החניון של קניון ערים
החניון של קניון ערים

"כמו חצי יום כיפור": רחובות כמעט ריקים וקניונים סגורים בכפר סבא. תמונת מצב

"אני לא יודע איך בעלי החנויות ישרדו", אומר יו"ר ועד הסוחרים בוויצמן גיא פופ. המסעדות ובתי הקפה בקניונים מספקים שירותי טייק אווי משלוחים. סגן ראש העיר עילאי הרסגור: "לא התקבלו הנחיות ברורות מהממשלה והדברים מתבררים תוך כדי תנועה"

פורסם בתאריך: 15.3.20 15:56

"בחיים שלי לא ראיתי ככה את כפר סבא, זה מוזר ומרגיש כמו חצי יום כיפור", אומר היום תושב העיר לצומת השרון, "מצד אחד יש מכוניות בכבישים ואנשים ברחובות, אבל מעט מאוד יחסית ליום ראשון רגיל. מצד שני הקניונים סגורים, החניונים ריקים ואפילו בוויצמן – שם החנויות פתוחות למעט בתי הקפה – אין הרבה אנשים. רוב החברים שלי החליטו להישאר בבית עם הילדים שלהם ומעדיפים לא לצאת. אני חושב שהם עושים בשכל, אם לא הייתי צריך לצאת לסידורים דחופים גם אני הייתי מסתגר".

רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום גיא פופ

ברחוב ויצמן הסוחרים פתחו חנויות, אבל אין די לקוחות. "רחוב ויצמן כרגע שומם", אומר יו"ר ועד הסוחרים ברחוב, גיא פופ. "אני מקווה שנעבור את הימים הנוראים האלה כמה שיותר מהר. לאשתי יש מכולת, אתמול היה טירוף, הכל נגמר. הבוקר היא באה לקנות סחורה ואמרו לה שרוצים תשלום במזומן. זה לא נורמלי. זה אומר שאנשים, בנוסף לכל הבלגן, צריכים לממן את האשראי. אני לא יודע איך בעלי החנויות ישרדו את זה. זה מצב שאנחנו לא מכירים. גם במלחמות הכי קשות זה לא היה ככה. לא היה סגר. אנחנו במצב של סגר וזה לא צחוק. אנשים מפחדים לצאת מבית. מהטילים לא פחדו כמו כאן. זה לא נורמלי".

רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום גיא פופ

בינתיים הקניונים סגורים. במתחם אושילנד החליטו שהעסקים יפעלו במתכונת משלוחים וטייק אוויי. "מסעדות מתחם אושילנד בכפר סבא ימשיכו לפעול במתכונת מיוחדת של משלוחים וכן יספקו שירותי טייק אווי", אומרים בהנהלת הקניון. "בין המסעדות שימשיכו לפעול במתכונת זו: קפה גרג, גומבה, קמפאי, שגב קונספט וקפה לנדוור. בנוסף, בהמשך מסעדות נוספות במתחם עתידות להשיק שירותי משלוחים וכן חנויות המתחם צפויות להשיק אף הן משלוחי מוצרים. הנהלת המתחם הנחתה את עסקי המזון לוודא שמירה והקפדה על סטריליזציה, ניקוי וחיטוי רציף של שטחי המסחר, זאת לשם הבטחת בריאות הציבור והגברת המודעות לנושא ההיגיינה. יחד עם זאת על רקע ההנחיות החדשות של משרד הבריאות בדבר סגירת מקומות הבילוי כחלק מהמאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה, יתר חנויות המתחם יסגרו את שעריהן למבקרים".

קניון G היום

גם בקניון G בכפר סבא מתייחסים להנחיות משרד הבריאות ואומרים: "מתחמי החנויות החיצוניים יהיו פתוחים לקהל למעט מסעדות, בתי קפה ומתחמי בילוי. הקניון המקורה יהיה סגור למעט סניף הדואר. אנו כולנו תקווה שמשבר זה יחלוף במהרה ומאחלים שבוע טוב".

גם בקניון הירוקה עובדים לפי הנחיות משרד הבריאות: "המסעדות ובתי הקפה עובדים בשירות משלוחים וטייק אווי".

בגני המשחקים נצפו מספר מועט של ילדים משחקים. חלק מההורים שביקשו לצאת מהבית עם ילדיהם העדיפו לקחת את הילדים לחורשות וליערות הסמוכים כדי לנשום קצת אוויר.

בעיריית כפר סבא הגיעו היום עובדים לעבודה והעירייה ממשיכה לעבוד בהתאם למצב. בהנהלת העיר התקיימו דיונים באשר למצב החדש, בהם דיונים של ראש העירייה וסגניו, ובכל האגפים השונים מבררים כיצד להיערך. "לא התקבלו הנחיות ברורות מהממשלה והדברים מתבררים תוך כדי תנועה", אומר סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, "אני מאמין שנקבל הנחיות בזמן הקרוב ובינתיים עובדים בהתאם להצהרת ראש הממשלה. זה לא מצב נעים. אני רואה את תושבי העיר ומדבר איתם. הבלבול הוא גדול. אנשים נקלעו למצב שבו חלקם לא יכולים ללכת לעבודה. חלקם חייבים להיות בבית עם הילדים מה שמקשה עליהם לעבוד אפילו מהבית. עסקים נמצאים במצב קשה מאוד. טבעי שאנשים יחששו להגיע אבל כמובן שאפשר לנהוג בזהירות, לשמור מרחק ולנסות לשמור על שגרת החיים עד כמה שאפשר במצב הלא פשוט הזה".

בתוך כך החליטה עיריית כפר סבא לתרום כ-4,000 ארוחות חמות לנזקקים ומעוטי יכולת. מדובר בארוחות שהוזמנו לצהרונים השונים בעיר, טרם הנחיות משרד הבריאות החדשות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר