רחוב ויצמן כפר סבא. צילום גיא פופ
רחוב ויצמן כפר סבא. צילום גיא פופ

סוחרים בכפר סבא מתארגנים: דורשים מהעירייה להפסיק לגבות ארנונה

כ-150 סוחרים ובעלי עסקים בכפר סבא התארגנו ומתכוונים לפנות לעירייה. יוזם הקבוצה, בעל מוסך בעיר גילי פופ: "המטרה היא לא לדחות אלא לבטל את הארנונה"

פורסם בתאריך: 18.3.20 13:55

סוחרים בכפר סבא מתארגנים מאז אמש (יום שלישי) במטרה לדרוש מעיריית כפר לבטל את גביית תשלומי הארנונה והאגרות עבורם, כל עוד מושת מצב חירום על המשק בשל התפשטות נגיף הקורונה. גילי פופ, בעל מוסך בעיר, פתח קבוצת ווטסאפ ובה כ-150 סוחרים. "חברים, יצרתי קבוצה שמטרתה לבטל מיסי עירייה מכיוון שהולכים לסגר כללי של החנויות", כתב בקבוצה. "עסק שלא עובד לא מייצר רווח. המטרה לא לדחות אלא לבטל ארנונה, אגרות שילוט או כל מס עסקי אחר שגובה העירייה".

פופ לצומת השרון: "בעקרון אנחנו רוצים שבזמן שהעסקים שלנו עומדים ריקים לא לשלם מיסים על עסקים שעומדים נטושים. זה לא כמו שאני גר בבית ומשלם ארנונה. אולי לא נקבל תשלומי חשמל ומים כי בהם אנחנו לא משתמשים, אבל ביתר הדברים עדיין גובים מאיתנו כסף".

גילי פופ. צילום פרטי

ומה יקרה אם תשלחו את מכתב הדרישה ובעירייה לא יסכימו?

"אם נחליט שהם לא באים לקראתנו פשוט נפסיק לשלם מיוזמתנו. שירדפו אחרינו. העסק שלי נטוש ואין לי רווח. אין לי אפשרות לשלם מהכיס שלי מיסים מעסק שכרגע הוא לא מרוויח".

חבר הקבוצה, עו"ד טל רכטמן, מוסיף: "פתחנו קבוצה של עצמאיים ומצטרפים אלינו בכל רגע עוד בעלי עסקים עצמאים בעיר, שחשים על בשרם את הפגיעה האנושה בשל התפשטות הקורונה. העסקים סגורים, אין קבלת לקוחות ואין פניה מלקוחות חדשים. אנחנו בעוצר כללי ואנחנו מבקשים להפסיק לשלם את תשלומי הארנונה שמכבידים עלינו מאוד ובטח בתקופה כזו קשה שההכנסות ירדו בצורה דרסטית. זה המינימום שאפשר לבקש".

עו"ד טל רכטמן. צילום פרטי

עו"ד רכטמן מוסיף: "משיחות שקיימתי עם קולגות, בעלי נכסים לא מוכנים להקל ולדחות תשלומי שכירות ולצערנו אין לנו ברירה אלא להמשיך לשלם אותם. לכן בתקופה כזו, כמו שם שהעירייה יודעת לגבות את הארנונה מדי חודש כשהעסקים מתפקדים, אנחנו מבקשים להתחשב בנו ולבטל את הארנונה מחודש מרץ ועד תום התקופה שכרגע לא נראית לעין. אנחנו סומכים על ראש העירייה שידוע ככזה שמתחשב הן בתושבים והן בבעלי העסקים שיבין את המצב ובהחלט מצפים לתשובה חיובית ממנו".

חבר נוסף בקבוצה, עו"ד מושיקו מלכה, אמר: "על פי מכתב משרד הפנים לראשי הרשויות מיום 15.3.2020 ניתן לראות בבירור שקיים איסור על הרשויות המקומיות ליתן הנחה בארנונה בתקופת משבר זו. על פי הוראת מנכ״ל משרד הפנים והוראות החוק, אין סמכות לרשויות המקומיות ליתן הנחה מארנונה לעסקים וזאת על יסוד אי פעילות עסקית שכן, בעלי עסקים הותירו את הנכסים כפי שהם ולא ריקים כאמור בחוק. הרשויות כן רשאיות לפטור נכס מארנונה לתקופה מוגבלת, כאשר הוא ריק מכל אדם וחפץ ושאינו בשימוש או כאשר הוא אינו ראוי לשימוש. במצב בו השאירו בעלי העסקים את עסקיהם בשל המשבר נראה כי הם אינם עומדים בתנאי פטור נכס ריק כאמור. לשר האוצר ו/או לשר הפנים יכולת לעשות שימוש בסמכותם, על ידי שינוי התקנות בהתאם למצב בו עזבו בעלי העסקים את הנכס בשל המשבר ובכך יקלו מאוד על בעלי עסקים. לעניות דעתי העניין חייב שיעשה על ידי ראשי הרשויות המקומיות שלהם יש אינטרס גדול בכך שבעלי העסקים בעירם יוכלו לשרוד את המשבר הנוכחי במינימום נזק".

מעיריית כפר סבא לא התקבלה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר