חברי הכנסת בסיור במועצה האוזרית דרום השרון. צילום באדיבות המועצה האזורית דרום השרון

ימין, שמאל, חילונים, חרדים: ח"כים הגיעו לאזור לקדם את המאבק בתחנת הכוח

ראשי הרשויות הנאבקים בתוכנית להקמת תחנת הכוח סמוך לכפר סבא קיבלו אתמול תמיכה משורת חברי כנסת, שהשתתפו בסיור בשטח והסכימו לרתום את חברי סיעתם כדי למנוע את העלאת התוכנית להצבעת קבינט הדיור

פורסם בתאריך: 10.2.20 13:26

המאבק נגד הקמת תחנת הכוח "השלום" סמוך לכפר סבא נכנס לישורת האחרונה. אתמול (א') ביקרו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, ימין ושמאל, חרדים חילוניים, יחד עם ראשי רשויות מהשרון ומהשומרון במועצה האזורית דרום השרון במטרה לקדם את המאבק בתוכניות תחנות הכוח "השלום" (תת"ל 91) ותחנת הכוח "קסם" (תת"ל 98) סמוך לראש העין.

נזכיר כי לאחר שאושרה ע"י הות"ל, תכנית תחנת הכוח השלום עומדת כעת בפני אישור סופי של קבינט הדיור. בין חברי הכנסת שנכחו בסיור: יעקב אשר מיהדות התורה, מרק איפראימוב מישראל ביתנו, משה אבוטבול מש"ס, יעל גרמן ומיקי חיימוביץ' מכחול לבן, עומר בר לב ורויטל סוויד מהעבודה-גשר-מרצ ויואב קיש מהליכוד. עמם נפגשו ראשי הרשויות: מהמועצה האזורית דרום השרון, הוד השרון, ראש העין, כוכב יאיר צור יגאל, ג'לג'וליה, אלפי מנשה, אורנית, כפר ברא, עמנואל וכפר קאסם. ראש עיריית כפר סבא שהודיע כי יופיע בסיור, לא הגיע אליו ברגע האחרון מסיבה שאינה ידועה.

בסיור קראו ראשי הרשויות ומטה מאבק של התושבים לחברי הכנסת כי מדובר "במלחמה על בית" וקראו לתמיכתם. חברי הכנסת הסכימו לרתום את חברי סיעתם כדי למנוע את העלאת התוכנית להצבעת קבינט הדיור.

חברי הכנסת בסיור במועצה האוזרית דרום השרון. צילום באדיבות המועצה האזורית דרום השרון

בסיור סקרה ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, את הסכנות הסביבתיות, הבריאותיות והביטחוניות של תחנות הכוח המונעות בגז אם יוקמו, ואמרה: "אנחנו נמצאים בדקה ה-90 וחייבים לעצור את התוכנית הזו שלא ראוי שתאושר על ידי ממשלת מעבר. אנחנו, ראשי הרשויות בשרון ובשומרון התחייבנו לקדם חלופות לייצור אנרגיה מתחדשת בשטחי הרשויות באמצעות גגות סולריים ואנחנו מבקשים את תמיכתכם בהתנגדות לתחנה ובתמיכה באנרגיה החלופית שאנחנו מציעים".

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ אמרה: "אין מאבק שמאגד אוכלוסייה כל כך מגוונת כמו זה. האוויר שאנחנו נושמים והמים שאנחנו שותים לא יודעים אם אנחנו יהודים, ערבים, דתיים או חילוניים. כולנו נסבול מהתוכנית הזו".

חברתה לסיעה, יעל גרמן הצהירה: "אנחנו נקרא לקבינט הדיור לדחות את הדיון וראוי שכל חברי הכנסת הנוכחים פה יפנו לראשי המפלגות ויבקשו את תמיכתם במאבק".

חבר הכנסת עומר בר-לב הסכים ש"לקונצנזוס רחב כזה יש משמעות עצומה. מטרתנו הראשונה לעצור את השיירה ולדרוש שהנושא יבחן בטרם יאושר".

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס אמר: "אפשר להזיז את רבבות התושבים שיגיעו לירושלים ויעוררו את ההתייחסות לנושא".

לאחר הדיון יצאו הח"כים וראשי הרשויות לסיור בשטח, למיקומים בהן מיועדות להיבנות התחנות, כדי לסקור מקרוב את הקירבה לישובים הסובבים ואת נקודות התורפה הביטחוניות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקור ראשון (נכחתי בדיון)
    האם אפשר למנוע הקמת תחנת כח בתחנת דלק השלום? התשובה כן!
    מי יכול למנוע?
    הציבור וראשי הרשויות!
    איך ניתן למנוע?
    מעבר לתמיכה פוליטית של נבחרי הציבור ושינוי החלטת ממשלה לצד מאבק משפטי ותיכנוני
    על מובילי המאבק להפסיק להיות נחמדים להסיר את הכפפות ולעבור למאבק אל מחוץ לגבולות המקלדת!

    בשלב הראשון -אירגון הפגנה ספונטנית(במקום צעדות טו בשבט לצעוד לאזור המיועד ולטעת עצים) בצומת השלום במקום בו מתוכננת התחנה
    כאשר היזמים וחברת סימנס מותקפים ישירות וסגירה פיזית של דרכי הגישה ליזמים לשטחים המיועדים להקמת התחנה.
    בשלב השני מניעת שימוש במתקני הרשויות במערכת הבחירות הקרובה.
    בשלב השלישי השבתת מערכת החינוך והרשויות עד לביטול התוכניות לאלתר.

    אחרי 3 שנים של מאבק צודק נגד יזמים ותאגיד בינלאומי אשר לא בחלו בשום אמצעי בכדי לקדם תוכנית מסוכנת לציבור
    הגיע הזמן להבהיר לכולם שכאן גז זה מסוכן!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר