קווי השבת בתל אביב. צילום מוטי מילרוד

הצעת התקציב: העירייה מייעדת 400 אלף שקל לתחבורה ציבורית בשבת. ויש גם קיצוצים

ישיבת אישור התקציב נקבעה ל-29 במרץ. תקציב הפיתוח של השכונות הירוקות ירד מחמישה לחצי מיליון שקלים. תקציב החינוך גדל בשיעור זניח. תקציב הניקיון גדל

פורסם בתאריך: 12.3.20 17:20

עיריית כפר סבא מייעדת 400 אלף שקל מהתקציב העירוני של שנת 2020 להפעלת תחבורה ציבורית בעיר בשבת. כך עולה מהצעת התקציב שהועברה לידי חברי המועצה לקראת הדיון בישיבת אישור התקציב שנקבעה ל-29 במרץ. הישיבה הראשונה של ועדת הכספים לדיון בהצעת התקציב נקבעה ליום שני הקרוב, 16 במרץ. נזכיר כי התקציב העירוני לא אושר בסוף 2019, כפי שהיה אמור להיות, ומתחילת השנה הנוכחית ועד כה פעלה העירייה לפי תקציב חודשי, לפי מפתח של 1 חלקי 12 מתקציב 2019.

העירייה מסתבכת עם אישור התקציב ומודה: "צל כבד על היכולת לממש עבודות פיתוח"

על פי הצעת התקציב, החתומה על ידי גזבר העירייה שגיא רוכל, יעמוד תקציב העירייה הרגיל על סכום של 883.6 מיליון שקלים. תקציב הפיתוח יעמוד על 127.2 מיליון שקלים. המסגרת הכללית של התקציב נותרה כמעט ללא שינוי לעומת תקציב 2019. התקציב הרגיל גדל ב-40.2 מיליון שקלים (4.7 אחוז) כאשר עיקר הגידול בהכנסות מקורו בהתייקרות הארנונה בשיעור של 2.58 אחוז. מנגד, תקציב הפיתוח (התב"ר – התקציב הבלתי רגיל) קטן ב-38.3 מיליון שקלים. העירייה צפויה לקחת הלוואה נוספת לפיתוח בסכום של 32 מיליון שקלים.

בדברי ההסבר של הצעת התקציב נרשם כי "תקציב הפיתוח צומצם בשל הירידה במקורות לפיתוח (וכך גם קטנו היטלי הפיתוח, א"א) ומתוך רצון ואחריות לצמצם את קצב נטילת החוב החיצוני לצורכי פיתוח, לעצור את קצב העלייה בהוצאות להחזר מלוות, זאת למרות שצורכי הפיתוח עדיין גדולים וביניהם הקמה והרחבת מוסדות חינוך, השקעה בתשתיות, ניקוז וכבישים, פרויקטים תחבורתיים דוגמת שבילי אופניים, פיתוח התחבורה ציבורית ועוד".

בהצעת התקציב מצויין כי תקציב החינוך יגדל רק בהיקף של 2.32 אחוז ויעמוד על 381.8 מיליון שקלים, שהם 43.21 אחוז מהתקציב העירוני לעומת 44.24 אחוז בתקציב 2019. תקציב הניקיון יגדל ב-4.3 מיליון (6.3 אחוז) בשל התייקרויות בעלויות השירותים בתחום פינוי האשפה, תקציב הרווחה גדל בשיעור של 11.81 אחוז ויעמוד על 97.2 מיליון שקלים.

מספר המשרות בעירייה יוותר כמעט ללא שינוי ויעמוד על 2,440 עובדים. אגף דוברות ויחסי הציבור יזכה לגידול של 25 אחוז בתקציב והוא יעמוד על 2.08 מיליון שקלים. תקציב "תכנון אסטרטגי ושותפיות" הוכפל ויעמוד על 1.6 מיליון שקלים, 25.7 מיליון שקלים מהתקציב ישמשו לפירעון הלוואות.

עיקרי תקציב הפיתוח נועדו עבור הקמת חטיבת הביניים החדשה במערב העיר שבנייתה החלה בשנת 2019 ותכלול גם אולם ספורט ועבור המשך העבודות על פרויקט נתיב התחבורה הציבורית מהיר לעיר. עוד יבוצעו פרויקטים נוספים במימון חלקי של משרד התחבורה לרבות שני שבילי אופניים ברחובות מרכזיים בעיר וכן תכנון שבילי אופני נוספים, וגן יתוכננו מבני קבע לשבט הצופים בשכונה 60 ולנוער העובד והלומד בשכונה 80 בתקציב של חצי מיליון שקלים לכל מבנה על פני השנים 2020-2021.

עוד עולה כי תקציב הפיתוח של השכונות הירוקות ירד משמעותית. בשנה שעברה עמד התקציב על 5.3 מיליון שקלים עם צפי כולל של 26.3 מיליון שקלים לתוכנית ארבע שנתית, ואילו השנה התקציב יעמוד על חצי מיליון שקלים בלבד (לעומת 8.75 מיליון שתוכננו אשתקד לשנה זו, א"א) ועם צפי כולל של 10.5 מיליון שקלים בלבד בתוכנית הארבע שנתית.

גם ההשקעה הארבע שנתית בניקוז יורדת מ-16 מיליון שקלים ל-8.9 מיליון שקלים בלבד. תקציב התמיכה באגודות הספורט לעומת זאת נותר על 5.6 מיליון שקלים.

בהצעת התקציב אין אזכור להקמת מרכז לקהילה הגאה, נושא שעורר השנה מחלוקת קשה באחת מישיבות המועצה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר