ברד בכפר סבא. צילום החזאי טל ברנע

כפר סבא הלבנה: החזאי טל ברנע צילם תמונות של הברד שירד היום בעיר

ברנע עוסק בחיזוי מאז שהיה בן 12. הוא מספר שבאמצעות מודל מכ"ם שפיתח יחד עם שותפיו ידע שירד ברד עוד לפני שנחת על הקרקע

פורסם בתאריך: 21.1.20 18:14

טל ברנע, חזאי יוצא יחידת החיזוי של חיל האוויר ואחד ממקימי קבוצת הפייסבוק הפופולרית "התחזית ישראל מנהלת מזג האוויר", צילם תמונות מרשימות של הברד שירד היום בצהריים באזור הצפוני של כפר סבא. ברנע, תושב נתניה העוסק בחיזוי מאז היה ילד בן 12, עוקב אחרי הגשם בארץ ובעולם באמצעות מודל מכ"ם שפיתח יחד עם שותפיו. כיום הוא עובד בחברה בקניון הירוקה בעיר ולדבריו ידע שירד ברד עוד לפני שנחת על הקרקע.

"אני והשותפים שלי לקחנו את הנתונים של השירות המטאורולוגי, באישור שלהם, ופיתחנו כלי על גבי גוגל שבו אתה יכול לראות את כתמי הגשם ברזולוציה גבוה", הוא מספר לצומת השרון, "אני עוקב אחר המכ"ם ויודע מתי הולך להגיע הגשם ואיפה. ידעתי שהיום הולך להיות ברד בעיר לפני שהוא הגיע. כשזה הגיע ירדתי לצלם אותו. שמתי מעיל גשם וכובע והתחלתי ללכת ולצלם מקומות שנערם בהם הברד וזה היה באמת נרחב ומרשים".

ברד בכפר סבא. צילום החזאי טל ברנע

כחזאי מה אתה חושב על מזג האוויר שלנו? קצת משתגע?

"דווקא לא. תמיד היו שינויים אבל עכשיו עם המדיה והרשתות החברתיות הכל יותר מתועד ומדובר. צריך לקחת את זה בחשבון. תמיד יהיו אירועים קיצוניים וזה עניין של חשיפה. תהיה בצורת ואז תקופה מאוד סוערת ושוב חוזר חלילה. אני מסכים עם זה שאירועים מעט יותר חריפים מאשר בעבר בגלל ההתחממות הגלובלית. החורפים האחרונים מאוד רציניים, אחרי שנים שחשבו שאנחנו הולכים להתייבש. צריך לקחת בחשבון שאנחנו קרובים למדבר ששם תמיד יהיו אירועים קיצוניים לעומת אירופה למשל ששם תמיד יורד גשם. ככה זה".

ברד בכפר סבא. צילום החזאי טל ברנע

איך התפתחה יכולת החיזוי שלנו בשנים האחרונות?

"הכלים היום הרבה יותר פרקטיים מאשר לפני 10 שנים. אני עוקב אחרי מזג האוויר מגיל 12. אני כל היום צמוד למודלים הגדולים בעולם ולמפות הסינופטיות. יש הרבה מאוד עבודה אבל זה גם הופך להיות הרבה יותר מדויק מאשר בעבר".

ברד בכפר סבא. צילום החזאי טל ברנע

ברד בכפר סבא. צילום החזאי טל ברנע


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר