צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ופרשת השבוע

כמו שהאפיפיור יכריז שהיהדות היא דת האמת: הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת יתרו

פורסם בתאריך: 14.2.20 08:31

כניסת השבת בכפר סבא: 16:55

יציאת השבת בכפר סבא: 18:02

פרשת יתרו

בפרשה נקרא על מתן תורה, המעמד שהתרחש על הר סיני, אחרי יציאת מצרים וקריעת ים סוף.

מה הסיבה שזכה גוי שנקראת בתורה פרשה על שמו?

המטרה של מתן תורה היא כמובא בפרשת השבוע: "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש". יהודי אמור לחיות בכל רגע בחייו, בכל מעשה ובכל מקום, בצורה כזו שמבטאת את הקשר לקב"ה ואת הייצוג שלו בעולם. אבל שום יהודי לא האמין בכוחות לחיות חיים כאלו.

באותם ימים הייתה הפרדה גמורה בין האלוקות ובין החיים עצמם. עם ישראל יצאו שבורים ומרוסקים ממאתיים שנות שעבוד, הם הסתובבו בתחושה של נרדפות– ואיך היו יכולים להאמין שיש מישהו מסביב שמתעניין במסר שלהם? התחושה הזו התעצמה אחרי "מלחמת עמלק" שביטא את הכפירה החצופה בכוחו של הקב"ה.

אפילו בדורנו אדם מתלבט האם אפשר להיות יהודי מחוץ לבית הכנסת? האם נכון להפגין את היהדות שלי בבית, בעבודה, מול אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות? הרי אני שונה מכולם.

ואז הגיע יתרו והחל תקופה חדשה בהיסטוריה. יתרו אמר: העולם מוכן למסר שלכם. אתם מעבירים מסר אמיתי ונצחי שיכול לשכנע כל אדם. יתרו אמר: תקשיבו לי, תאמינו לי, אני ניסיתי את כל סוגי העבודה זרה בעולם – כרעתי בפני הבעל והקרבתי קורבנות בפני האשרה – ואני אומר לכם כי מה שאירע במצרים שובר את כל המוסכמות ומלמד אנשים לחשוב אחרת על הכל.

למה הדבר דומה?

נתאר שאנו פותחים את אתרי החדשות בבוקר ומגלים כותרת מדהימה: המטוס האישי של האפיפיור נחת בהפתעה בשדה התעופה בן גוריון ואיש אינו יודע את הסיבה. חולפות שעות של מתח בהן מאות מיליוני מאמינים נכנסים בכל רגע לאינטרנט לגלות מהו עושה בארץ, ואז מתגלה כי האיש עומד ליד הכותל המערבי ומכריז: הגעתי למסקנה שהדת היהודית היא דת האמת.

זה מה שקרה עם יתרו: האיש שנחשב לגדול החכמים והפילוסופים באותה תקופה, אדם שניסה הכול ועבד כל עבודה זרה שבעולם,
עזב את ביתו במדין והגיע עד מחנה ישראל במדבר כדי להכריז: "עתה ידעתי כי גדול ה' מכל האלוקים". אמנם ניסיתי את כל האלילים, אבל עכשיו השתכנעתי שהאמונה בקב"ה היא גדולה ואמיתית מכולם.

הרגע הזה הפך את המסר של התורה למהדהד באוזני העולם כולו, וגם לכל אדם לעצמו. יתרו לימד שאפשר להביא את האלוקות לכל מעשה בחיים: אל האכילה, השתיה, המסחר ולכל מקום שנראה רחוק. יתרו לימד שאם הוא יכול לחזור בתשובה – כל אחד יכול וכל רגע מסוגל להפוך לרגע של התעלות.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר