מטוס אלעל. צילום רועי שמש
מטוס אלעל. צילום רועי שמש

נחיתה קשה: מתגברות התלונות על רעש מטוסים מעל כפר סבא, דיון בעתירת הרשויות התקיים הבוקר

"יש לילות שכל דקה או שתיים עובר מטוס", מתלונן תושבים בפאנל תחבורה בכפר סבא. מחזיק תיק התחבורה הרסגור: "העירייה נוקטת בכל האמצעים כדי להפחית משמעותית את מטרדי הרעש"

פורסם בתאריך: 17.2.20 16:56

הבוקר (שני) התקיים דיון ראשון בעתירה שהגישו רשויות רבות בארץ, בהן כפר סבא, נגד רשות התעופה האזרחית, שר התחבורה והשר להגנת הסביבה בדרישה להגביל את רעש הנחיתות מנתב"ג. עתירה זו, שהוגשה במרץ אשתקד, דורשת לקבוע מגבלת רעש לנחיתות מטוסים בלילות, במקביל להליך שאינו משפטי שמתנהל בימים אלה בות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות). סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, שנכח בדיון הבוקר, אומר כי הרכב השופטות, בראשות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, קבעה כי התובעים ימסרו מסמכים עם גילויים חדשים בנושא הרעש לרשויות התעופה, כמו למשל השוואה של תקני רעש מול שדות תעופה אחרים בעולם, ולאחר מכן יימשכו ההליכים המשפטיים.

בפאנל תחבורה בכפר סבא שמתקיים בקבוצת ווטסאפ ובפייסבוק התרבו בשבועיים האחרונים התלונות על רעש הנחיתות. חבר הקבוצה, אלן טנמן, טוען כי ישנם לילות שבהם שומעים שיירות של מטוסים מעל העיר. "יש לילות שכל דקה או שתיים עובר מטוס, אבל זה לא כל יום", הוא מסביר, "התושבים שקנו בתים מתוך ידיעה שיתגוררו ברחובות שקטים בעיר סובלים מרעש מטריד מאוד שמוריד את איכות החיים ופוגע בבריאות. יש לרעש מתמשך הרבה מאוד נזקים. באופן עקרוני חשוב לומר שמטוסים בדרך אל שני מסלולי הנחיתות בנתב"ג אמורים לעבור או מצפון או מדרום לעיר, אבל בפועל יש לא מעט ימים שהם עוברים מעליה. הטענה המרכזית היא שמדובר בצרכים ביטחוניים שלא ברור מה הקריטריונים שלהם".

"ישראל היא אולי המדינה המערבית היחידה בעולם שבה אין שום הגבלה של סיפי רעש בנחיתות המטוסים", מסביר הרסגור-הנדין לצומת השרון. "לא רק זאת, אלא שבניגוד לנמלי תעופה רבים ומרכזיים בעולם בנתב"ג אין איסור על נחיתות בשעות הלילה – זאת למרות שהרעש הנובע מנחיתות הוא לא פחות חזק מהרעש בהמראות. העובדה הזאת גורמת לכך שחברות תעופה מנצלות את המטוסים הפנויים שלהן, שהן לא יכולות לעשות בהם שימוש בשעות הלילה באירופה, ומנתבות אותן לישראל משום שכאן מותר לנחות חופשי בנתב"ג ולעבור בדרך מעל כפר סבא. זה הישג מאוד גדול שהצלחנו לאגד רשויות רבות יחד בפעם הראשונה לבג"צ הזה. הפסקנו לנהל את הבעיה הזאת בצורה של 'נימבי' (not in my back yard). אנחנו לא מבקשים שינחתו מעל ערים אחרות אלא רוצים פתרון אחר ואמיתי לבעיה כמו קביעת סיפי רעש לנחיתות או עוצר נחיתות בלילה. אני שומע את התלונות הרבות על תנועת המטוסים מעל העיר ואני יכול להבטיח שהעירייה נוקטת בכל האמצעים כדי להפחית באופן משמעותי את מטרדי הרעש. הגענו עד בג"צ ונמשיך עד שנגיע להישגים בנושא הזה. לא נסכים להשלים עם המצב הזה".

עילאי הרסגור הנדין. צילום עזרא לוי


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עידן

    כל רגע עובר מטוס מעל הבית זה פשוט מעצבן אותי תמצאו
    פתרון לדבר הזה כבר זה נמאס ככה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר