הנת"צ בוייצמן והמכתב. הדמיה: נתיבי איילון

מכתב אנונימי שחולק באלפי עותקים בתיבות דואר בעיר קורא לסער: בטל את הנת"צ השמאלי

הכותב, שהזדהה כ"תושב העיר שאכפת לו וקצת מבין בתחבורה", קורא לראש העירייה לשנות את התוכניות. העירייה: "הנת"צ השמאלי נבדק ואושר על ידי יועצי תנועה, משרד התחבורה והמשטרה"

פורסם בתאריך: 26.2.20 08:35

מכתב אנונימי פתוח, המיועד לראש העירייה רפי סער, ושחולק בסוף השבוע האחרון באלפי עותקים בתיבות הדואר ברחבי העיר, מעורר סערה. המכתב מפרט מדוע לדעת הכותב האנונימי אין לבצע נת"צ שמאלי ברחוב ויצמן. התושב, הקשור ככל הנראה לתחום התחבורה, הדגיש במכתב שהוא אינו איש אופוזיציה, לא בעל עסק או נכסים ברחוב ויצמן. "אני פשוט אזרח, תושב העיר, שאוהב את העיר ואכפת לו וקצת מבין בתחבורה".

מובילי המאבק נגד הנת"צ, נבות רובינשטיין וגיא פופ, הכחישו מכל וכל כי הם עומדים מאחורי המכתב, והם אינם מוכנים לחשוף את שם הכותב. "ידעתי שהוא רוצה לעשות את זה, אבל לא האמנתי שהוא יעשה את זה", אומר פופ לצומת השרון, "כשראיתי את המכתב ביום שישי בבוקר בתיבות הדואר הופתעתי. הוא לא אמר לנו מילה".

"מכיוון שנתיב אחד בוויצמן ייחסם לתנועת רכבים 24 שעות ביממה, המון רכבים יצטרכו לנסוע ברחבות המוסכים לויצמן ורובם אגב, רחובות שקטים וחד סיטריים והם יהפכו לאוטוסטראדה של רכבים", טוען הכותב, "יכרתו מאות עצים לאורך רחוב ויצמן, יתווספו 300 אחוז אוטובוסים על ציר ויצמן, כל דקה אוטובוס. אם אוטובוס יתקע או מכונית על רחוב ויצמן למשך 20 דקות מה יקרה ברחוב באותו הזמן? מכיוון שנתיב התחבורה נמצא בצד שמאל של הכביש הרבה פניות שמאלה יבוטלו". עוד הוא טוען שבגלל שתחנות האוטובוס יוצבו על אי תנועה באמצע הכביש "זה רק עניין של זמן שיהיה אסון נוראי, ותלמיד חלילה יידרס".

"כבוד ראש העיר היקר", הוא כותב, "אני יודע שלא אתה החלטת על הנת"צ הזה וקיבלת אותו בירושה. אבל אני חושב ובטוח שאתה יכול לשנות אותו למען תושבי כפר סבא. אם בעוד שלוש שנים יבנו את תחנת הכוח בכפר סבא לפחות תוכל לומר שניסית לעצור את זה אבל לא הצלחת. אבל אם בעוד שלוש שנים יתברר שהנת"צ השמאלי אסון – לא תוכל להגיד את המילה ניסיתי. תוכל רק להגיד את המילים 'מצטער, טעיתי'".

תגובת עיריית כפר סבא: "אנו מודים לתושב על הדאגה שהינו מגלה באשר לעתיד העיר כפר סבא ותוכנית התחבורה הציבורית המקודמת בימים אלו בעירנו. עיריית כפר סבא מעניקה לתוכנית "מהיר לעיר", המקודמת בערים רבות בארץ, ביניהן ערי אזור השרון, חשיבות רבה והנושא נדון על ידי כל הגורמים המקצועיים, הן בעירייה, הן במשרד התחבורה והן על ידי החברה המבצעת – 'נתיבי איילון'. כל זאת תוך ראיית טובת התושבים בעיר כפר סבא וראיית טובת העיר כולה לעתיד הקרוב והרחוק.

"תוכנית 'מהיר לעיר' כוללת את שדרוגו באופן ניכר של רחוב ויצמן – הרחוב הראשי של העיר, סלילת שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית, כל זאת במטרה להפוך את לב העיר למרכז שוקק חיים לרווחת כל התושבים. יש להדגיש, כי התוכנית כוללת הגדלת משמעותית של מספר העצים, תוך הסדרת הרחוב, ביצוע עבודות גינון והעתקת עצים, כך שבסיום העבודות מספר העצים יהיה גדול בהרבה מזה הקיים. בנוסף, ריהוט הרחוב ישודרג, בין היתר ספסלים, עמודי תאורה, פחים ועוד, ברמה הגבוהה ביותר. העבודות בכפר סבא יסדירו את התנועה בעיר, לרבות תיקון טעויות היסטוריות, כאשר לאורך כל זמן ביצוע העבודות, הצירים הראשיים יהיו פתוחים. באשר לנת"צ השמאלי, הנושא נבדק ואושר על ידי יועצי תנועה, משרד התחבורה והמשטרה".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין אומר: "על הנת"צ השמאלי הוחלט לאחר מחשבה רבה. הוא המתאים ביותר לרחוב ויצמן והוא זה שימנע מצב בו יאסרו פניות ימינה מהרחוב, כפי שהיה קורה אילו היה נת"צ ימני, מצב שאני מאמין שתושבים רבים היו מתנגדים לו. ברחוב טשרניחובסקי לעומת זאת, בו אין כמעט פניות ימינה, נסלול נת"צ ימני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל אינטרסים. תמשיכו בדרככם, ואל תישברו. נתץ מלא וחשוב. שיהיו פחות מכוניות, יותר רכבות.
    האינטרסים של עולם ישן ומקובע לא צריכים לקבוע את ההחלטות של הרב השקט.
    סער, עילאי, אל תישברו. רק תתחילו…

  2. אזרח

    נתיבי תח"צ בד ימים יקשה על רכבים על פניות לשדרה אמצעית ויעכב אותם בגלל שיהיו הרבה אוטובוסים, בשדרה האמצעית בו יהיו אוטובוסים יותר בטוח מלגבות קורבנות ויהיה קל לכולם לנסוע בצד ימין ליד המדרכה.

    תפסיקו להתבכיין על כל דבר, אם אתם לא מבינים בעניין, עדין שתשתקו (גם אני לא מבין עניין אבל בדקתי לעומד וזה יעבוד טוב).

  3. רון

    רצו לעשות רכבת קלה בכפר סבא אבל כל הנימבים והבכיינים הרגו את הרעיון ועכשיו אותם אנשים רוצים גם להרוג את הנת"צ המסכן .
    אנשים לא מבינים שיש פיצוץ אוכלוסייה בישראל אין כאן עוד מקום לרכבים פרטיים .

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא למדתם מהאסון של הנת"צ השמאלי בז'בוטינסקי פתח תקווה?
    האם רק לאחר מספר הרוגי תאונות תשונה ההחלטה כפי שקרה שם?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר