צילום אילוסטרציה: מישל גבינט
צילום אילוסטרציה: מישל גבינט

מעון ויצ"ו: שני פעוטות יצאו לבדם לרחוב. מפקחת המעון: "זו תקלה. שינינו נהלים"

אמו של אחד הפעוטות הבחינה בהם ברחוב והחזירה אותם לגן. המפקחת יעל רום: "מהיום כבר אין אפשרות להיכנס בסוף היום לכיתה לקחת את הילדים"

פורסם בתאריך: 5.2.20 18:10

שני פעוטות יצאו לבדם בשבוע שעבר משער מעון ויצ"ו שברחוב דניאל בשכונת קפלן בכפר סבא. המקרה אירע ביום שלישי שעבר, סמוך לשעה 15:50 בצהריים, ופורסם לראשונה היום באתר השרון פוסט. לצומת השרון נודעו פרטים נוספים, ובין השאר כי אמו של אחד הפעוטות שהבחינה בהם לאחר שחצו את מעבר החצייה שמול הגן החזירה את השניים פנימה תוך שהיא נוזפת בצוות הגן. בוויצו מודים שמדובר במקרה חמור. בויצ"ו ביצעו תחקיר פנימי והוחלט לשנות את נוהל הוצאת הילדים מהגן. בנוסף, המקרה דווח לפקידת הסעד של עיריית כפר סבא ולמפקחת משרד העבודה. פקידת הסעד היא זו שמחליטה אם להעביר את נושא למשטרה. בוויצו מדגישים כי אין כל כוונה להחליף את מנהלת הגן.

מפקחת המעון, יעל רום, סיפרה: "היה כאן עירוב של נסיבות מצטברות שהובילו לאירוע המצער הזה. בעשר הדקות האלה, בין 15:50 לשעה 16:00 – הדקות האחרונות של היום, היו היום הרבה מאוד ילדים והורים שהגיעו לאסוף אותם בשעה הזאת. הרבה פעמים הורים מקדימים לקחת את הילדים כבר מהשעה 15:00, אבל הפעם היה לחץ. בנוסף, מנהלת המעון הייתה בחופשה בחו"ל, כך שהיא עוד כוח אדם ששומר שהכללים נאכפים שלא נכחה בגן. מטפלת אחרת לא שהתה במעון מסיבות אישיות ועוד מטפלת עזרה לסבא אחד שלא מצא את הציוד של הנכדה שלו מחוץ לכיתה. בכיתה נשארה מטפלת אחת שטיפלה בילד שמאוד בכה. כל זה – זו תקלה, אנחנו אמורים להיות ערוכים לזה".

לדבריה בשעה הזו הגיעו למעון שני נערים כבני 16 לקחת את אחיו הפעוט של אחד מהם. "הנער הזה, שהוא מורשה להוציא את אחד הילדים מהגן, הוא גם בן דוד של אחד מהילדים שיצא. הפעוט הזה חשב שהוא בא לקחת אותו ויצא אחריו מהדלת ויחד איתו יצא ילד נוסף מהגן. הם הלכו בצמוד לאותו נער בן 16 וחצו את הכביש יחד עמו. באותו הרגע אחת האימהות שלהם שגרה בסמוך זיהתה אותם, רצה לשם, והחזירה אותם לגן. שוב, זה אינו תירוץ, אבל הכל קרה בשבריר של שניה. זה לא אמור היה לקרות אך זה מה שקרה בפועל".

איך הם הצליחו לצאת מהדלת?

"הנערים השאירו את הדלת פתוחה. יש במעון דלתות שנטרקות אוטומטית אבל באיטיות. אם ההורה לא נועל אחריו זה נשאר פתוח ואז, כמו במקרה הזה, הילדים יכולים להשתחל החוצה. זו טעות. לכן ביצענו מספר פעולות. ראשית הכנסנו זמזם נוסף לדלת הכניסה. דבר שני, שינינו את סדר הפעולות בסוף היום. מהיום כבר אין אפשרות להיכנס בסוף היום לכיתה לקחת את הילדים. הצוות רואה דרך החלון שהורה מגיע, הם מכינים את הילדים, מלבישים אותם בבגדים הארוכים שלהם ואוספים בעצמם את הציוד ואז מוציאים אותם פיזית להורים. חשוב לי שידעו שמקרה כזה לא יקרה שוב כי השתנו הנהלים".

רום מוסיפה: "אין כל כוונה להחליף את המנהלת הנוכחית. מדובר במנהלת מאוד טובה של 20 ומשהו שנים שבחיים לא היה דבר כזה אצלה. ישבנו היום עם הצוותים, ניתחנו את המקרה והסקנו מסקנות. כולנו על זה כי מקרה כזה לא אמור לקרות. נעשה הכל כדי שדבר כזה לא יישנה".

דיברת עם האימהות?

"עם שתיהן מיד אחרי שזה קרה. נכון שהן כעסו אבל הסברנו את מה שקרה ואת הצעדים שנקטנו לאחר מכן. ההורים סומכים על הצוות וכל הילדים הגיעו היום לגן".

מוויצו נמסר: "אנו מצרים על המקרה ומתייחסים אליו בחומרה רבה. מרגע היוודע הדבר, פעלנו לברור הנסיבות שהובילו ליציאת הילדים מהמסגרת, וננקטו כל האמצעים הנדרשים כדי לטפל בו, להסיק את המסקנות ולהבטיח כי אירוע כזה לא יחזור על עצמו. לארגון יש נהלים מחמירים הנוגעים לאיסוף מהמעונות, והם חודדו ורועננו. אנו מפעילים מנגנוני פיקוח שונים להבטחת שלומם וביטחונם של ילדי המסגרות ולוקחים אחריות מלאה על יישומם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר