צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

האבא שפרסם פוסט והזמין ילדים להיות חברים של בתו: "גיליתי את הישראלי היפה"

בתו של דורון אייזלר מכפר סבא, מורה לחינוך מיוחד, היא על הספקטרום האוטיסטי. הפנייה המרגשת שלו בסוף השבוע שעבר הביאה לאלפי פניות ותגובות. מדובר לדבריו בבעיה נפוצה בקרב ילדי החינוך המיוחד

פורסם בתאריך: 19.1.20 17:43

פוסט מרגש שהעלה דורון אייזלר מכפר סבא לרשת הפך ויראלי וקיבל אלפי תגובות, ולא רק ברשת אלא גם בחיים עצמם. דורון, אבא של נעמה בת ה-9 שלומדת בבית הספר סולד לחינוך מיוחד בעיר, כתב כי אף שהם מתגוררים בעיר מזה שנתיים וחצי – לבתו אין חברים.

"לנעמה חסר דבר מאוד גדול ומשמעותי – חברים", כתב האב בפוסט. "תלמידי הכיתה שלה גרים רחוק – ככה זה בחינוך המיוחד. יש לה אחות קטנה וכמובן שגם אותנו ואנחנו באמת מדהימים, אבל אין לה חברים. נעמה (על הספקטרום האוטיסטי) וגם לקויית שמיעה אבל שומעת עם מכשירים ועוד המון דברים לא פשוטים,
אבל זה לא משנה, מה שהכי חשוב – נעמה ילדה שמחה מאושרת, מתקשרת ומאוד מאוד אוהבת ילדים. כבר לפני כמה שנים רציתי לכתוב את הפוסט הזה אבל תמיד הרגשתי לא בנח, התביישתי, אני? לבקש חברים? בתחילת השבוע היא דברה אתי וכל כך ביקשה להכיר ילדים, היא כל כך רוצה שיהיה לה חבר/ה. חשבתי על זה כל השבוע והיא כל כך צודקת – מגיע לה. הבטחתי לה שאעשה משהו. אז לפני 2 דקות הזזתי את הבושה הצידה ואני רוצה לשאול אתכם – בא לכם להכיר ילדה מדהימה? היא מאוד מאוד תשמח ואני בטוח שגם אתם".

דורון ובני משפחתו עברו לכפר סבא מאבן יהודה כדי שנעמה תלמד בעיר. הוא עצמו מורה לחינוך מיוחד שמלמד בבית הספר צורים בהוד השרון. "אני לא יכול להסביר לך איזה טירוף נהיה עם הדבר הזה", הוא מספר לצומת השרון. "אחרי 50 דקות ביום חמישי יכולתי להוריד את הפוסט. הוא עשה את שלו וקיבלנו הרבה מעבר למה שאנחנו צריכים. אבל המטרה שלי כרגע היא להציף את הנושא הזה שהוא מאוד בעייתי. דחיתי למחר ראיונות בטלוויזיה, גם בתוכנית הבוקר עם אברי גלעד וגם בצינור, כדי לחשוב טוב מה אני רוצה להגיד. חשוב לי להציף את הנושא הזה לא בשבילי אלא בשביל הילדים האלה".

למה כל כך קשה לילדי החינוך המיוחד לרכוש חברים?

"זו תופעה מוכרת וידועה בחינוך המיוחד. הרבה פעמים ילדים גרים מחוץ לעיר. בכיתה של נעמה לומדים ילדים מראש העין ומפתח תקוה, זה מאוד בעייתי מהבחינה החברתית".

מה אתה עושה עם כל ההודעות והתגובות האלה שקיבלת?

"אני מרגיש לא נוח כי לא הספקתי לחזור לעשירית מהם. אני רוצה להודות לאנשים. פנו אלינו מכל הארץ. ערבי מיפו הזמין אותנו לשחק עם הבנות שלו, אנשים מעכו, מנהריה ומאילת. חיילת מעזה שבאה פעם בשבועיים הביתה רוצה לבוא לשחק עם נעמה ביום חמישי לפני שהיא מגיעה הביתה. חברת תעופה הציעה לנו לעשות טיסה בשמי הארץ. זה מטורף ומקסים לראות את הצדדים האלה של החברה שלנו. יש לי המון ביקורת עליה על חוסר התרבות ועל הנהיגה בכביש ועוד הרבה דברים, ופתאום מתגלה הישראלי היפה. שכחתי שדתיים לא בפייסבוק בשבת ורק יצאה השבת ואנשים מהשומרון מציעים לנו לעשות שבת אצלם".

נעמה תצליח להכיל את כל זה?

"אין סיכוי שנגיע לחמישה אחוז מהאנשים האלה ולא צריך גם. אבל אם הייתי יכול לחלק לכל משפחה עם צרכים מיוחדים שלושה ארבעה אנשים ממה שפנו אלי ולשדך ביניהם זה היה מדהים".

אז אתה אומר שהעניין הוא הבעיה עצמה ולא המקרה של הבת שלך.

"אני אשתף אותך בזה שחלק מתוך מאות הפניות הן של משפחות כמונו. יש מישהי מעכו שיש לה ילד בן 20 שכבר 20 שנה הוא לבד. אני מכיר את זה כי אני חי את זה כמורה. והחברה צריכה לקבל ולהכיל את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר