הקבר של עדן מוסאי אחרי הגניבה. צילום באדיבות המשפחה

בלי בושה: הושחתו קבריהם של חללי צה"ל עמרי שחר, עדן מוסאי וקובי ניר. ולא בפעם הראשונה

לפחות שלושה מקרים של ונדליזם ביום שישי האחרון בבית העלמין בכפר סבא. חפצים ומזכרות נגנבו, פרחים נתלשו. האמהות השכולות שואלות איפה המצלמות. העירייה: "המצלמות תקינות. העירייה רואה בחומרה כל מעשה ונדליזם וביזוי זכר הנופלים"

פורסם בתאריך: 9.2.20 13:32

תופעה מטרידה: אלמונים גונבים מזכרות מקברי חיילים בבית העלמין הצבאי בעיר. בפעם האחרונה קרה האירוע ביום שישי האחרון. שלוש אימהות לפחות שדיברנו עימן טוענות כי חפצים שהונחו על קברי יקיריהן נעלמו.

"הגעתי ביום שישי האחרון לקבר של עמרי", מספרת אירית שחר, אמו של סרן עמרי שחר ז"ל שנהרג בחודש יוני 2012 בתאונת דרכים בחזרה לפנות בוקר מערב יחידה בתל אביב, "ראיתי שלקחו כל מיני מזכרות – ציפור, ינשוף, לקחו ספינה קטנה, בקבוק כזה עם נר בפנים. כל מיני דברים. לא האמנתי איך התרוקן הכל. כשהלכתי משם התקשרה דליה, אמא של עדן מוסאי ז"ל, ואמרה 'אירית, את לא מבינה כמה דברים גנבו לעדן'.

קברו של עמרי שחר לפני הגניבה. צילום באדיבות המשפחה

"זה מאוד קשה לנו. לצערי זה כבר קרה בעבר לא מעט פעמים כולל פעם אחת עם תלונה במשטרה כשממש ניפצו שם דברים, אז ממש כעסתי. הבעיה היא שעיריית כפר סבא אומרת לנו שיש שם מצלמות, אבל כנראה שהן לא ממש עובדות. בהתחלה, בכל פעם שזה היה קורה הייתי מקבלת בום בלב. ואז הבת שלי אמרה לי 'אמא, את מכירה את עמרי. הוא היה נדיב, לפי דעתי הוא מחלק להם כדי שתחדשי לו'. מאז אני מנסה להירגע. אני מקווה שאולי זה ילדים שלא ממש חושבים ולא מבוגרים, אבל אני לא יודעת. האמת שזה מרגיז".

כאמור, חפצים נלקחו גם מקברו של טוראי עדן מוסאי שנהרג בתחילת דצמבר 2011 בעת שירותו הצבאי בתאונת דרכים בעקבות מרדף משטרתי ברחוב בן יהודה בכפר סבא. "זה קורה מפעם לפעם", מספרת לצומת השרון האם דליה. "זה קרה ביום שישי וקרה גם לפני שנה, לפני שנה וחצי, לפני שנתיים ושלוש. במשך שמונה שנים כבר קרה איזה 6-5 פעמים. כל הזמן אנחנו קונות מזכרות ושמות על הקבר. מיום שישי הזה אצלי גנבו גזע מעץ יפה שעליו יושבות ציפורים. משהו באמת מיוחד. והייתה עוד ציפור ממש גדולה שעמדה שם ונעלמה. יש אבנים קטנות שרשום עליהן 'אוהבת אותך', 'מתגעגעת'. נעלמו ארבע כאלה. גם כוס כזו קטנה של שוט וודקה שקניתי בגאורגיה וגנבו. בעבר גנבו מזכרות נוספות. לכל דבר כזה יש עבורנו ערך סנטימנטלי ואנחנו משקיעות מחשבה, עם כאב הלב שכאילו אנחנו קונות גם לילידם שלא נמצאים בחיים. פשוט עצוב שזה נגנב. אתה מטפח ודואג וזה פשוט חוזר על עצמו שוב ושוב, זה כאב לב. העירייה צריכה לעשות משהו בעניין. אני מתכוונת לפנות בעניין הזה עוד היום לראש העיר שיסדר שם את המצלמות. זה לא הגיוני שהמצלמות שם לא יעבדו".

קברו של עדן מוסאי ז"ל לפני הגניבה. צילום באדיבות המשפחה

גם אחיו של עדן, אורי, נשבר כשראה את הגניבה על הקבר ביום שישי האחרון וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לא מספיק הכאב בלב אני בא אליך עדן בשיא הגשם אנשים חסרי לב גנבו חלק מהמזכרות שאימא אוספת ושמה על המצבה. שאלוהים ישלם להם. בושה לבוא לבית עלמין צבאי ולגנוב ולהשחיט. אומרים שהגשם ישטוף את הדמעות אבל הגשם הפסיק והדמעות ממשיכות".

אבל זה לא מסתיים כאן. חנה ניר, אמו של סמ"ר קובי ניר שנהרג באוגוסט 2001 בחדירת מחבלים למוצב מרגנית, מספרת שביום שישי האחרון שמה לב שעקרו לה פרחים מהאדניות הסמוכות לקבר. "לי אין חפצים על הקבר אבל אני שותלת שם רקפות ושתילים כמעט כל שבועיים וכל כמה חודשים עוקרים לי אותם, גונבים שתילים, עציצים, אדניות. מה זה שתיל, חמישה שקלים, בושה. לצערי רק לפני שבוע וחצי שתלתי רקפות ועקרו אותן. זה כאילו מישהו עוקב אחרינו, ממש עושה טיול בבית הקברות לוקח מה שמוצא חן בעיניו והולך. צר לי להגיד שאני חושדת, לפחות במקרה שלי, שאולי זה הורים שכולים אחרים כי מצאתי פעם אדנית שלי למטה באחד הקברים. אפילו גנבו לי נר נשמה מתוך בית הנר בקבר. זה כואב וצובט בלב כשאתה בא ורואה שחסר. זה נורא ואיום. מה תעשה עם הנר נשמה שלקחת? תדליק בבית נר נשמה של אבא שלך? לפי דעתי ראש העיר צריך לקחת את זה לתשומת ליבו. פשוט כואב הלב".

מעיריית כפר סבא נמסר: "לעיריית כפר סבא לא הגיעו פניות בנושא זה. המצלמות המוצבות בבית העלמין הצבאי תקינות. האחריות על בתי עלמין צבאיים היא של היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון. עיריית כפר סבא רואה בחומרה כל מעשה ונדליזם וביזוי זכר הנופלים, וככל שיגיעו פניות בנושא, הן יטופלו במלוא הרצינות והמקצועיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר