אידה פריבר. צילום באדיבות שרונה לימן
אידה פריבר. צילום באדיבות ארכיון כפר סבא

האישה שהקימה את קולנוע עמל: שרונה לימן מזמינה אתכם/ן לטיול בהיסטוריה של נשות כפר סבא

לרגל יום האישה הבינלאומי מדריכת הטיולים הכפר סבאית חושפת, בסיור שיתקיים מחר (ו'), את הסיפורים הפחות ידועים של הנשים החזקות של המושבה

פורסם בתאריך: 5.3.20 15:30

לרגל יום האישה הבינלאומי שיצויין ביום ראשון הקרוב, מוציאה מדריכת הטיולים הכפר סבאית שרונה לימן סיור "בעקבות נשות המושבה, החלוצות ופורצות הדרך שעשו היסטוריה". נקודת המפגש בגינת עמל ברחק בן גוריון 57, בשעה 9:00. הגעה בהרשמה מראש. מחיר ההשתתפות 50 שקלים.

"משך הסיור הוא כשעתיים", אומרת לימן, "אנחנו הולכים רק במרכז המושבה של פעם. נתחיל בגינת עמל ונסיים ברחוב רוטשילד. בדרך נפגוש את הסיפורים הפחות ידועים של נשים חזקות, יצירתיות, מנהיגות שהטביעו חותם על המושבה בכל מיני תחומי חיים – בהגנה, בתרבות, בחינוך ובבריאות ועוד".

יש נשים כאלה שהן פחות מוכרות?

"כן, כי הבעלים שלהן לקחו את כל תשומת הלב. למשל, כולם מכירים את ברוך פריבר הגידם, שבגלל הפציעה שלו הוקמה קופת חולים הכללית של פועלי ארץ ישראל. אבל פחות מכירים את אידה, אשתו, שבזכות פועלה הוקם למעשה בית הפועלים 'עמל' שהפך לימים לבית הקולנוע עמל המפורסם עד שננטש. ההיסטוריה עדיין שובניסטית. זה הסיפור שלו ולא הסיפור שלה. לכל מי שהגיע לארץ בעליות היה קשה – חם, ביצות וקדחת. לנשים היה את כל מה שהיה קשה לגברים, ועוד יותר קשה כי הן נשים. מתוך זה להנהיג ולהתחיל משהו חדש, להעלות את הזכויות של הנשים ולהטביע חותם תוך כדי – צריך להצדיע להן. זו ההזדמנות לספר את הסיפור שלהן שבדרך כלל פחות נשמע ולהעצים דרך אותם סיפורים את הנשים של היום, שהרי אם הן יכלו אז בטח גם אנחנו".

שרונה לימן. צילום טטיאנה מסז'ניקוב

שרונה לימן. צילום טטיאנה מסז'ניקוב

לפרטים שרונה – 052-2748706


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר