניים", מספר גבי, "אבל פתאום אתה רואה שזה רץ כמו שריפה בשדה קוצים. היום הסרטון שלו שר את 'אלבי מעאק' בבית עומד על יותר מ-590 אלף צפיות. וזה רק פוסט אחד. אחר כך העלנו את אותו הביצוע אצל אפי נצר על הבמה, וזה גרף יותר מ-700 אלף צפיות. לדעתי בכל מיני מקומות יש לשיר הזה יחד יותר ממיליון צפיות. קיבלנו גם מחמאות מחגי אוזן שכתב את השיר. אנחנו מעלים גם סרטונים בעמוד הפייסבוק שלו, לא תמיד כדי לעשות כזה הד, אלא כדי שהעוקבים שלו ייהנו. את השיר של מייקל ג'קסון הקלטנו בשיתוף פעולה עם מכללת בי.פי.אם. סטודנט מקסים בשם דניאל אירח אותנו ללא עלות ועשה את העריכה של השיר. שתבין, בברזיל יש לביצוע הזה 20 אלף צפיות באתר המעריצים של מייקל ג'קסון, ויש כבר צפיות מאמריקה ובריטניה. סער הוא רב גוני. הוא יכול לשיר גם בעברית, באנגלית ובערבית בקלות".

מוזיקה ים תיכונית הכי משפיעה עלי. היא עולם ומלואו.
אני אוהב את אייל גולן, נסרין קדרי. מחו"ל אני אוהב את מייקל ג'קסון,
לואיס מיגל, פרדי מרקורי, את הביטלס וגם את אלביס" (סער מיכאל)

מיכאל גר עם הוריו ואחותו התאומה ליאה בשכונת הדרים בכפר סבא. השניים לומדים בכיתה ד' בבית הספר רמז. האב גבי הוא יועץ לימודים במכללה והאם ורדית מבקרת תוכנה. סער הוא ילד ככל הילדים שאוהב כדורגל ומשחקי מחשב. אבל הוא גם אוהב לכתוב שירים ולשיר. "מלבד לשיר, אני אוהב להתאמן בהגנה עצמית ב'דניס הישרדות', לצייר ולחקור דברים על אזורים שונים, על היסטוריה ושפות. אני משחק במחשב ובמכשיר הסלולרי, בעיקר 'מיינקראפט', אבל אני אוהב גם משחקי קופסא וכדורגל", הוא מספר.

את המוסיקה סער קיבל מהבית. גבי, אביו, שר במועדונים בצעירותו וכיום הוא כותב בעיקר בספרדית ומלחין. את האהבה לביטלס, צוחק האב, הילד קיבל בעיקר מהאמא. "אם תשאל את אירית היא תגיד לך שכשסער היה תינוק הוא היה כבר מוזיקלי", מספר גבי, "כלומר שכבר במחלקה בתל השומר, לפי הבכי, ידענו שזה הוא מתוך 30-20 תינוקות. כשגדל קצת פתאום הבנת שהילד לא מזייף בשירה ושיש לו עוצמה. בכיתה א' לקחנו אותו למקהלה בבית אברהם שניהלה אפרת דן. הוא היה בן יחיד בתוך קבוצה של בנות ומאוד בלט".

לשיר מקול הלב

מישהו הולך תמיד איתי & יש בי אהבהתודה לאפי נצר ולקהל המדהים על האירוח <3 היה לי ממש כיףאפי נצר – מלחין ויוצר

Geplaatst door ‎סער מיכאל – Saar Michael‎ op Dinsdag 17 december 2019

אם תשאלו את סער, ילד בעל שפה עשירה והלך מחשבה בוגר לגילו, כל מה שהוא רוצה לעשות בעתיד זה לשיר. "מאז שהייתי ילד, שמעתי הרבה שירים והתחלתי להתעניין ומשם נוצר העניין של המוזיקה", הוא אומר. "יש שלל סגנונות שאני אוהב אבל הסגנון שאני ממש מעריץ הוא המוזיקה הים תיכונית. היא הכי משפיעה עלי. היא מאוד מיוחדת, היא עולם ומלואו. אתה רואה שפע של שירים ים תיכוניים יפים שעיצבו את ההיסטוריה הישראלית".

אילו זמרים ישראלים אתה אוהב?

"אייל גולן, נסרין קדרי. מחו"ל אני אוהב את מייקל ג'קסון, לואיס מיגל, פרדי מרקורי, את הביטלס וגם את אלביס. לפעמים אני עושה לי פלייליסטים ביוטיוב בשביל הכיף".

איך מרגיש לך לעמוד על הבמה ולשיר מול מאות בני אדם?

"זו באמת הרגשה מיוחדת. בהתחלה יש לחץ מטורף אבל אתה בסוף מבין שהבמה היא האזור הפרטי שלך ואתה הופך להיות בטוח עם עצמך ומוציא את כל מה שיש לך. אני מרגיש שאני מופיע  גם בשביל עצמי וגם בשביל הקהל. אני מאוד רוצה להגשים את החלום ולהיות זמר. אחד הדברים הכי חשובים כדי להיות זמר הוא שצריך אנשים שיאמינו בך, מלבד זה שאתה מאמין בעצמך. בזמן האחרון אבא שלי ואנשים אחרים אומרים לי המון דברים טובים וזה מאוד מרגש אותי ועושה לי חם על הלב וגורם לי לרצות עוד יותר".

איך החברים בבית הספר מגיבים?

"חלקם יודעים וחלקם לא. אבל מי שכן, התגובות משמעותיות מאוד. אני לא רוצה להשוויץ אבל הבנות מבקשות שאני אשיר להן בהפסקות".

"פעם אחת הוא שר בגינה ציבורית פה ממש מתחת לבית", מספר גבי. "פתאום אנחנו רואים בקבוצה של שכונת הדרים בפייסבוק שמישהי כתבה 'להורים של הילד', שהוא פתח את השמיים עם השירה שלו ושהיא נהנתה מהופעה פרטית. 'תשלחו אותו כל יום' היא כותבת. נראה לי שאם הוא ימשיך לשיר בגינה אני אשלח אותו עם כרטיסן", הוא מתבדח.

סער, יש מישהו שאתה רוצה להופיע איתו?

"לאחרונה אני מתעניין אם להופיע עם הפרויקט של רביבו".

גבי: "הוא אמר שהוא רוצה לשיר מחרוזות איתם. האמת שלא יצרנו איתם קשר. אולי הם יקראו בכתבה ויזמינו אותו".

"אני מאוד נזהר איתו. אנחנו עוטפים אותו במשפחה ובבני בית.
נכון שאני דוחף אותו כי תמיד אהבתי מוזיקה,
אבל אני דוחף אותו בכיוון הרוח, לא נגד הרוח" (גבי מיכאל)

העובדה שסער שר בשפות שונות רק מחדדת את העובדה שמדובר בילד בעל אינטליגנציה גבוהה. "יש לו שמיעה פנומנלית", אומר גבי. "אבל זה לא רק המוזיקה. בגיל שנה וחצי כשהוא התחיל ללכת הוא היה עוצר אותנו ברחוב כדי לספר לנו על המספרים של המכוניות. בגיל 3-4 כבר היה שומע תוכנית של ילדים עם פרסומות והיה זוכר את כל הדמויות, עם הפרסומות. יש לו זיכרון מדהים. ככה הוא גם יכול לשיר באנגלית ובערבית. הוא שומע וזוכר בדיוק. אבל הוא לא פראייר. אם הוא לא מבין איזו מילה הוא עושה גוגל טרנסלייט. הוא לא ישיר סתם. תמיד הוא יבדוק מה אומר כל דבר. הוא מדבר גם קצת ספרדית ממני שאני ארגנטינאי, אנגלית הוא קולט מהר ובערבית הוא למד את האותיות. הוא יכול לכתוב גם בערבית. הוא בכלל ילד חכם. אבל הוא גם ילד מצחיק. אני יכול לספר שבהופעות של אפי נצר גילינו שהוא מפיל מצחוק אולם שלם. בהופעה בחיפה למשל הוא רצה להגיד 'צוותא' ויצא לו 'סבתא'. אז הוא ביקש סליחה מכל הסבתות בעולם. בהופעה בצוותא הוא שאל את הקהל אם הם יודעים מי זה אריק איינשטיין. אנשים צחקו. אמרו שהוא יכול להיות סטנדאפיסט".

גבי וסער מיכאל צילום באדיבות המשפחה

איך סער מגיב כשהוא שר מול קהל ואיך הוא מגיב לתגובות ברשת. זה לא קצת מדאיג אותך?

"אתה צריך להכיר את הילד. הוא לא נלחץ. הוא אוהב את זה והוא חי את הבמה. באינטרנט אנחנו מנהלים לו את זה. הוא רואה את מספרי הלייקים אבל לא חשוף לשטויות שאנשים כותבים, ותמיד יש את המומחים שיש להם דעה אחרת. הוא חי את העולם שלו בשקט. אני מאוד נזהר איתו. אנחנו עוטפים אותו במשפחה ובבני בית. מי שמקדם לו את הפייסבוק למשל הוא חבר מאוד קרוב של המשפחה. הוא עטוף באנשים שמאוד גאים בו ואוהבים אותו. אני יכול לומר לך שנכון שאני דוחף אותו כי תמיד אהבתי מוזיקה, אבל אני דוחף אותו בכיוון הרוח, לא נגד הרוח".

סער מיכאל ואפי נצר. צילום באדיבות המשפחה


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר