טירה. צילום אמיר לוי

בלגן בטירה: 100 אנשים מסרבים להכנס לבידוד. העירייה קראה לא לשלוח את הילדים ללימודים | חשיפה

עד כה לא התגלו חולי קורונה בטירה. ראש העיר, מאמון עבד-אלחי: "זו סכנה גדולה לתושבים שלנו". תושבת כפר סבא שעובדת עם תושבי טירה: "נקווה שהמגיפה לא תתפשט בטירה ומחוצה לה"

פורסם בתאריך: 11.3.20 18:48

בהלה בעיר טירה, הסמוכה לכפר סבא, בעקבות סירובם של כ-100 תושבים להיכנס לבידוד, כך לדברי העירייה. מדובר בתושבים שחזרו מהקלאסיקו במדריד ב-2 במרץ, יום הבחירות. נזכיר כי בין עיריות טירה וכפר סבא יחסים מצוינים, תושבי טירה רבים עובדים בעיר.

בהודעה שיצאה לתושבים, בעקבות ישיבת חירום שהתקיימה בעירייה בנוכחות ראש העיר, מאמון עבד-אלחי, ראש אגף החינוך, ראש אגף התברואה וראש ועד ההורים העירוני נכתב היום כי עד כה לא התגלו חולי קורונה בטירה, "אולם ישנם כמאה איש שצריכים להיות בבידוד ולא נענים להנחיות משרד בריאות – דבר שמהווה סכנה לבריאות שלהם, של משפחותיהם ושל החברה בכלל. תיעשה פנייה למשטרה לאכיפת הבידוד".

לאור זאת המליצה העירייה "לא לשלוח את הילדים מחר למסגרות הלימוד על מנת לחטא אותם". בנוסף תערך תיערך ישיבה בשבת הקרובה, למעקב ויעודכן באשר להחלטותיה. עד אז, מבטלים בעיר את כל פעילויות הפנאי בעיר עד להודעה חדשה. בעירייה ממליצים לתושבים לא לנסוע לחו"ל ולא לבקר בשטחים בתקופה הקרובה ולהישמע להנחיות משרד הבריאות.

"לצערי הרב, מי שאמורים לכנס לבידוד אינם נענים להנחיות וממשיכים להתנהל כרגיל", אומר עבד-אלחי לצומת השרון. "הדבר מהווה סכנה גדולה על התושבים שלנו. היום יצאה המלצה מטעם עיריית טירה לתושבים לא לשלוח מחר, יום חמישי, את הילדים שלהם לבתי הספר. מחר עובדי בתי הספר יתמקדו בניקוי וחיטוי כללי של בתי הספר ברחבי העיר. יצאו הנחיות לתושבים לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בשבת תתקיים ישיבת הערכה ויתקבלו החלטות בהתאם".

הודעת טירה

הודעת עיריית טירה

האם הגשתם תלונות במשטרה, ומה עושים במשרד הבריאות בנושא?

"הרוב לצערי הרב אינם מקיימים את הוראות משרד הבריאות בכל מה שקשור לבידוד. אין לנו כלים לאכוף את עניין הבידוד. משרד הבריאות כנראה אינו ערוך לטפל בעניין. השיקולים של המדינה והמשרדים ברוב המקרים כלכליים ולא הגנה על בריאות הציבור. עיריית טירה אינה מתחשבת בשיקול הכלכלי וכל מטרתנו לשמור על בריאות הילדים שלנו. אני מאמין שבמידה ולא היה שיקולים כלכליים היו מכריזים על הפסקת הלימודים בכל בתי הספר. בתי הספר יכולים להיות מקור רציני להפצת המחלה בכל רחבי הארץ באופן נרחב".

ל', תושבת טירה מפחדת ממה שקורה בעירה. "היום שלחו את הילדים של כל מי שלא נכנס לבידוד הביתה. לא הסכימו לקבל אותם לגנים ולבתי הספר. זה עשה בלאגן גדול בעיר. כל היום רבים פה בווטסאפים וכותבים אחד נגד השני. התחילו להעלות הרבה שמות של אנשים שלא נכנסו לבידוד. כעסו עליהם שהם לא אחראיים. גם אני כתושבת לא הייתי רוצה שאחד כזה יסתובב ויסכן את הקרובים ואת הילדים שלי. הם מצידם עושים מזה צחוק. אומרים 'מה יקרה, כולה שפעת, רק דלקת ריאות'. זה לא נראה לי נורמלי".

ש' תושבת כפר סבא שעובדת עם תושבי טירה אמרה לצומת השרון: "אחרי הצהריים שמעתי על המצב בטירה סביב ענייני הקורונה וזה הטריד אותי מאחר וזה לא פורסם בתקשורת עדיין. עיר מעל 26,000 תושבים וקבוצה גדולה של תושבים חזרה מהקלאסיקו במדריד ב-2.3 ורובם לא נכנסו לבידוד, למרות ההנחיות. זה מטריד אותי מאחר והבריאות שלהם ושל הסובבים אותם ; כולל שלי ושל משפחתי וחבריי לא ברורה כרגע. אנו גרים קרוב אליהם ויש המון אינטראקציה בכל מקום. אף היינו שם השבוע. מקווה שיתבצעו בדיקות לקורונה ומי שצריך להיכנס לבידוד יישמע להנחיות והמגיפה לא תתפשט בטירה ומחוצה לה".

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מור

    ברוסיה מקבלים על זה 5 שנים
    אצלנו יעבירו חוק בעוד 5 שנים

  2. משה

    אחכך אאומרים שאנחנו גיזענים
    הם זורקים זין ולא שמים על אף אחד ידביקוווו חצי מדינה

  3. זבי בעינק

    שקר שקר שקר
    העניין של בית הספר פשוט שמירה והגנה על הילדים לא יותר !

  4. עודד

    הסירוב הזה הוא סכנת נפשות של ממש!
    צריך אם כך לעשות סגר על טירה, פשוט.

  5. מאיר

    בוחרי כחול לבן והמשותפת,, יש משמעת קואליציונית,, לא נכנסים להסגר,,,, והמשטרה?????? היא מתעסקת רק עם יהודים

  6. ציון

    מדינה ערבית , ללא יהודים , מזמן נוסדה ליד ישראל.
    מיתוס שמאלני מתפורר.
    ערבים אינם זכאים לאזרחות (או תושבות) של מדינה יהודית.
    לערבים אין זכות לבחור לעצמם את אזרחות הנוחה.

    פתרון העשור – טבעי, הוגן ומהיר :
    כל ערבים בין הים לירדן מקבלים תעודות זהות אשר מונפקות ברמאללה
    ומשלמים מיסים לרשות הערבית.

    אין מקרה בהיסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס.
    הפרדת עמים על בסיס אזרחות היא הכי משתלמת .
    נבדק בעבר על-ידי :
    יוונים – טורקים, הונגרים – אוסטרים, פולנים – גרמנים, ליטאים – רוסים,
    צ'כים – סלובקים, אירים – בריטים, סרבים – קרואטים וכו' .

    דחוף ! ערבים מירושלים, הגליל, גוש דן והנגב חייבים להשתתף בבחירות ברמאללה.
    הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו
    לזכויות יהודים ברמאללה ועזה .
    לאחר ש-2 מיליון ערבים יהפכו לאזרחים של מדינה שלהם, ללא צבא ,
    הם ישלמו מס הכנסה ומס בריאות ברמאללה ובהדרגה כל ערבים יוקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין, חברון, יריחו, טולכרם, קלקיליה, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.

    אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️ , אבו-דיס ושועפאט – לערבים ,
    אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים – ליהודים !

  7. שאדי

    אני מטירה , ומה שפורסם בכלי התקשורת לא נכון, וסתם עושים בהלה שאנשים לא יכנסו לעיר.

  8. שאדי

    אני מטירה , ומה שפורסם בכלי התקשורת לא נכון, וסתם עושים בהלה שאנשים לא יכנסו לעיר. ולתרגם מה שפורסם במכתב העירייה ש 100 אנשים חייבים להיות בבידוד, וחלק מהם לא ציית להוראות . ואותם אנשים הוציאו את ילדיהם מבתי הספר.

  9. טירה

    כתבה מביטה וגזענית
    זה אומר שכל היהודים שהיו באותו משחק נכנסו לבידוד?
    דבר שני, המספר מופרך ולא נכון, המשטרה לא יודעת מי בדיוק היה במשחק? דרך אגב מי שהיו במשחק מוכרים וכל טירה יודעת מי בדיוק, אז אל תכתבו ותפיצו שקרים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר