ההשתלמות שערך אבירם כהן במספרה שלו. צילום יהודית כהן
המספרה של אבירם כהן. צילום יהודית כהן

פרסום ראשון | צו הארנונה: אכזבה לבעלי המספרות ומכוני היופי. העירייה תערער למשרד הפנים

משרד הפנים אישר חלקית את השינויים וההנחות בצו הארנונה שקבעה מועצת עיריית כפר סבא בחודש יוני. גם ההנחה למשרדי ענק הופחתה משמעותית. רפי סער: "נמשיך לפעול בנחישות לקבלת התעריף שנקבע על ידי מועצת העיר"

פורסם בתאריך: 6.2.20 07:31

אכזבה לסוחרי כפר סבא: משרד הפנים אישר באופן חלקי את השינויים שביקשה עיריית כפר סבא לבצע בצו הארנונה. כך נודע בישיבת ועדת הכספים שהתקיימה ביום ראשון השבוע.

כזכור, בחודש יוני 2019 אישרה מועצת העיר את צו הארנונה בכפוף לאישור משרד הפנים כאשר שיעור הארנונה הכללי עלה ב-2.58 אחוז – שזה שיעור העלאה האוטומטי שנקבע במשרד. יחד עם זאת, העירייה ביקשה להפחית את תעריף הארנונה למספרות ומכוני יופי מ-314.52 שקלים למ"ר ל-210 שקלים למטר. משרד הפנים אישר 286.52 שקלים. כלומר הוזלה של 8.9 אחוז בלבד.

העירייה אף ביקשה להפחית את הארנונה למשרדים גדולים מ-10,000 מ"ר, מ-199 שקלים למ"ר ל-110 שקלים למ"ר, אך משרד הפנים אישר רק הפחתה ל-181.38 שקלים למ"ר. מאידך, ביקשה העירייה להעלות את שיעור הארנונה עבור מרפסת או סככה שמשמשים כמחסנים מ-66.9 ל-72 שקלים למ"ר אולם משרד הפנים אישר תעריף של רק 68.51 שקלים.

בעניין תחנות הדלק העירייה ביקשה לתקן את התעריף לקרקע שעליה ניצבות תחנות הדלק מ-28.89 שקלים למ"ר ל-57.63 שקלים למטר אך משרד הפנים אישר רק 29.57 שקלים.

בעיריית כפר סבא אומרים כי בימים אלו הם מתכוונים לפנות למשרד הפנים בבקשה לבחון מחדש את הבקשות להקלות בצו הארנונה לבעלי העסקים בעיר כפי שאושרו על ידי מועצת העיר. לטענתם גזבר העירייה יוציא מכתב בנושא. ראש העירייה רפי סער אמר כי "קביעת סיווג מחדש למספרות ולמכוני יופי בעיר היא תיקון עיוות היסטורי שהיה בצו הארנונה הישן". לדבריו, אף שהתעריף המופחת לא התקבל במלואו הם עומדים לצד בעלי העסקים הקטנים. "נמשיך לפעול בנחישות לקבלת התעריף שנקבע על ידי מועצת העיר", אומר סער.

עוד מציינים בעירייה כי משרד הפנים אישר הפחתת תעריפים למבנים מסחריים מעל 10 אלף מ"ר והפחתת תעריף מדורג למשרדים מעל 4,000 מ"ר, בשיעור של כתשעה אחוזים, לטובת עידוד יוזמות וכניסת עסקים חדשים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר