נפצים. צילום זאב שטרן
נפצים. צילום זאב שטרן

לא יריות ולא טילים: פורים מתקרב והנפצים כבר כאן. ומה תגובת המשטרה?

תושבים בעיר מתלוננים על הדי פיצוצים בשעות הערב הלילה המאוחרות: "ילדים מתעוררים, הכלבים נלחצים". המשטרה: "קוראת להורים לעקוב אחר ילדיהם"

פורסם בתאריך: 4.2.20 18:10

פורים יחל רק בעוד חודש, אבל תושבים טוענים כי השנה, מוקדם מתמיד, הדי פיצוצי הנפצים מפריעים את מנוחתם בעיקר בשעות הערב והלילה המאוחרות.

השבוע הפריעו הנפצים את מנוחתה של מיכל, תושבת הדרים. "בסביבות עשר בערב נשמעו שלושה פיצוצים מאוד מאוד חזקים שלא נשמעו כמו נפצים", היא מספרת, "ממש נבהלתי, חשבתי שמדובר ביריות או חס וחלילה איזה טיל. האמת היא שאנחנו לפני פורים וזה מאוד מפחיד שאנחנו לקראת תקופה של פיצוצים. במצב הביטחוני שהמדינה נמצאת בו עדיף שבני הנוער ינסו להתחשב באזרחים ובלב החלש שלהם. שלא נדבר על הילדים שמתעוררים מהשינה והכלבים שמאוד נלחצים מהתופעה".

גם דוד, תושב הירוקה, סובל מהרעש. "זה קורה בעיקר בשעות הערב המאוחרות", הוא מסביר, "כשאני יוצא עם הכלבה שלי אני שומע את הילדים האלה מפוצצים את הנפצים האלה ממש רחוב או שניים לידי. הכלבה פשוט נחרדת בכל פעם מחדש כשהיא שומעת את זה. אפילו חשבתי לחזור הביתה, לקחת את הרכב ולנסוע לתפוס אותם, אבל אז מיד הבנתי שזה יהיה מרדף עקר וחסר כל משמעות. אני חושב שההורים של הילדים האלה צריכים להשגיח עליהם. זה לא איזה שעשוע לא מזיק, הדברים האלה מפריעים לכולם ועלולים להיות מסוכנים".

אגב, העונש הצפוי למי שמשתמש, מוכר או מחזיק בנפצים הוא עד שנת מאסר וקנס של 29 אלף שקלים. ממשטרת ישראל נמסר לצומת השרון כי "במסגרת ההיערכות לחג פורים, מתבצעים מבצעים לאיתור צעצועים מסוכנים בחנויות ובבתי העסק השונים והכל על מנת למנוע פגיעה תוך שימוש בצעצועים אסורים. משטרת ישראל קוראת לציבור ההורים לנהוג באחריות ולעקוב אחר ילדיהם ואחר השימוש האסור בצעצועים מסוכנים ולמנוע שימוש כזה".

גם בעירייה נערכים לטיפול בתופעת הנפצים. מעיריית כפר סבא נמסר כי "כמדי שנה לקראת חג פורים, נערכים העירייה ומשטרת כפר סבא לטיפול בתופעת הנפצים. הטיפול מתבצע בתחומי המניעה והאכיפה. פעילות המניעה מתרכזת במקורות הנפצים, ספקים וסוחרים, ובמקביל תתבצע אכיפה בשטח באמצעות השיטור העירוני והפיקוח העירוני. במהלך הפעילות מתבצע שימוש במערך המצלמות העירוני, המשדרות תמונות למוקד העירוני 24 שעות ביממה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר