השכונה הירוקה. צילום עזרא לוי

בוועד הירוקה טוענים: העירייה סירבה לשתף פעולה ביוזמה כי היא מתקיימת בשבת

בוועד השכונה יזמו טיולי משפחות במושב גן חיים הסמוך. כשחברת הוועד ביקשה שיתוף פעולה מהעירייה היא סורבה "כשהבינו שזה בשבת". העירייה: "עיריית כפר סבא אינה צד בפעילויות ועד פרטיות המתארגנות באופן עצמאי"

פורסם בתאריך: 4.2.20 08:24

חברת ועד השכונה הירוקה בכפר סבא טוענת כי העירייה סירבה לשתף איתה פעולה בקיום פעילות שיזם הוועד, משום שהפעילות מתקיימת בשבתות. מדובר בטיולים רגליים למשפחות השכונה שיזם הוועד, כאשר שני טיולים מוצלחים התקיימו בשבת האחרונה וזכו להיענות רבה מצד התושבים, מה שהוביל את הוועד לפנות למינהל הקהילה בעירייה ולבקש מהם להפוך את היוזמה לפעילות קבועה בעזרתם.

"היה לנו רעיון נפלא בוועד", מספרת חברת הוועד טלי להב, "הייתה הסכמה עם כולם על כמה שהוא מקסים. יש לנו צורך ורצון ליצור קשר עם השכנים שלנו בגן חיים, כי השכונה שלנו ממש ממוקמת מול השטחים החקלאים שלהם. רצינו ליצור איזושהי קרבה ושותפות בינינו. הם מתלוננים לאחרונה שאנשים הולכים להם בשדות וקוטפים להם פירות מהעצים, אז רצינו להעלות את המודעות לעניין, שלבוא ולקטוף פרי כל אחד בתורו גורם לנזק לחקלאים בסופו של דבר. אז החלטנו לעשות טיול לפרדסים שלהם, מסלול של שניים וחצי קילומטרים ברגל. בטיול שמענו את אחד החקלאים הותיקים, קטפנו פירות ושילמנו עליהם כמובן, היה ממש מקסים. כולם נהנו. חשוב להבין שכוועד אנחנו יוזמים הרבה פעילויות, וברגע שאנחנו רואים משהו שיש לו פוטנציאל, אנחנו מעבירים אותו למינהל הקהילתי כדי לשתף איתם פעולה בנושא. אנחנו הרי גוף התנדבותי".

אז פנית למינהל הקהילתי?

"כן, כי זה משהו שדורש ארגון באופן קבוע, נדרש כאן גם ציוד. בהתחלה במינהל אמרו כמה שזה מקסים, עד שהבינו שזה בשבת. מסתבר שיש איזושהי מדיניות עירייה שלא יהיו פעילויות חדשות בשבת. פנינו גם למנכ"ל העירייה. כולם נתנו לי את אותה התשובה – שציוד אפשר להלוות, אבל שהמינהל הקהילתי לא יכול לממן ולארגן את זה".

מה היו התגובות בקרב הועד והתושבים?

"תראה, כשארגנתי את הטיול הייתי צריכה לסגור את ההרשמה תוך שעות ספורות כי ההיענות הייתה כל כך גדולה. מי שכועס זה אנשים שלא הצליחו להירשם ולהצטרף אלינו, ועכשיו מפסידים כי העירייה לא מוכנה להרים את הכפפה בעניין הזה. אני במקור מתל אביב, ובאתי לכפר סבא כי הבנתי שזו עיר חילונית, והירוקה היא שכונה חילונית. אני לא מבינה מאיפה העיקרון הזה של לא לעשות דבר בשבתות הגיע. עוד דוגמא טובה היא מועדון הנוער בשכונה. באמצע השבוע לנוער יש מטלות, שיעורים, חוגים. דווקא בסוף השבוע, שלנוער אין שום דבר לעשות, המועדון סגור. הנושא הזה צריך להיפתר".

"כפר סבא אמורה להיות עיר ברובה חילונית, חילונית מעורבת, שנותנת מענה תרבות גם בשבת וגם באמצע שבוע", אומרת תושבת נוספת, "כמו שיש פעילויות שהעירייה עצמה יוזמת כמו במוזיאון ובגן מנשה, אין סיבה שהפעילות הזאת לא תתקיים. מי שלא רוצה, לא חייב להשתתף בה. פה בשכונה אין מה לעשות בשבתות. אפילו בית הנוער בשכונה סגור בשבתות, ולא נותן מענה לילדי השכונה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא אינה צד בפעילויות ועד פרטיות המתארגנות באופן עצמאי. צר לנו על הניסיון להציג מצג אחר שאינו תואם את המציאות. במקרה הנ"ל, המינהל הקהילתי של העירייה אף הציעה עזרה בהשאלת ציוד לבקשת התושבים. העירייה מברכת כל פעילות קהילתית והתנדבותית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. David sela

    קיימת תחושה שחברי קהילת השכונה הירוקה מתנהלים כטרטוריה פרטית ושאינה שייכת למוניציפאלי למעט דרישות להשתתפות בפרוייקטים עצמאיים פרטיים הלוווו תתעשתו אתם יצאתם מרעננה או מאיזו מובלכת אחרת אתם בכפר סבא עיר בת למעלה מ 100 שנה שעדיין חיים בה בפטריוטיות לעיר ומשאביה הבררה בידכם או שתנסו להיטמע בקהילה המדהימה של כפר סבא ופיתוח זהות כפר סבאית או שתצאו בחוץ

  2. קרן

    תושבי השכונה הירוקה חיים בסרט שחייבים להם משהו…
    גם אם היוזמה הייתה בימי חול, אין סיבה שהעירייה תממן אותה.. זו יוזמה קהילתית, קחו מכל משפחה תשלום וממנו מה שאתם צריכים. אם העירייה הייתה משלמת על כל פעילות, מקסימה ככל שתהיה, היינו פושטים את הרגל..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נמאס כבר מהשכונה המנותקת הזאת קללת יהודה בן חמו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר