מרוץ כפר סבא. צילום עיריית כפר סבא
מרוץ כפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

מרוץ כפר סבא חוגג 30 עם מקצים חדשים ומתחם פינוקים. גם השנה טענות על קיומו בשבת

המרוץ המסורתי על שם רס"ל זיו בלאלי יתקיים ב-21 במרץ והוא כולל גם קטגוריות חדשות לרצים עיוורים ולרצים פאראלימפיים. התושב עו"ד עדי עציץ פנה לראש העירייה: "במקום לקיים את המרוץ ביום ששי בחרתם בהדרתו של ציבור שלם"

פורסם בתאריך: 4.3.20 07:44

מרוץ כפר סבא על שם רס"ל זיו בלאלי ז"ל, יתקיים זו השנה ה-30 ביום שבת, 21 במרץ. המרוץ, שמתקיים באמצעות רשות הספורט העירונית, יכלול השנה קטגוריות חדשות לרצים עיוורים ולקויי ראייה ולרצים פאראלימפיים OPEN. מדי שנה מושך אליו המרוץ אלפי רצים ורצות וגם השנה הוא צפוי לכלול כ-10,000 משתתפים ואלפי צופים. בתוך כך שלח תושב העיר מכתב לראש העירייה במחאה על קיום המרוץ בשבת, טענות שכבר עלו בשנים ובקדנציות קודמות.

על פי הודעת עיריית כפר סבא המרוץ כולל מקצה 2.5 ק"מ עממי בו יוכלו לקחת חלק תלמידות ותלמידים, ילדות וילדים, משפחות וקבוצות מאורגנות של מקומות עבודה ומועדוני ספורט. בנוסף יתקיים מקצה הליכה של 7.5 ק"מ, אשר עובר בתוך הפארק העירוני ומאפשר לכל המעוניינים בהליכה ספורטיבית מהירה, במסלול מסומן ומאובטח, לצעוד יחד. קבוצת הכנה למקצה זה נפגשת בימים א'-ג' משעה 20:00 בפארק כפר סבא בליווי מודרך. במקצה התחרותי ל-10 ק"מ לוקחים חלק רצים מכל הארץ וכאמור לראשונה בארץ המרוץ יכלול קטגוריות חדשות לרצים עיוורים ולקויי ראייה ולרצים פאראלימפיים OPEN. למרוץ ל-10 ק"מ ניתן להירשם דרך אתר שוונג. למקצים העממיים ניתן להירשם ביום המרוץ או בהרשמה מרוכזת דרך בתי הספר היסודיים לתלמידים.

בנוסף, לרגל חגיגיות 30 שנה למרוץ כפר סבא, יוקם מתחם פינוקים לכל רצי המקצה התחרותי, בו יוכלו ליהנות ממיטות עיסוי, משתייה חמה, מפירות, ארטיקים פינות זולה ומוזיקה נעימה.

בתוך כך, בסוף החודש שעבר כתב תושב העיר, המהנדס עו"ד עדי עציץ, מכתב לראש העירייה סער ובו מחה על קיום המרוץ בשבת. "למרבה הצער, נוכחתי לגלות, כי גם השנה, החליטה העירייה להדיר את רגליי ואת רגליו של ציבור שלם וחשוב בעיר מלהשתתף במרוץ בשל החלטתכם לקיים את המרוץ גם השנה דווקא ביום שבת. בעשותכם כן, נמצאתם פוסלים, ביודעין, ציבור שלם המשלם מיסים והנושא בנטל המוניציפלי, ומונעים ממנו מלהשתתף באירוע ההפנינג המקומי, רק בשל היותו שומר מצוות ומנוע מליטול חלק, אקטיבי או פסיבי, באירוע זה".

לדברי התושב ההתעלמות מתרחשת "על אף הבטחות שניתנו על ידי ראש העיר לא אחת" לדבריו "תוך רמיסה גסה של הזכות לשוויון". לדבריו המרוץ בכפר סבא מתקיים בשבת בשונה מהמתרחש בערים השכנות וערים אחרות מרכזיות כמו תל אביב, ירושלים וחיפה. "במקום להפגין מנהיגות מאחדת ומקרבת בין ציבורים שונים בעיר, החלטתכם זו תמשיך להוביל להעמקת השסע הקיים ממילא בעיר במקום לצמצומו", כתב. "במקום לקיים את המרוץ ביום ששי ובכך לרתום את הילדים והנוער בעיר, הן דתיים והן חילוניים ולהפגישם על קו זינוק אחד המוביל לאחדות וקירוב לבבות בעיר, בחרתם בדרך הקיטוב ובהדרתו של ציבור שלם בניגוד לקבוע בחוק יסוד. מתברר שהבטחות לחוד ומעשים לחוד ומה שרואים משם לא רואים מכאן… אני קורא לך ראש העיר לגלות התחשבות ולחדול לאלתר מהדרתו של ציבור שלם… בטוחני שאם היה מדובר בציבור אחר, אשר אינו נמנה על הציבור הדתי, לא היינו נדרשים למכתב זה".

סגן ראש העירייה וממלא מקום ראש העיר עו"ד איתן צנעני אמר: "אני סבור כי יש לקיים את מירוץ כפר סבא ביום שישי ולאפשר לכל תושבי העיר להשתתף בו. מזה מספר שנים שחבריי ואני פועלים להעברת המירוץ ליום שישי, אולם עד כה לא הצלחנו בכך. בכוונתי להמשיך לפעול בעניין ולנסות לשכנע את חבריי למועצת העיר להסכים להעביר את המירוץ ליום שישי ובכך להביא לידי ביטוי את ההתחשבות והערבות ההדדית בין המגזרים השונים בעיר".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט, דני הרוש: "כמדי שנה, מקיימת עיריית כפר סבא את המרוץ השנתי ע"ש זיו בלאלי ז"ל, ואני מודה לרשות הספורט העירונית ולכל הגורמים המקצועיים בעירייה על הפקת האירוע, אליו צפויים להגיע אלפי משתתפים, ומאחל הצלחה רבה לכל הרצות והרצים".

ראש העיר, רפי סער: "מרוץ כפר סבא השנתי הפך זה מזמן לאחד מאירועי הספורט הגדולים בארץ, המושך אליו רצים ומשתתפים מרחבי הארץ. השנה נפתחו במרוץ מקצים מיוחדים וראשוניים מסוגם במרוצים בישראל, ואני גאה כי העיר כפר סבא מובילה בארץ גם בתחום זה. אני מזמין את תושבות ותושבי העיר להגיע ולהשתתף בהפנינג, מסגרתו נחגוג 30 שנה למרוץ".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מותר לגעת בסטטוס-קוו כשזה נוח. כבר 30 שנה שהמירוץ מתקיים בשבת.

  2. תושב כפר סבא

    למה לחלל שבת אם אפשר לבצע את המרוץ ביום שישי כמו בתל אביב.
    "יותר מזה",
    גם אנשים חילוניים רוצים שקט ביום שבת, יום המנוחה היחידי בשבוע.
    סוגרים להם את הכבישים ומאלצים את הרוב, שלא משתתף לסבול בגלל מיעוט, שרובו בכלל אינו תושב כפר סבא.
    ובשביל מה ומי? מיעוט שרוצה לרוץ.
    סבבה, שיקימו לכל אלה מגרש ריצה בדרום הארץ היכן שיש שטחים ענקיים ריקים ולאף אחד זה לא מפריע.
    זה כפיה של מיעוט על הרוב, הטרדה ופגיעה בזכויות של כולנו.

  3. יהודי

    מתאים לפרשת השבוע.
    "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל ויאמר אליהם אלה הדברים אשר ציווה ה' לעשות אותם"
    "ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכן קודש שבת שבתון לה' כל העושה בו מלאכה יומת"
    "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת"

  4. יעל א

    אם בתל אביב הנאורה והליברלית מקיימים את המצעד ביום שישי מדוע אצלינו בשבת???חבל שמונעים ממני את הזכות הבסיסית להשתתף באירוע עירוני ומשתמשים בכספי לקידום המירוץ

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בשבת עדיף, כי ביום שישי אי אפשר לסגור כביש ויצמן אחרת יהיו פקקים ביום שישי מ 11:00 עד 14:30, הכי טוב בשבת, לא טוב לכם? תגורו בבני ברק, כפר סבא עיר חילונית.

  6. רחל כהן

    פשוט בושה וחרפה מצד העיריה לפני הבחירות הובטח כי המירוץ יועבר ליום אחר דיבורים לחוד ומעשים לחוד אנחנו משלמים מיסים ומגיע לנו גם להשתתף ולחגוג אבל מה לעשות נותנים גיבוי למחללי שבת וגם בזמן ספירת העומר מקיימים מופעים וכך ממדרים את הדתיים עצוב מאוד

  7. אברהם

    בשמחת תורה האחרונה, רפי סער הודיע "חגיגית", באחת מבתי הכנסת בשכונת עלייה, שיתקיים מירוץ נוסף ביום שישי לבחון מה כדאי יותר. קישקוש, רימית אותנו ותגובתך הינה רדודה לחלוטין. ולגבי הטענות של עיר חילונית, בילבולי מוח, גם חיפה ותל אביב ועוד הרבה ערים מקיימות את זה בשישי. עשיית המירוץ בשבת הינה אמירה ברורה האומר אין כניסה לדתיים.
    אם היו כותבים במודעות אין כניסה לערבים, כל היהודים חסרי הערכים והמוסר נטולי הזיקה והמורשת היהודית שלהם דהיינו בוחרי מרצ והעומד בראשם עילאי הרסגור, היו פוערים את פיהם שזו גזענות. אבל מול הדתיים הכל בסדר. צבועים סרוחים שכמותכם

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היה בעבר ולא היו הרבה משתתפים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר