דרך בן יהודה. צילום עזרא לוי

עניין של תאורה: כך מתכוונת העירייה לחסוך 150 אלף שקל בשנה

העירייה תחליף את תאורת הרחוב בבן יהודה ובגין במנורות לד. עלות הפרויקט שתבצע החברה הכלכלית נאמדת ב-1.2 מיליון שקלים. כיום 50 אחוז מצריכת החשמל העירונית בכפר סבא היא בגין תאורת רחוב

פורסם בתאריך: 20.1.20 18:18

דירקטוריון החברה הכלכלית אישר לאחרונה פה אחד את שדרוג תאורת רחובות בן יהודה ומנחם בגין לנורות לד. בעירייה מאמינים כי ההחלפה לתאורת לד תביא לחיסכון של כ-147 אלף שקלים בשנה לעירייה. עלות הפרויקט עומדת על סדר גול של 1.2 מיליון שקלים. החברה הכלכלית תממן את רוב הפרויקט תמורת החיסכון העירוני שיצטבר במשך תשע שנים.

לפני מספר חודשים פרסם משרד האנרגיה מדד השוואתי לצריכת חשמל ברשויות המקומיות. על פי הנתונים 50 אחוז מצריכת האנרגיה של כפר סבא היא בגין תאורת רחובות. 30 אחוז במוסדות החינוך והשאר במבני הציבור. הצריכה לתושב בכפר סבא נמצאת בקטגוריית צריכה ממוצעת, אך יש יותר מ-40 רשויות (מתוך 120 רשויות שמסרו נתונים) שהצריכה שלהן נמוכה יותר. בפרמטר צריכת חשמל לתאורת חוץ הצריכה של כפר סבא גבוהה מאוד ויש רק 11 רשויות שצריכתן גבוהה יותר.

בהחלטת הדירקטוריון נכתב: "ככל ותידרש הלוואה לצורך הפרויקט, מאשר הדירקטוריון נטילת אשראי בנקאי בערבות העירייה ומסמיך את מנכ"ל החברה כלכלית לנהל משא ומתן בעניין תנאי האשראי, וכן לפעול למול משרד הפנים לצורך קבלת היתר נטילת אשראי. כמו כן, מסמיך הדירקטוריון את מוריש החתימה לחתום על כל מסמך לרבות מסמכי פתיחת חשבון בנק בקשר עם נטילת האשראי".

נסביר כי מנורות הלד אמנם חוללו מהפכה בתעשיית האנרגיה כיוון שהן גם חוסכות בצריכת החשמל וגם פועלות למשך זמן רב יותר ממנורות הליבון, ולכן עיריות שונות בארץ מחליפות את תאורת הרחוב במנורות לד. אולם, יש מי שטועים כי למנורות הללו השפעות בריאותיות בחשיפה ממושכת כגון עליה בכאבי הראש. בנוסף המנורות מכילות לא מעט חומרים רעילים, הכוללים בין היתר עופרת וארסן. חוקרים מסבירים כי כאשר נורות לד נשברות יש להימנע ככל הניתן מאיסוף השברים בידיים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תאורת רחוב שדולקת גם ביום. תאורה לבנה וחזקה בגנים הציבוריים עד השעות המאוחרות ללא צורך. במקום תאורה צהובה וחסכונית

    תאורת רחוב שדולקת גם ביום.
    תאורה לבנה וחזקה בגנים הציבוריים עד השעות המאוחרות
    ללא צורך. במקום תאורה צהובה וחסכונית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר