בית הספר רמז. צילום עזרא לוי
בית הספר רמז. צילום עזרא לוי

דליפת הגז בטבע: התלמידים הונחו להישאר בכיתות, התושבים מתחילים להתארגן לפעולה

תלמידי בית הספר רמז הונחו להשאר בכיתות במשך 14 דקות עד שחזרו לשגרה. התושבים ידרשו תשובות בישיבת ועדת איכות הסביבה העירונית שם ידונו בדליפה

פורסם בתאריך: 30.1.20 16:38

תושבים בשכונת הדרים דורשים לקבל את נתוני פליטת המזהמים ממפעל טבע הסמוך לשכונה, זאת בעקבות דליפת גז שאירעה הבוקר במפעל. בעקבות הדליפה הודיעה מנהלת בית הספר רמז הסמוך להורים כי בבוקר דווח לקב"ט העירוני על ריח ברחבי בית הספר ומשום כך הם התבקשו להישאר בכיתות כ-14 דקות ולאחר מכן חזרו לשגרה.

אחד התושבים, נחום אספר, פתח קבוצת ווטסאפ ייעודית שנקראת "הדרים בטוחה ונקייה מזיהום", ואחד המנהלים יו"ר ועד השכונה איציק מנהיימר, כתב: "אנחנו ניזום מאבק נגד כל זיהום וכל סיכון, אבל לא נגד טבע", כתב מנהיימר בקבוצה. "בתאריך ה-23 בפברואר 2020 בשעה 17:00 תתקיים ישיבת הועדה לאיכות הסביבה העירונית בנושא מפעל טבע כפר סבא. בישיבה נדון בפעולות הננקטות כנגד זיהום וסכנות מעצם קיום מפעל בסמיכות לבית ספר ואזורי מגורים".

בין השאר ידונו על פי מנהיימר מוכנות החברה מבחינת בטיחות, גהות, וטיפול בסיכונים לילדי בית הספר ולדיירי השכונות הסמוכות. פליטות לאוויר וזליגה לקרקע ולנחלי הסביבה של חומרים מסוכנים. ומנגנוני ניטור, פיקוח ובקרה על הייצור. מנהיימר מציע להציג בוועדה גם את נתוני מהמשרד להגנת הסביבה ואת נתוני הפליטה שנמדדו הבוקר בדגש על נתוני פליטת הגז, ואת דוח האירוע של המקרה הנוכחי.

אספר כתב בקבוצה כי יש לסלק את המפעל מהאזור. "אני לא נגד חברת טבע, אלא נגד מיקומו הבלתי סביר בעליל של מפעל הייצור של טבע בכפר סבא", כתב.

מנהיימר לצומת השרון: "אין ויכוח שמיקום חברת טבע בסמיכות לבית ספר יסודי ושכונות מגורים, מהווה אתגר בטיחותי. בבית ספר נורמלי ילדים לא צריכים להיות סגורים בחדרים כי יש דליפת גז".

המפעל הוקם לפני שנים והעיר התרחבה.

"נכון, אז מה? אז עכשיו אפשר שיהיו דליפות? אני לא בעד לסגור את המפעל אבל כן בעד שלא יהיו זיהומים בשכונה וסכנות בטיחותיות. אם טבע תעמוד בתקנים והכל בסדר אדרבה. הייתה לנו לאחרונה פגישה של נציגות השכונות באזור עם טבע מאוד מוצלחת שלא פורסמה. התרשמנו מאוד מהבטיחות שהם נוקטים. אבל עדיין אנחנו חוששים שאנחנו מצאים בקרבת מפעל שמחזיק חומרים מסוכנים ואנחנו כרגע לא יודעים ואף אחד לא חושף בפניניו את המצב של פליטת המזהמים מטעם המפעל. אנחנו נבקש מהמשרד את הנתונים במסגרת ועדת איכות הסביבה ומצפה לקבל שם את הנתונים".

איציק מנהיימר

איציק מנהיימר

מטבע נמסר הבוקר כי "בעת מילוי גז גפ"מ – פעולה שגרתית המבוצעת על ידי חברת ׳דלק׳ – התגלה סדק בצנרת המילוי ובשל כך הופסק תהליך המילוי מיידית תוך עדכון הרשויות הרלונטיות בהתאם לנהלים. האירוע הסתיים בתוך דקות ספורות וללא כל נזק לגוף, לרכוש או לסביבה".

סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת איכות הסביבה, עילאי הרסגור-הנדין מסר הבוקר: "במסגרת ישיבת ועדת איכות הסביבה בחודש הקרוב, שתוכננה מראש לעסוק במפעל טבע ואמצעי ההגנה מפני חומרים מסוכנים, נדון גם בדליפה שהתרחשה הבוקר ובדרכים למנוע הישנות מקרים דומים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בני

    מפעל טבע בכפר סבא הוא פצצה מתקתקת ,בעקבות פיטורים וצמצומי כח האדם במפעל אין אפשרות לעבוד על פי נהלי בטיחות שעבדו בהם בעבר, כמו כן בעקבות הפיטורים והפרישות נותרו במפעל הרבה מאוד עובדים בלתי מקצועיים וחסרי ידע עניין של זמן עד להתרחשות ארוע חמור במפעל שיפגע בכל האזור. במפעל יש חומרים הרבה יותר מסוכנים מגז גפ"מ

  2. קובי

    בעוטף ילדים נמצאים במ"מדים כל שני וחמישי לפרקי זמן יותר רבים, איזה לחץ אצלכם. קבוצות ווטסאפ

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר