עו"ד מושיקו מלכה, ארז פודמסקי שקד, ירון גינדי
מימין: עו"ד מושיקו מלכה, ארז פודמסקי שקד, ירון גינדי

שלושה בדירה אחת, בבידוד: טור מיוחד של עו"ד מושיקו מלכה מכפר סבא

עו"ד מלכה מצא את עצמו בבידוד בדירה אחת עם שני חברים אחרי שחזרו כולם יחד מנסיעת עסקים ליפן. למרות הנזק לעסק והריחוק מהמשפחה הוא בכל זאת הצליח להכין מהלימונים לימונדה

פורסם בתאריך: 10.3.20 10:19

בתאריך 15 בפברואר 2020 יצאתי למשלחת בכירי המשק ליפן, משלחת המורכבת מאנשי עסקים ויזמי נדל"ן וזאת למשך 11 ימים. במסגרת המשלחת נפגשנו עם שגרירת ישראל ביפן, אנשי עסקים מקומיים, אדריכל אולימפיאד טוקיו, ראש עיריית טויוטה ועוד.

יומיים טרם יציאת המשלחת לחו"ל נמסר לנו כי חברת אלעל החליטה שלא להוציא את הטיסה לטוקיו שהייתה אמורה לטוס לשם דרך הונג קונג ובמקום זאת נטוס לטוקיו דרך סיאול שבדרום קוריאה, ובמקום חברת אלעל נטוס עם חברת קוריאן איירליינס. על הטיסה היו נוסעים הן מישראל (מיעוט) והן מזרח אסיאתיים, כאשר לשמחתי ישבתי במחלקת עסקים ובחלק הקדמי של המטוס ובמנותק מהנוסעים ממזרח אסיה.

ימים בודדים לאחר הגעתנו לטוקיו שביפן החלו ידיעות בתקשורת בישראל כי חלק מהנוסעים הדרום קוריאנים שטסו בטיסה שלנו הם צליינים אשר חלקם נושאים את נגיף הקורונה. מלבד שיחה על העניין בין חברי המשלחת לא ממש ייחסנו משמעות לדבר. כי ביפן, ארץ השמש העולה, החיים נמשכים כרגיל מבלי לייחס משמעות אמיתית לעניין הקורונה. נחשפנו למדינה מיוחדת עם אנשים מיוחדים שכל מטרתם בחיים הוא לעשות את הדברים שאותם הם עושים הכי טוב שאפשר.

בתום המסע, ולאחר שהשגנו את יעדי המשלחת, שלושה ימים טרם מועד הטיסה קיבלתי לפתע הודעה ממשרד הבריאות בישראל לפיה עלי להיכנס לבידוד בשל העובדה שנחשפנו לצליינים הדרום קוריאנים בטיסה, וזאת עד ליום 29 בפברואר 2020. כיממה לפני הטיסה ראיתי בכלי התקשורת בישראל כי גם על השבים מיפן להיכנס לבידוד של 14 ימים וזאת ממועד חזרתי ארצה, ומכאן החלה התפנית שעליה ארחיב בהמשך.

למעשה, הודעת משרד הבריאות – אשר הלכה למעשה שוללת את חירותי, יצרה אצלי שינוי דרמתי בתוכניות, שכן עלי לשוב למשפחתי וילדיי ולחזור למשרדי כדי להמשיך ולנהל את העסק. כניסה לבידוד ל-14 ימים עלולה לגרום לי לנזק בלתי הפיך וקשה מאוד. במהלך הטיסה ארצה החלטתי, עם שני חברים למשלחת, האחד ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס והשני ארז פודמסקי, יזם נדל"ן, כי נחבור שלושתנו יחד ונלך להתבודד בדירה שלי הנמצאת באשדוד ופנויה למגורים. מיד עם חזרתנו ארצה, נפרדנו מיתר חברי המשלחת ונסענו מיד לדירה באשדוד, כאשר אף גורם במדינת ישראל לא שוחח איתנו או דרש מאיתנו לעשות כן. עשינו כן, מתוך אחריות אישית ומגילוי אזרחות טובה.

אני חייב לציין שהמחשבות על המשפחה והעסק הטרידו אותי בהתחלה מאוד, שכן אשתי וילדיי זקוקים לי וגם העסק שלי צריך להמשיך להתקיים, להכניס כסף ולשלם משכורות לעובדים ותשלומים רבים. ואם אני לא שם, הדבר יכביד מאוד ויגרום לנזק כלכלי. כדי לעודד את עצמי החלטתי, לקבל את התקופה הזאת בחיבוק גדול שכן חיי הלחץ אשר מלווים אותי לא גורמים לי לעצור לפעמים ולחשוב לעומק על מה שקורה סביבי ולתכנן את צעדיי. והנה – מגיעים ימים שבהם עלי להיות סגור בדירה שהיציאה היחידה ממנה היא למרפסת אשר שימשה כחיבור לעולם החיצון. יחד עם זאת, עמדתי בקשר רציף וישיר עם בכירים במשרד הבריאות וזאת על מנת לבחון אפשרויות לביטול גזירת הבידוד.

כיממה לאחר תחילת הבידוד הגיעו אלינו ממד"א כדי לערוך לנו בדיקה שתשלול הידבקות שלנו בנגיף. במקביל, התחלנו חברי ואני לייצר ראיונות לכלי התקשרות ביחס לעובדה שהחלטת משרד הבריאות יש בה לגרום לפגיעה קשה בבעלי עסקים קטנים ובינוניים אשר אף אחד בפועל לא מפצה אותם על אובדן ימי עבודה, שלא לדבר על הפגיעה בהכנסות.

בתוך כך, החלו חולפים הימים ומי שמכיר אותי יודע היטב שהיכולת שלי ליצר מלימון לימונדה היא יכולת מופלאה. החלטתי שכל יום אני מבצע משימות שאין לי זמן לבצע בשוטף, ובכלל זאת להתקשר ללקוחות פוטנציאליים, לקבוע לי משימות לביצוע ולהפעיל את מי שצריך כדי לסיים מטלות שהיו פתוחות, ליצור קשר עם לקוחות קיימים ולרענן את הקשרים העסקיים, לפתח ערוצים עסקיים עם חברי המשלחת וחברי לבידוד.

למעשה מצאנו את עצמנו מקימים צוות מחשבה לצורך קידום מהלכים עסקיים והדברים היו עולים בפגישה יומית תוך שהדבר הפך לעיסוק שמעביר היטב את היום. יחד עם זאת, פתאום התחלתי להבין שבסך הכל הבידוד הוא אינו רע וגורם לי להבין שלפעמים לא יקרה כלום אם המירוץ אחר החיים יעצר כדי לגרום לי לחשוב.

לאוכל ומצרכים דאגה בעיקר אשתי היקרה, אשר השאירה לנו את המצרכים מחוץ לדלת ונעלמה מהמקום. ההתנהלות הזו נתנה לנו את התחושה של מוקצים שיש סכנה רבה בלהתקרב אליהם. פתאום הצורך במגע אנושי הפך למצרך חיוני שלא לדבר על מגע עם בני משפחתי. לאחר כמעט 14 ימים לא פשוטים, וכמעט חודש היעדרות משגרת החיים, אני צריך עכשיו לחפש את הדרך הנכונה רגשית ומחשבתית לחזור לשגרה ולהשיב את העסק למסלול של עבודה והכנסות ובראש ובראשונה לחזור לחיק המשפחה אשר הייתה חסרה לי מאוד.

לסיכום, מבחינה כלכלית אין ספק שהבידוד הסב נזק מסויים, שלא לדבר על חוסר יכולתי למלא את אחריותי המקצועית כעורך דין. מנגד, תקופת הבידוד נתנה לי את האפשרות לחשוב עם עצמי וללמוד לעומק על דברים שאותם מצאתי לנכון לתיקון בעצמי כדי להפוך להיות כמו היפנים ולחשוב איך לעשות עם עצמי את הדברים בצורה טובה יותר.

עו"ד מושיקו מלכה. צילום: Talou l'oren

עו"ד מושיקו מלכה. צילום: Talou l'oren

תושב כפר סבא עו"ד מושיקו מלכה הוא איש עסקים ובעלים של משרד עורכי הדין מלכה ושות', בן 43, נשוי לנטלי ואב לשלושה ילדים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר