שרן השכל, אורלי פרומן, עילאי הרסגור-הנדין, עינת קולמן, גבי אשכנזי. צילומים אוליבייה פיטוסי, רמי זרנגר, ליאור פילשטיינר, איליה מלניקוב
שרן השכל, אורלי פרומן, עילאי הרסגור-הנדין, עינת קולמן, גבי אשכנזי. צילומים אוליבייה פיטוסי, רמי זרנגר, ליאור פילשטיינר, איליה מלניקוב

מה הם עשו, מה הם מבטיחים ומה הסיכויים: הכפר סבאים שינסו להיבחר לכנסת ה-23

שאלנו אותם גם למה הם, מה יקרה לאחוזי ההצבעה והאם יהיה סיבוב רביעי. חיים מבחירות לבחירות, פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 28.2.20 06:39

"אסדר את כל נושא הקנאביס. אני עובדת על זה ארבע שנים"

בחירות. שרן השכל צילום איליה מלניקוב

צילום איליה מלניקוב

שרן השכל, מקום 30 ברשימת הליכוד

כרטיס ביקור: בת 35, חברת כנסת כחמש שנים, חברת ועדת חוץ ובטחון, בוגרת החוג ליחסים בינלאומיים ומדעי המדינה באוניברסיטה הפתוחה ותוכנית המצטיינים של המכללה למדינאות, אחות וטרינרית, התנדבה בארגון להצלת חיות בר ושיקומן.

מה תרצי לקדם: "לפני ארבע שנים הנחתי לראשונה את הצעת החוק שלי להחלת ריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח. אנחנו היום בימים היסטוריים ואני מתכוונת לוודא שהחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון תהפוך למציאות במהרה. אסדר את כל נושא הקנאביס – אני עובדת על זה ארבע שנים והיום הליכוד מאוחד איתי באותה דעה. מעבר לנושא האזרחי ולחופש הפרט יש בישראל כ-60 אלף חולים הזקוקים לקנאביס והמצב הנוכחי שנקבע על ידי פקידי משרד הבריאות לא מיטיב איתם. אני עוסקת ואמשיך לעסוק בסיוע לעצמאיים שמשלמים המון במיסים ומקבלים מעט מדי בתמורה, החל מתשלומי ביטוח לאומי וכלה ברשויות המס שמתייחסים אליהם כפרה החולבת. צריך לשים לזה סוף. וכמובן, אמשיך לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים המהווים את עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית אבל נאנקים תחת בירוקרטיה ורגולציה מיותרת שפוגעת בהם ודרכם בציבור כולו".

למה אני: "אני באה עם תעודות. זכיתי שש פעמים ברצף במדד החירות המדרג את חברי הכנסת על פי תרומתם לחקיקה המקדמת את ערכי חופש הפרט והשוק החופשי. אני לא רק מדברת, אני בעיקר עושה, גם אם אני צריכה לשלם על זה מחירים פוליטיים אישיים. אני עומדת מאחורי עקרונותיי ולא מהססת להילחם עבור הציבור ששלח אותי לכנסת".

האם יהיו בחירות רביעיות: "תלוי בהכרעת הבוחרים, היום יותר מאי פעם בעבר העמדות של כל צד ברורות, על הבוחרים להכריע בין ימין לבין שמאל. ימין מחל, שמאל כחול לבן, בלי לבזבז קולות על מפלגות קטנות ובלי לבזבז קולות על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "כן, הציבור הימני רואה מה קורה כאשר לא יוצאים להצביע מתוך שאננות, ואמונה שהימין ינצח. צריך להכריע וזה יקרה רק אם אנשי הימין שלא הצביעו בבחירות האחרונות יצאו להצביע עכשיו. יש 300 אלף מצביעי ליכוד שלא יצאו להצביע בסבב הקודם, בעזרתם נוכל להגיע לקואליציית ימין של 61 מנדטים".

מה הסיכוי: הליכוד, שהתחזק בסקרים האחרונים, מקבל בממוצע 33 מנדטים ואלא אם כן תהיה הפתעה ענקית שרן השכל תמשיך לכהן כחברה גם בכנסת הקרובה.

 

"אאבק למען אחדות, אחווה, סובלנות וכבוד הדדי"

אורלי פרומן, מקום 31 ברשימת כחול לבן

כרטיס ביקור: אשת חינוך, מנכ"לית משרד התרבות והספורט בשנים 2015-2009, מנהלת מחוז תל-אביב במשרד החינוך בשנים 2009-2001. בשנים 2018-2016 ניהלה את אגף החינוך בעיריית כפר סבא. חברת כנסת בסיעת כחול לבן בכנסות ה-21 וה-22.

מה תרצי לקדם: "לחברה הישראלית השסועה דרוש פיוס לאומי וחיבור מחודש בין הקבוצות ובין השבטים השונים. אאבק למען אחדות, אחווה, סובלנות וכבוד הדדי. רצון ראש הממשלה להמשיך ולאחוז בשלטון ולהימלט מאימת הדין הביא לפשיטת רגל מוסרית וערכית שפגעה ברשויות החוק ובמהות הדמוקרטיה. לכן יש צורך בהענקת לגיטימציה מחודשת לרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. בכנסת הקרובה אפעל לקדם חוקים אשר יפעלו לשיפור חייהם של אזרחי המדינה. ראשית, בתחומי החינוך – הגיל הרך, מעמד אנשי החינוך, צמצום פערים חברתיים והתאמת מערכת החינוך למאה ה-21. אפעל למנוע עוולות חברתיות ופגיעה בזוגות הצעירים, ביוקר המחיה המעיק על כולם ולאפשר לדור הורינו לחיות בכבוד וברווחה בשנות הפנסיה שלהם. אפעל לחיזוק החוסן החברתי באמצעות הספורט, התרבות, הרוח והיצירה הישראלית וקידום ייצוג הולם של נשים בכל תחומי החיים. כמו כן, אפעל לטיוב המערכות הציבוריות והורדת החסמים הבירוקרטיים המקשים על כולם".

למה אני: "אני גאה להיות חברה בכנסת ישראל. אני מביאה עמי ניסיון עשיר מתחומי השירות הציבורי הן בשלטון המרכזי והן בשלטון המקומי. ניהלתי מערכות גדולות, מורכבות, עתירות תקציב בתחומי החינוך, ההשכלה, התרבות והספורט. התוודעתי לתחומים חברתיים רבים המשפיעים על איכות חייהם של האזרחים. אני מכירה את החברה הישראלית על שבטיה ומגזריה ואת הרשויות המקומיות".

האם יהיו בחירות רביעיות: "אני רוצה להאמין ומקווה מאוד שלא. כבר בבחירות האחרונות ראינו כי סיעת כחול לבן היא המפלגה הגדולה בכנסת וכדי להגיע להכרעה ברורה בבחירות הקרובות צריך להצביע לכחול לבן".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "אחוזי ההצבעה הם המפתח להכרעת הבחירות הקרובות ומניעת בחירות רביעיות. אני קוראת לכל אזרחי מדינת ישראל להבין את גודל השעה, לקחת אחריות לצאת ולהצביע. אחוז הצבעה גבוה יוביל את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר".

מה הסיכוי: בממוצע הסקרים האחרונים עומדת כחול לבן על בין 34-33 מנדטים, מה שמכניס כמעט בוודאות את פרומן לכנסת הקרובה.

 

"התחבורה הציבורית היא פרויקט לאומי שצריך לקדם במהירות"

בחירות. עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין, מקום 35 ברשימת העבודה-גשר-מרצ

כרטיס ביקור: סגן ראש עיריית כפר סבא מטעם מרצ ומחזיק תיקי התחבורה והקיימות, חבר הנהלת מרצ, ממייסדי תנועת ישראל חופשית. בעבר לקח חלק בהרמת יוזמות בארגונים שונים בתחומים מדיניים, חברתיים, סביבתיים וליברליים. איש הייטק במקצועו ומשפטן בהשכלתו.

מה תרצה לקדם: "את אורח החיים החופשי של תושבי מדינת ישראל. בכפר סבא אנחנו מכינים את ההשקה של השאטלים העירוניים בסופי השבוע, אבל הדבר נובע מהעובדה שישראל היא המדינה המערבית היחידה שבה אין תחבורה מסודרת ביום המנוחה. הדבר מתקשר לנושא נוסף בו אני עוסק רבות בעיר, והוא עידוד התחבורה הציבורית. לשם צריכים להיות מופנים המשאבים וזהו פרויקט לאומי שאותו צריך לקדם במהירות. כמו כן, עומדים בפנינו אתגרים סביבתיים קשים לאור ההידרדרות האקלימית, נושאים של שוויון בין אזרחי המדינה באשר הם ונושאים רבים נוספים שקצרה היריעה מלהכיל".

למה אני: "אענה על כך אם נקבל 35 מנדטים. כרגע חשוב לי לקדם מועמדים מעבר לעשירייה הראשונה כדי שיהיה ייצוג אמיתי לערכים שלנו בכנסת".

האם יהיו בחירות רביעיות: "אני מקווה שלא. קשה לדעת בנקודת זמן זו".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "הדרך היחידה להחליף את נתניהו היא להעלות את אחוזי ההצבעה. ישנם אנשים שנכנסו לאדישות, אבל זאת בדיוק הסיבה לקיפאון מלכתחילה. עלינו ללכת כאיש אחד לקלפי, לא לוותר ולא לעשות לעצמנו הנחות. אם נביא את כל המצביעים הפוטנציאליים נוכל לעשות זאת".

מה הסיכוי: מהמקום הלא ריאלי ברשימה שמקבלת במקרה הטוב עשרה מנדטים, אין תרחיש שבו עילאי הרסגור הנדין נכנס לכנסת ה-23.

 

"בקצב הזה לזקנה לא יהיה מקום גם במסדרון"

צילום רמי זרנגר

עינת קולמן, מרום ראשון ברשימת מפלגת ישראליסט – זכויותינו בקולנו

כרטיס ביקור: בת 43, נשואה פלוס שניים, בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית בהצטיינות מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל עסקים מהמכללה למנהל. מנכ"לית "קולמן לגיל השלישי" ומתמחה בליווי אישי ומקצועי לאוכלוסיית הגיל השלישי ולארגונים המעניקים שירותים לגיל השלישי.

מה תרצי לקדם: "חשוב לי לבטל את הבירוקרטיה הנוראית בניסיון למימוש זכויות האזרחים ולגרום לפקיד להבין שזוהי חובתו לתת לנו מידע ושלא יגרום לנו להתייאש לדרוש את זכויותינו. אני רוצה לגרום למדינה להפסיק להתעלם מהעתיד ולטפל בפצצה המתקתקת של הפנסיה, כי לא תהיה לנו פנסיה. חשוב להכיר בכך שישראל מזדקנת. היום ישנם 1.1 מיליון אזרחים ותיקים ובשנת 2040 יהיו כשני מיליון אזרחים ותיקים. חייבים גם לבנות בתי חולים, כי בקצב הזה לזקנה לא יהיה מקום גם במסדרון. חשוב לי לעדכן את המדינה לעשור הנוכחי ולדאוג לזכויות העצמאים, לבנות תוכניות מניעה להזדקנות המוקדמת והמואצת של הנכים".

למה אני: "כיו"ר מפלגת 'ישראליסט' גיבשתי סביבי רשימה של מומחים ומומחיות ששמים את האדם במרכז. שעסוקים בחיים עצמם, שיודעים כיצד לסייע למאות אלפי עצמאים ולאפשר להם לגמור את החודש בכבוד. לצד זה מומחים שיודעים מה צריך לעשות על מנת להקל על אנשים עם מוגבלויות ולשלב אותם בחברה. מדובר בחבורת לוחמות ולוחמים חברתיים שהתאחדה על מנת לעשות ריסטרט למערכת על מנת שהיא תעבוד בשבילנו, האזרחים".

האם יהיו בחירות רביעיות: "לפי איך שהדברים נראים כרגע, אנחנו צועדים למערכת בחירות רביעית אלא אם כולנו נתעשת ובמקום להצביע שוב לאותה מפלגה שהצבענו בפעמים הקודמות – נצביע למפלגות הקטנות, כמו מפלגת ישראליסט, וכך נשנה את מאזן הגושים ונוכל להחזיר את מדינת ישראל ליציבות".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "אין ספק שיש מיאוס של הציבור מסבב הבחירות הזה. כל התקשורת מלאה בגידופים של שתי המפלגות הגדולות, ביבי מאשים את גנץ וגנץ מאשים את ביבי – אף אחד לא מדבר על החיים עצמם, על המצוקות של הציבור, על הצרכים שלו, אף אחד מהם לא מציע תוכניות ופתרונות. אם שיעור ההצבעה ירד בגלל זה, אני לא אתפלא".

מה הסיכוי: בכל הסקרים בתקשורת הארצית המפלגה לא עוברת את אחוז החסימה והסיכוי של קולמן להיכנס לכנסת לא ריאלי.

 

גבי אשכנזי

צילום אוליבייה פיטוסי

מקום רביעי ברשימת כחול לבן

תושב כפר סבא גבי אשכנזי הוא בוגר המכללה הבין זרועית לפיקוד ולמטה של צה"ל, בוגר בית הספר הגבוה לפיקוד של המארינס בצבא ארה"ב, בעל תואר ראשון במדע המדינה ובמזרחנות מאוניברסיטת חיפה, הרמטכ"ל ה-19 של צה"ל וחבר כנסת מטעם מפלגת חוסן לישראל בסיעת כחול לבן. הוא נחשב למנהיג הרביעי ברשימה המאוחדת לצד בני גנץ, יאיר לפיד ומשה יעלון. לאחר בחירתו לכנסת ה-22 קיבל את תפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון הזמנית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר