הבניין ברחוב טשרניחוסקי 101. צילום גוגל מפות

קפיצה לגובה: למרות התנגדות העירייה, בניין עם קומה אחת יגדל לחמש קומות

הוועדה המקומית כפר סבא דחתה בקשה להריסה ובנייה מחדש של הבית ברחוב טשרניחובסקי 101. ועדת הערר המחוזית החזירה את הבקשה לדיון עם הנחיה לאשר את כל הזכויות

פורסם בתאריך: 21.1.20 15:30

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה הפכה לאחרונה את החלטת הועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא, והחזירה לדיון במקומית בקשה להיתר בניית בניין בן חמש קומות ברחוב טשרניחובסקי 101 לפי תמ"א 38. זאת בניגוד לדעת חברי הוועדה המקומית ומהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות.

הבקשה המקורית של "אי.אל נחום מייזמים" כללה את הריסת הבניין הקיים והקמת תחתיו בניין מגורים ובו 14 יחידות דיור בחמש קומות, בנוסף להגדלת שטח הרצפה והקמת מעלית. הוועדה המקומית סירבה לבקשה בטענה ש"אין לראות בהריסת דירה אחת ובניית 14 יחידות דיור במקומה הליך של התחדשות עירונית. תוספת יחידות דיור במכפיל גבוה כל כך תגרור בעקבותיה את הצורך בתוספת תשתיות לצרכי ציבור באופן שלא ניתן יהיה לתת לה מענה". עוד נטען כי האזור מאופיין בבתים צמודי קרקע המשנה את אופייה של הסביבה הקרובה. לבסוף אושר רק מימוש תב"ע בלבד – שלוש יחידת דיור בשתי קומות.

אבל מעניינת יותר תשובתה של המהנדסת בוועדת הערר. "האם כל האזור צריך להתרומם?", תהתה זיידלר-גרנות. "לשיטת העוררים, לכאורה כן. מצב שבו יקומו בניינים גבוהים ליד בניה צמודת קרקע זה פתח ודאי לתביעת ירידת ערך… מה רע בלממש את התב"ע? למה צריך את התמ"א? תמ"א נועדה לחזק מפני רעידות אדמה ולהציל חיים. היא לא אמורה להוסיף בניה וזכויות לטובת רווח. יש שם בעיה כרגע. בבית הספר ברנר המשמש אותם יש מחסור כבד (בכיתות). גם בסורקיס צריך להוסיף. אנחנו מוסיפים בכל בתי הספר 4 כיתות לימוד בשל כך".

יו"ר הוועדה, עו"ד איל תיאודור-שרון, אמר: "אני מבין שאין מקום לדחות את הבקשה. אדרבה, מדברים על רחוב מרכזי בצמוד למבנים בסדר גודל דומה. שום קושי קונקרטי לא הוצג כאן. לכן אני מציע להחזיר את התיק לוועדה המקומית עם הנחיה ברורה לאשר את כל הזכויות והתמריצים שאפשר מכוח התמ"א וכן לבחינת נושא ההקלות".

בא כוחם של היזמים עו"ד מיכה גדרון אמר: "הפחד שההחלטה כאן תקבל תקדים, היא חסרת בסיס… אנחנו מקרה יוצא דופן כך שהמקרה שלנו לא מהווה תקדים. אנחנו יוצאי דופן בגלל המיקום ובגלל שהתמ"א חלה עלינו. המיקום על ציר טרשניחובסקי שהוא חלק מקטע רחוב שבו כל הבנייה גבוהה. לכן לשייך אותנו למגורים ב' (צמודת קרקע) זה לא נכון מבחינה מבנית, אורבנית ומהותית. אנחנו שייכים לדופן של ה'סנדוויץ' שבין בנייה גבוהה לבניה צמודת קרקע. רוצים לשייך אותנו בכוח לאותה בניית צמודת קרקע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משהו

    נו מה לעשות…
    ממש קשקוש
    האזור מתאים לגובה ולצפיפות, המבנה הקיים מתאים לתמ"א…
    מה היא רוצה "מהנדסת" העיר?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מכירה טוב את העיר "המהנדסת", ביהס ברנר……

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר