ההפגנה בכפר סבא
ההפגנה בכפר סבא

מוצ"ש שני ברציפות: הפגנה בכפר סבא נגד השחיתות השלטונית

יותר ממאה אנשים השתתפו אתמול בהפגנה בסמוך לקניון ערים בעיר, פי שניים ממספר המפגינים בשבת שעברה

פורסם בתאריך: 13.8.17 11:04

יותר מ-100 אנשים הפגינו אתמול (מוצ"ש) בכפר סבא נגד השחיתות השלטונית ונגד התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בכל הקשור בטיפול בחקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בהפגנה השנייה שנערכת בכפר סבא, ביוזמתה של תושבת העיר אילה שלו. ההפגנה התקיימה בסמוך לקניון ערים, בצומת הרחובות ויצמן וכצנלסון. מארגני ההפגנה הזמינו את יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא לשאת דברים בהפגנה. חבר המועצה מהאופוזיציה עילאי הרסגור הנדין הצטרף אף הוא להפגנה כדי להביע תמיכתו במפגינים.

זו ההפגנה השנייה המתקיימת ברציפות במוצאי שבת בכפר סבא, לאחר שבשבוע שעבר השתתפו בהפגנה דומה כ-40 אנשים. המפגינים צעקו אז סיסמאות כמו "הון שלטון עולם תחתון" "העם דורש צדק משפטי" "ביבי תפטר העם הזה שווה יותר" ואחזו בשלטים כמו "כפר סבא דורשת: די לשחיתות" "שקרניו למעשיהו" " ו-"כל הנחלים זורמים לביבי".

אליעד שרגא התייחס בהפגנה לפרשות מתחום השחיתות שסובבות גורמים במערכות השונות ברשויות בארץ בימים אלה, ביניהן פרשת ישראל ביתנו, החקירות נגד ראש הממשלה ואף הודעת הפרקליטות על הגשת כתב אישום נגד ראש עיריית כפר סבא בכפוף לשימוע. "השבוע היה שבוע קשה בגזרות השחיתות", אמר שרגא, "סגנית השר פאינה קירשנבאום ועשרה מעורבים קיבלו כתב אישום חמור שמערב מאות אנשים ושמלמד על שיטה איך המדינה שלנו עובדת. איך כולם חותכים קופונים ואיך כולם לוקחים את כספי הציבור… זה כתב אישום שמראה לאן המדינה שלנו צועדת. שר התיירות שהיה באותו אירוע סטס מיסז'ניקוב מנהל עכשיו משא ומתן לעסקת טיעון אל מול רשויות המדינה. בשבוע הזה למדנו לדעת שהמשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו וגם את אורן מלכה יו"ר המועצה הדתית בשדרות. שר הפנים דרעי נחקר שוב השבוע יחד עם אשתו. השר חיים כץ גם הוא נחקר השבוע, ומעל הכל יש לנו את חקירת אלף, אלפיים ושלושת אלפים. אבל יש כאן מסכת שלמה שמי שלא רואה ולא מבין, מדובר כאן במגפה שלמה של שחיתות שמשתוללת בכל רחבי הארץ. היא לא קשורה לצבע ולא למין, היא קשורה בכולנו, למצב של כולנו, איך אנחנו נראים".

עילאי הרסגור הנדין הסביר מדוע הגיע להפגנה: "הצטרפתי להפגנה משום שהרגשתי שזוהי חובתי האזרחית לחזק את תושבי העיר שיזמו את ההפגנה ולהשמיע באופן ברור קול נגד השחיתות הציבורית. זוהי תופעה שמכרסמת במדינה שלנו והורסת אותה מבפנים. על היועץ המשפטי לממשלה להילחם בשחיתות לא רק במישור המקומי, שדווקא בו הייתה התקדמות משמעותית בתקופה האחרונה, אלא גם במישור הארצי".

מארגנת ההפגנה, איילה שלו, אומרת כי ההפגנה היא מחאה על השחיתות השלטונית ככלל ועל התנהלות מנדלבליט בעניין החקירות של ראש הממשלה פרט: "היועמ"ש והתנהלותו זה תוצר של שחיתות שלטונית. הוא לא יכול להיות גם חבר וגם חוקר. המסר של ההפגנה הזו הוא די לשחיתות השלטונית. גם ברמה הארצית וגם ברמה המקומית. השחיתות היא כרסום יסודות הדמוקרטיה. שחיתות היא סוג של אלימות. אנחנו לא מוכנים יותר שמשטר יפעל לטובת עצמו ולא לטובתנו". שלו, אומרת כי ההפגנות במוצ"ש בכפר סבא ייערכו באופן קבוע: "נעמוד כל שבת, ויגיעו יותר ויותר אנשים בכל פעם".

נזכיר כי ההפגנות נגד מנדלבליט ניצתו בפתח תקוה לפני כמעט עשרה חודשים, במחאה על התנהלותו בחקירות ראש הממשלה. לטענת המוחים, שמפגינים בסמוך לביתו בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקוה, החקירות נגד נתניהו מתארכות יתר על המידה, מבלי שהתקבלה בגינן החלטה. בחודשים האחרונים הצטרפו למחאה ערים נוספות שהפגינו נגד התנהלותו של מנדלבליט. אתמול הפגינו בפתח תקוה כ-3,000 בני אדם. ההפגנות במוצ"ש האחרון נערכו על רקע אירוע התמיכה הגדול של הליכוד בראש הממשלה שהתקיים בגני התערוכה. ההפגנה בפתח תקוה אמש הייתה הגדולה ביותר מאז החלו ההפגנות בתחומה בנושא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר