רפי סער ופעילי המאבק בתוכנית המתאר: מימין: עו"ד ליאור שלזינגר, עו"ד דורון פרייאנטה, רפי סער, מירית שקד -ברק, איציק מנהיימר, אלה יוסילביץ, פדרו בטשטיין, יעל שרר ונפתלי חיטין
רפי סער ופעילי המאבק בתוכנית המתאר בפברואר 2019: מימין: עו"ד ליאור שלזינגר, עו"ד דורון פרייאנטה, רפי סער, מירית שקד -ברק, נילי חזן, איציק מנהיימר, אלה יוסילביץ, פדרו בטשטיין, יעל שרר ונפתלי חיטין

תוכנית המתאר חוזרת לדיון מחדש בוועדה המקומית. אחרי הדרישה העירייה הודיעה: הישיבה תשודר בלייב

הישיבה תתקיים כשנה מאז החלטת הוועדה המחוזית להחזיר את הנושא לוועדה מקומית לגיבוש מחדש של עמדתה. האופוזיציה דרשה לשדר את הישיבה בשידור חי, העירייה הודיעה שכך יהיה

פורסם בתאריך: 22.1.20 13:42

תוכנית המתאר הכוללנית של כפר סבא, כ"ס 2035, חוזרת לדיון במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה. הדיון הראשון יתקיים ביום ראשון הקרוב בין השעות 17:00 ל-21:00 בחדר הדיונים בעיריית כפר סבא ברחוב ויצמן 135. מדובר בישיבה סגורה מכיוון שהציבור לא מוזמן לדיונים של מליאת הוועדה, ואולם חברי האופוזיציה מבקשים, לאור חשיבותה הרבה של תכנית המתאר והשפעתה על כלל תושבי כפר סבא, לקיים את הדיון הקרוב באופן פתוח, תוך שידור הישיבה לציבור בעמוד הפייסבוק של העירייה. בהודעת העירייה מהיום בצהריים נמסר כי הוחלט לשדר את הישיבה בשידור חי בפייסבוק.

הדיון התעכב אף שעברה כמעט שנה מאז החלטת הוועדה המחוזית בנושא שנתנה ארכה של חצי שנה בלבד לוועדה המקומית לגבש את עמדתה מחדש לגבי התוכנית. מאחר וזה לא קרה במועד – ניתנה ארכה נוספת. בשנה האחרונה התקיימו שלושה מפגשי שיתוף ציבור בנושא, הוקם אתר ייעודי הכולל מצגת מפורטת ובעירייה המתינו שמהנדסת העירייה החדשה, עליזה זיידלר-גרנות, תכנס לעניינים.

במכתב שהוציאו חברי סיעת האופוזיציה כפר סבא בראש, יוסי סדבון וקרן גרשון לראש העירייה רפי סער הוא כתב: "ביום ראשון הקרוב תתכנס מליאת הועדה לתכנון ובניה לדון בהתייחסות הוועדה להתנגדויות הרבות שהוגשו על ידי למעלה מ-1,000 מתושבי כפר סבא לתוכנית המתאר, לקראת הדיון בהתנגדויות שיערך בוועדה המחוזית. הביקורת הציבורית על האופן בו נערכה והוגשה תוכנית המתאר הייתה רחבה ופגעה באמון התושבים בעבודת העיריה והוועדה המקומית".

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

סדבון מזכיר לסער כי בדיון בוועדה המחוזית הוא אמר בעצמו כי "תכנית המתאר היא הנדסית עם מעט נשמה, ובכך לא לוקחת בחשבון נושאים מהותיים לעיר, ביניהם: זוגות צעירים, פרויקט מחיר למשתכן, תכניות ותמ"ל, הרחבת גבולות העיר, היבטים תחבורתיים אזוריים וחשוב לא פחות, הרחבת אזורי התעסוקה. תכנית המתאר בעלת חשיבות גבוהה לעיר, שכן היא תשרת את הציבור עשרות שנים קדימה. עיריית כפר סבא בהנהגתי מובילה מדיניות חדשה, את תפיסת עולמי לשקיפות ולשיתוף הציבור בסוגיות מהותיות לעיר כפי שהתחייבתי לאורך קמפיין הבחירות. חשוב לי להחזיר את התכנית לוועדה המקומית, לשמוע את עמדת התושבים ולבצע בתכנית את התיקונים הנדרשים".

"לאור חשיבותה האסטרטגית של תוכנית המתאר והשפעתה על כלל תושבי העיר כפר סבא", כותב סדבון, "אנו קוראים לך לקיים את הדיון בוועדה באופן פתוח, תוך שידור הישיבה לציבור בעמוד הפייסבוק של העירייה. מבלי לקבוע מסמרות ביחס לסדרי הנגשת המידע בוועדה באופן כללי, נדמה שלגבי הדיון הזה יש הסכמה רחבה, שחשוב שכמי שמדברים על שקיפות כך גם ננהג ביחס לדיון בעל השפעה על הציבור כולו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עו״ד אהוד יובל לוי, חבר המועצה

    שקיפות מנהלית כדרך ארץ.
    מבלי להתיחס לתוכנה של התוכנית גופא, אני אשמח מאד לראות את הדיון בועדה משודר בזמן אמת. אין ספק שחברינו לועדה דורשים בפרסומי התקשורת דבר שמתחייב מזמן , עוד מהשנים שאני דרשתיו. אני תומך ועוד אתמוך בפומביות.

  2. סיגל

    לפי מה שמסתמן: מגדלים וצפיפות איומה, תחנת כוח, מזבלה בכ"ס 50, שריפות אשפה לא חוקיות, נתיבי איילון באמצע רחוב וייצמן, וידוי הריגה לרחוב וייצמן. אני רואה אחלה עתיד לעיר הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר