הרב רפאל ברבי והמצות
הרב רפאל ברבי והמצות

רפאל ברבי מוכר חבילת מצות בשקל ומחפש תורמים: "אנשים רבים מאבדים את הפרנסה"

לבעלים של סופרמרקט אור מצווה בכפר סבא המיועד לנזקקים יש ביקורת על הרשויות: "זה תפקיד המדינה לדאוג למשפחות נזקקות. הגיע הזמן שיתחילו לפעול באמת"

פורסם בתאריך: 19.3.20 08:37

הרב רפאל ברבי, הבעלים של סופרמרקט "אור מצווה" ברחוב היוצרים 2 באזור התעשייה בכפר סבא, מרכול המוכר מוצרי מזון לנזקקים במחירים נמוכים במיוחד, רכש 20 אלף חבילות מצות אותן הוא מוכר בשקל אחד לחבילה לנזקקים בעלי אישורים מאגפי הרווחה ברחבי הארץ.

"זו הפעם הראשונה שאנחנו מביאים כמות כזו של מצות", הוא אומר, "הבאתי הרבה בגלל בהלת הקורונה. גם ככה קשה עכשיו לאנשים ורבים מאבדים את הפרנסה שלהם ואני לא רוצה שיישאר אדם אחד במדינה שלא יוכל לחגוג את החג עם מצות. אני רוצה להוריד מהם את הדאגה. אני רואה שיש המון לחץ, אתה מרגיש שאנשים לא יודעים מה יהיה מחר או מחרתיים. כל האנשים מלשכות הרווחה ברחבי הארץ, כולם כמעט מכירים אותנו, הם מגיעים עם האישור ויכולים לקחת את המצרכים שהם זקוקים. זו העבודה שלנו לתת להם את זה במחיר מסובסד".

ובתוך כך, לברבי יש ביקורת על הרשויות. "חבילת מצות אחת עולה לי 18 שקלים ואני מפסיד פה כסף. אני מחפש עכשיו תורמים שיעזרו לי עם הסכום הזה והם מוזמנים להתקשר לנייד שלי (המספר מפורסם בתחתית הכתבה). אני צריך לחפש תורמים שישלמו את ההוצאות האלה וזה יהיה קשה עכשיו עם הקורונה. אבל איפה העזרה של המדינה? העירייה והממשלה היו צריכים להיות איתנו ואין כלום ולא מקבלים שום דבר. הרי למדינה יש תקציב לטיפול במשפחות מצוקה. אני הולך לראות תורמים כל יום. את זה אני לקחתי על עצמי, אבל זה תפקיד המדינה לדאוג למשפחות נזקקות. הגיע הזמן שיתחילו לפעול באמת".

כבעל מרכול שמוכר לנזקקים במחיר מוזל, כמה פעמים חידשת את המלאי על המדפים בימים האחרונים בעקבות בהלת הקורונה?

"אצלנו המדפים נמחקים כל יום. אנחנו ממלאים את המדפים שלוש פעמים ביום. הכל נגמר וחידשתי את המלאי בימים האחרונים. אלפי משפחות באות. הם אומרים אולי לחגים לא יהיה לנו כמו לכולם. הרי מי שיש לו כסף קונה, אבל להם אין כסף בחשבון אז מי ידאג להם? אף אחד. אנשים באים ולוקחים כל מה שיש. ולמרות זאת לא העלנו את המחירים שממילא נמוכים אצלנו. להיפך, אנחנו רוצים להוריד את המחיר עוד יותר".

לתרומות אפשר לפנות לרפאל ברבי בטלפון 0559975691.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר